Web Analytics Made Easy - Statcounter

قزوین- استاندار قزوین گفت: عملکرد فرهنگی در حوزه نماز ضعیف است و برای ترویج فرهنگ نماز نیازمند تولید محتوی در فضای مجازی و استفاده از ایده های جدید و کارآمد و تاثیرگذار جوانان هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، فریدون همتی در شورای اقامه نماز استان که روز یکشنبه در استانداری قزوین برگزار شد اظهارداشت: برای برگزاری منظم اقامه نماز در استان آمادگی داریم و ار کمک مادی و فکری که برای ترویج فرهنگ نماز لازم باشد در استانداری انجام خواهیم داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد:متاسفانه در شرایط کنونی دچار موازی کاری در دستگاههای اجرایی شده ایم و با فعالیت سازمانهای دولتی و تشکلهای متعددی که در حوزه نماز وجود دارد اما خروجی کار مطلوب نیست و نتیجه فعالیتها رضایت بخش نیست.

استاندار قزوین یادآورشد: اضافه شدن ساختمان و فضا نمی تواند مشکلی را حل کند و در حالی که اماکن زیادی بلا استفاده افتاده همچنان دنبال ایجاد ساختمانهای جدید هستیم درحالیکه باید دنبال محتوی باشیم تا کارها تاثیرگذار باشد.

همتی اضافه کرد: در شرایطی که بیش از ۸۵ درصد بودجه های کشور در امور جاری هزینه می شود با ۱۵ درصد باقیمانده نمی توانیم فعالیتهای عمرانی خوبی را انجام دهیم و این روند باید اصلاح شود و دنبال کوچک شدن دولت و کارآمد شدن آن باشیم.

استاندار اضافه کرد: در حالی که طرح های نیمه تمام زیادی داریم نباید طرح جدیدی شروع شود مگر آنکه ضروری و مهم باشد و لازم است طرح های کنونی به سامان برسد و هزینه ها درست انجام شود.

وی گفت: اقامه نماز برای ما مهم است اما کارها باید به ترویج فرهنگ نماز منجر شود لذا با پرداخت ۳۰۰ میلیون تومان برای تکمیل ساختمان ستاد موافقنت می کنیم و امیدواریم این طرح در دو ماه اینده تکمیل شود و به بهره برداری برسد.

عملکرد فرهنگی در حوزه نماز ضعیف است

همتی یادآورشد: از روحانیون و علما و امامان جمعه و جماعات انتظار داریم در فرهنگی سازی در حوزه ترویج فرهنگ نماز فعالیت بیشتری کنند تا این اقدامات در جامعه ملموس باشد و هر روز شاهد گرایش بیشتر جوانان و نوجوانان به برپایی نماز باشیم.

وی اضافه کرد: با این که دولت امروز پشت روحانیت است اما به نظر می رسد با وجود دستگاههای فرهنگی متعدد هنوز در عرصه فرهنگ بسیار ضعیف هستیم که این نقیصه باید
برطرف شود.

وی گفت: عملکرد فرهنگی استان در زمینه نماز ضعیف است و باید با استفاده از رسانه ها، تریبون های نماز جمعه و جماعت، مساجد و علما و روحانیون در این عرصه به نتایج بهتری برسیم.

جوانان در تولید محتوای دینی مشارکت کنند

استاندار قزوین یادآورشد: در این بخش به تولید محتوای دینی بسیار نیازمندیم و باید از ظرفیت جوانان خوش فکر استفاده کنیم و بر اساس ذائقه مردم تولید محتوی داشته باشیم.

وی گفت: آموزش نیروهای جوان برای تولید محتوی در فضای مجازی از دیگر کارهایی است که باید در اولویت برنامه ها قرار گیرد.

همتی بیان کرد: رسیدگی به وضعیت نمازخانه های دولتی و بخش خصوصی ضروری است و یک گروه باید ضمن نظارت و سرکشی به همه نماتزخانه های ادارات، مدارس و مجتمع های بین راهی مشکلات و نقص های آنها را برطرف کنند تا این مکانها جذابیت لازم برای حضور نمازگزار را داشته باشد.

همتی اظهارداشت: در ترویج فرهنگ نماز نیازمند برخوردی هوشمندانه هستیم تا به دستاوردهای خوبی برسیم.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۱۴۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت نشاط اجتماعی با ترویج فرهنگ پهلوانی در جوانان و نوجوانان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، سیدمجید امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور به مناسبت ۱۷ شوال روز ترویج فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای گفت: ترویج ورزش زورخانه‌ای طبعاً یکی از سریع‌ترین و زیباترین و بهترین مسیر‌هایی است که می‌تواند با تقویت نشاط اجتماعی به گسترش فرهنگ پهلوانی مخصوصاً در جوانان و نوجوان تاثیرگذار باشد.

امامی افزود: فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای در تاریخ و تمدن ایران باستان و آموزه‌های دینی ما ایرانیان ریشه دارد؛ بنابراین ترویج فرهنگ پهلوانی در عرصه ورزش و حتی فراتر اشاعه آن در فرهنگ عمومی جامعه و تسری ان در مراودات و کار‌های روزمره همچنین توسعه ورزش زورخانه‌ای که با طنین ملکوتی صلوات و ذکر ال الله بویژه مولا علی (ع) همراه است، وظیفه ملی و اخلاقی ما به شمار می‌آید.

وی همچنین گفت: آنچه اهمیت دارد علاوه بر وظیفه فردی، نقش آفرینی نهاد‌های متولی در این عرصه بویژه فدراسیون پهلوانی و زورخانه‌ای و وزارت ورزش و جوانان است تا با برنامه ریزی مبتنی بر شان فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای شاهد سرایت روحیه پهلوانی، مرام جوانمردی و اخلاق اسلامی در همه ورزش‌ها باشیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آسیب‌شناسی استفاده از فضای مجازی در نظام تبلیغی‌رسانه‌ای مساجد
  • آیین نامه ترویج نماز در هیات دولت تصویب شد
  • تقویت نشاط اجتماعی با ترویج فرهنگ پهلوانی در جوانان و نوجوانان
  • شبکه نمایش خانگی مروج چه اندیشه‌ای است؟!
  • نهاد کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی
  • تأکید مدیر شبکه آموزش بر پاسداشت زبان فارسی و شعر و موسیقی اصیل ایرانی
  • ترویج اهدای عضو نیازمند فرهنگ سازی بیشتر است
  • جزئیات عملیات پلیس علیه فروش سلاح و مهمات | برخورد با ترویج خشونت در فضای مجازی در دستور کار
  • مشارکت در ترویج فرهنگ مدیریت مصرف آب
  • ورزش باستانی ترویج فرهنگ پهلوانی و جوانمردی