Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط: حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (یکشنبه) در دیدار مسئولان و دست‌اندرکاران حج امسال، حج را یک ظرفیت بی نظیر معنوی و اجتماعی و بهترین موقعیت برای ابراز عقیده و بیان موضع امت اسلامی دانستند و با تأکید بر اینکه ما حوادث فاجعه بار حج 94 را هیچگاه فراموش نخواهیم کرد، گفتند: مطالبه جدی و همیشگی جمهوری اسلامی، حفظ امنیت و عزت و رفاه و آسایش همه حجاج بویژه حجاج ایرانی است و امنیت حج نیز برعهده آن کشوری است که حرمین شریفین در اختیار او قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



حضرت آیت الله خامنه‌ای، حج را فریضه‌ای بسیار مهم خواندند و با اشاره به ظرفیت های معنوی آن، گفتند: در همه اجزاء این فریضه، اعم از نماز، طواف، سعی، وقوف و احرام، ظرفیت های عجیبی برای ارتباط معنوی با خداوند متعال وجود دارد که باید قدر این فرصت دانسته شود.

رهبر انقلاب اسلامی، یکی دیگر از ویژگیهای ممتاز فریضه حج را «ظرفیت بی نظیر اجتماعی» آن برشمردند و تأکید کردند: حج مظهر «عظمت، وحدت و یکپارچگی و قدرت امت اسلامی» است که با اَعمال و شرایط خاص، هر سال بی وقفه، در یک نقطه معین، انجام می شود.

ایشان، آشنایی حجاج از ملیت های مختلف با یکدیگر و نزدیکی دلها و دراز شدن دست کمک و یاری را از جمله جنبه‌های درونی و اجتماعی حج دانستند و خاطرنشان کردند: حج با تمام این ویژگیهای منحصر بفرد معنوی و اجتماعی، بهترین زمان و مکان برای اعلام مواضع امت اسلامی درخصوص مسائل مهم جهان اسلام است.

رهبر انقلاب اسلامی، موضوع «برائت از مشرکان» را که همواره مورد تأکید امام بزرگوار(ره) بود، فرصتی برای اعلام مواضع در موضوعات مورد قبول امت اسلامی خواندند و افزودند: یکی از این موضوعات، قضیه مسجدالاقصی و قدس است که این روزها به‌علت گستاخی و وقاحت و خباثت رژیم غاصب و جعلی صهیونیستی، بیشتر از قبل مطرح و مورد توجه است و دل امت اسلامی به یاد مسجدالاقصی می‌تپد.

حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر اینکه مسئله فلسطین نباید به هیچ وجه مورد غفلت قرار گیرد، آن را محور عمده مسائل جهان اسلام دانستند و گفتند: چه جایی بهتر از بیت الله الحرام و مکه و مدینه و عرفات و مشعر و منا برای اظهار عقیده و بیان مواضع ملتهای مسلمان درخصوص فلسطین و مسجدالاقصی وجود دارد.

ایشان، دخالتها و حضور شرارت آمیز امریکا در کشورهای اسلامی و منطقه و ایجاد گروههای تروریستی تکفیری را یکی دیگر از موضوعات مهمی دانستند که باید ملتهای مسلمان در حج، درخصوص آن اعلام موضع کنند.
رهبر انقلاب اسلامی افزودند: شرارت آمیزتر و خبیث تر از همه جریان های تروریستی، خودِ رژیم آمریکا است.
حضرت آیت الله خامنه ای در ادامه با اشاره به تصمیم مسئولان برای اعزام حجاج خاطرنشان کردند: نگرانی‌هایی در این خصوص وجود داشت، اما مسئولان از قوای محترم در شورای عالی امنیت ملی همه جوانب موضوع را سنجیدند و به این تصمیم رسیدند که حج برگزار شود.

ایشان افزودند: داغی که در دل ایرانی‌ها بواسطه حوادث تلخ حج 94 پیش آمد، فراموش نشدنی است، بنابراین امنیت و ایمنی حجاج بسیار مهم است و باید محفوظ بماند.
رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اهمیت آرامش و آسایش حجاج، خاطرنشان کردند: البته معنای امنیت و ایمنی، ایجاد محیط امنیتی نیست.

