Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-01@07:39:23 GMT

پرواز دو بمب‌افکن آمریکایی بر فراز شبه‌جزیره کره

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۲۱۴۶۰۰

دو فروند بمب‌افکن نیروی هوایی آمریکا در پی آزمایش موشکی اخیر کره شمالی، بر فراز شبهجزیره کره به پرواز درآمدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز، نیروی هوایی آمریکا امروز یکشنبه با انتشار بیانیه‌ای از پرواز دو فروند بمب‌افکن نیروی هوایی آمریکا بر فراز شبه‌جزیره کره، در پاسخی مستقیم به آزمایش‎های موشکی اخیر کره شمالی خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در بیانیه نیروی هوایی آمریکا در این باره امده است دو فروند هواپیمای بمب‌افکن آمریکایی از نوع «بی‌- یک بی‌فلایت» دیروز شنبه در اقدامی به نشانه واکنش مستقیم به تازه‌ترین آزمایش موشکی کره شمالی و نیز پرتاب موشک هوانسونگ - ۱۴ در روز سوم ژوییه، ‌ بر فراز شبه جزیره کره به پرواز در آمدند.

به موجب این بیانیه، هواپیماهای بمب‌افکن آمریکایی از پایگاه هوایی آمریکا در گوام به پرواز در آمدند و جتهای جنگنده ژاپنی و کره جنوبی آن‌ها را در این عملیات بر فراز شبه جزیره کره همراهی می‌کردند.

ژنرال تورنس جی اوشاگنسی، فرمانده نیروی هوایی آمریکا در اقیانوس آرام، در این بیانیه اعلام کرد: «کره شمالی همچنان اصلی‌ترین تهدید برای ثبات منطقه‌ای به شمار می‌رود. و اگر خواسته شود، ما آماده هستیم تا با واکنشی سریع و مرگبار و نیرویی عظیم و غافلگیر کننده در هر زمان و مکان مورد نظر وارد عمل شویم.» ‌

آمریکا پیشتر در واکنش به آزمایش‌های موشکی و هسته‌ای کره شمالی، از هواپیماهای ما فوق صوت بی‌یک بی‌لانسر برای عملیات پروازی بر فراز شبه جزیره کره و نمایش قدرت استفاده کرده بود.

کار‌شناسان غربی اعلام کرده‌اند محاسبات بر اساس اطلاعات پروازی از تازه‌ترین موشک بالستیک آزمایش شده ­کره شمالی و براوردهای نظامیان ژاپنی و کره جنوبی نشان می‌دهد این موشک می‌تواند تا دِنور و شیکاگو را در آمریکا هدف قرار دهد.

کره شمالی جدیدترین آزمایش موشکی خود را روز جمعه انجام داد.

منبع: فرارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۱۴۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام تنها ۱۷ هزار پرواز نوروزی توسط یک شرکت هوایی

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس آمار منتشر شده از سوی سازمان هواپیمایی کشوری، در بازه زمانی ۲۴ اسفند تا ۱۷ فروردین ماه سال جاری، نزدیک به ۱۷ هزار پرواز در ۵۶ فرودگاه مختلف کشور انجام شده که در مقایسه با سال گذشته رشد قابل توجه ۷ درصدی داشته است.

همچنین پنج فرودگاه پرتردد در این ایام به ترتیب فرودگاه‌های مهرآباد، مشهد، تبریز، شیراز و اصفهان بوده و شهرهای مشهد و کیش بعنوان محبوب ترین مقاصد در نوروز ۱۴۰۳ معرفی شدند.

در بین شرکت های هواپیمایی نیز آتا ایر با جابجایی ۱۸۷۹۴۸ مسافر در مسیرهای پروازی داخلی و خارجی، مقام اول کشور در پروازهای نوروزی را به خود اختصاص داد همچنین این ایرلاین با اختصاص ۲۳۷۶۳۲ صندلی در فروردین ماه ۱۴۰۳ سهم قابل توجهی را در جابه جایی مسافر به خود در ماه اول سال جاری اختصاص داده است.

کد خبر 6093055 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • ادعای کره جنوبی درباره ارتباط کره شمالی و جنبش حماس
  • ادامه اعتراضات دانشجویی آمریکا؛ بازداشت گسترده در کارولینای شمالی
  • انجام ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط شرکت‌ های هوایی
  • انجام ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط شرکت‌های هوایی
  • انجام تنها ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط یک شرکت هوایی
  • انجام تنها ۱۷ هزار پرواز نوروزی توسط یک شرکت هوایی
  • سه پرواز پی در پی و نجات بخش اورژانس هوایی ارومیه
  • چرا سوخو-۳۵ روسیه از اف-۱۶ آمریکا پیشرفته تر است؟
  • کمک تسلیحاتی آمریکا به ارتش اوکراین با خرید جنگنده‌های قزاقستان
  • آمریکا ۸۱ فروند بمب‌افکن اسقاط برای کی‌یف خرید؛ اهداف پنهان واشنگتن زیر ذره‌بین رسانه‌ها