حضرت آیت الله خامنه‌ای، اهتمام ملتهای مسلمان به موضوع وحدت را نیز بسیار مهم و ضروری خواندند و خاطرنشان کردند: در حالی‌که میلیاردها دلار خرج ایجاد تفرقه و اختلاف و دشمنی میان مسلمان می شود، مسلمانان باید مراقب باشند تا به این اختلاف افکنی کمک نکنند، زیرا هریک از امت اسلامی که به این توطئه کمک کند، در تبعات این گناه بزرگ شریک خواهد بود.

رهبر انقلاب همچنین حجاج ایرانی را به اهتمام به «نماز اول وقت و نمازهای جماعت در مسجدالحرام و مسجدالنبی»، «تلاوت قرآن در حرمین شریفین»، «توجه ویژه به اعمال روز عرفه»، و «پرهیز از بازارگردی» توصیه کردند و افزودند: حجاج محترم باید بیش از هر موضوع دیگر به فکر پالایش روح و دل خود و بهره مندی از فضائل بزرگ فریضه حج باشند، زیرا دستیابی به بهره های معنوی حج، مقدمه رسیدن به نتایج اجتماعی آن است.
حضرت آیت الله خامنه ای در پایان تأکید کردند: همه باید مراقب باشند و با دقت به مسئولیت های خود عمل کنند تا حجی با عظمت و با عزت برگزار شود.

پیش از سخنان رهبر انقلاب اسلامی، حجت‌الاسلام قاضی عسکر نماینده ولی فقیه و سرپرست زائران ایرانی با اشاره به حادثه تلخ شهادت جمعی از حجاج ایرانی در حج 94، گفت: اگر چه تاکنون گزارش نهایی آن حوادث منتشر نشده و دیه و غرامت نیز به بازماندگان شهدا پرداخت نشده است ولی ما تا رسیدن به نتیجه نهایی، موضوع را دنبال خواهیم کرد.
آقای قاضی عسکر با بیان اینکه جمهوری اسلامی هرگز به دنبال تعطیل کردن حج نبوده است، افزود: در سال جاری پس از چند دور مذاکره و پذیرش شروط جمهوری اسلامی، زمینه انجام حج عزتمندانه فراهم شد و اگر در سال گذشته نیز شرایط ما را می‌پذیرفتند، حج برگزار می‌شد.
همچنین آقای محمدی رئیس سازمان حج و زیارت با بیان گزارشی از فعالیت‌های این سازمان، گفت: متعاقب دعوتنامه وزارت حج عربستان و تصمیم شورای عالی امنیت ملی و تاکید مراجع عظام، مذاکرات حج با تأکید بر مطالبات بحق در خصوص امنیت، عزت و کرامت حجاج و حقوق شهدای منا انجام شد و پس از حصول اطمینان از تامین خواسته‌ها و انتظارات مورد نظر، شورای عالی امنیت ملی با برگزاری حج موافقت کرد.
آقای محمدی افزود: با همه توان تلاش شد تا با آسیب‌شناسی حج گذشته، تمهدیدات لازم برای تحقق حج مطلوب فراهم شود و در این خصوص، سطح خدمات و امکانات نسبت به سال‌های قبل و در مقایسه با سایر کشورها از شاخص‌های بالاتری برخوردار است.

منبع: صراط نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۱۵۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حسین قناعت:«والدین امانتی» به کودکان حفاظت از محیط زیست را آموزش می‌دهد/ فیلم کودک با اکران آنلاین بهتر دیده می‌شود

به گزارش خبرآنلاین، کارگردان فیلم سینمایی «لازانیا» درباره ساخت فیلم انیمیشن و ارتباط بهتر مخاطب با این آثار گفت: من به سینمای انیمیشن نیز علاقه دارم و اتفاقاً دو طرح برای ساخت اثر در این قالب نوشته‌ام. من هیچ‌گاه به دنبال کسب جایزه از جشنواره‌ها نبودم و سینمایی که مورد علاقه‌ام بوده را دنبال کردم و در فیلم‌هایم به فضای فانتزی همواره توجه داشته‌ام. سینمای من غیر از فیلم «دزد و پری» که مختص مخاطب خردسال است، معمولاً سینمایی است که مخاطبش خانواده‌ها هستند و سعی دارم قصه‌پردازی کنم و فانتزی را هم به خوبی می‌شناسم. سریال «دیو و ماه پیشونی» همزمان در چهار پلتفرم پخش شد توانست جزو پربیننده‌ترین سریال‌های کودک و نوجوان شبکه نمایش خانگی باشد. در این سریال سعی کردم خانواده‌ها و کودکان را به شاهنامه و کتابخوانی علاقه‌مند کنم و جالب است که در زمان پخش خانواده‌هایی که حتی بچه‌های ۵ یا ۶ساله داشتند و بچه‌هایشان توان خواندن و نوشتن نداشتند هم از علاقه‌مند شدن آن‌ها به شاهنامه می‌گفتند و این برای من اتفاق بسیار خوشایندی بود. متأسفانه همانطور که پیش‌تر گفتم شرایط سینمای کودک بسیار بد است و اگر حمایت نهادهای دولتی نباشد ساخت فیلم تقریباً غیرممکن است. همیشه مسئولان شعارهای خوبی برای حمایت از این سینما مطرح کرده‌اند اما هیچ‌گاه عملکردی که شاهد بودیم در حد شعارهای مطرح شده نبوده و واقعیت موجود در سینمای کودک بسیار ناامیدکننده است.


این کارگردان درباره موضوع فیلم «والدین امانتی» توضیح داد: اولین مسئله‌ام برای ساخت یک فیلم کودک و نوجوان سرگرم‌کننده بودن اثر است. در «والدین امانتی» یکی از مفاهیمی که مدنظر داشتم مسئله محیط زیست بود. متأسفانه محیط زیست ما با بی‌توجهی در خطر از دست رفتن است و به نظر من بسیار مهم است که نسل جدید نگاهی دلسوزانه به محیط زیست داشته باشد.

وی افزود: لوکیشن فیلم «والدین امانتی» در جنگل‌های هیرکانی است که درخت‌هایی مربوط به قرن‌ها قبل در آن حضور دارند و شاید برخی درختان مربوط به چهارهزار سال پیش باشند اما متأسفانه امسال شاهد بودم که نزدیک به ۳۰ تا ۴۰ هزار درخت را قطع کرده‌اند تا یک پارکینگ بسازند و اتفاقاتی اینچنین نشان می‌دهد که ما درباره محیط زیست نیاز به فرهنگ‌سازی داریم. همانطور که گفتم یکی از دغدغه‌های من همین مسئله بود و قصد داشتم اهمیتش را به کودکان گوشزد کنم و فکر می‌کنم مهم‌ترین مسئله برای نجات محیط زیست این است که به کودکانمان حفاظت از آن را آموزش دهیم. موضوع بعدی که در این فیلم مدنظر داشتم موضوع خانواده و احترام به پدر و مادر بود. خانواده برای من کلمه‌ای قابل احترام است و سعی کردم در قالبی سرگرم‌کننده اهمیت آن را برای کودکان و نوجوانان بازگو کنم.

قناعت در پایان اظهاراتش تأکید کرد: خوشبختانه از نتیجه کار و محصول نهایی رضایت دارم و اکران آنلاین نیز تا الآن برایم با بازخوردهای خوبی همراه بوده و از مسئولان فیلم‌نت نیز تشکر می‌کنم که شرایطی را برای اکران این اثر فراهم کردند.

۲۲۰۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900919

دیگر خبرها

  • اقراریان، عضو شورای شهر تهران: خروج 7 عضو شورا از صحن به معنای قهر کردن نبود/ تعدادی از اعضای شورا معتقد بودند که مذاکرات درباره مسائل مربوط به قرارداد چین که باید همه ابهامات مربوط به آن شفاف شود، بهتر است در جلسه جداگانه‌ای ادامه پیدا کند
  • حسین قناعت:«والدین امانتی» به کودکان حفاظت از محیط زیست را آموزش می‌دهد/ فیلم کودک با اکران آنلاین بهتر دیده می‌شود
  • حزب الله چند میلیون دلار پهپاد اسرائیلی را سرنگون کرده است؟ | پهباد هرمس ۴۵۰ و ۹۰۰ صهیونیست ها را بهتر بشناسیم | ویدئو
  • مانور ایمنی کارگاه‌های پرخطر در ایلام
  • حمله جدید حزب الله به مواضع نظامیان صهیونیست
  • شب فراموش نشدنی اراکی‌ها با ۱۹ گل تاریخی
  • سپاه نزدیکترین نهاد به مواضع رهبری است
  • کنعانی: توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند
  • امنیت حاکم بر هرمزگان ناشی از وحدت شیعه و سنی است
  • روش‌های جدید در تبلیغات دین به معنای کمرنگ شدن روش‌هایی سنتی تبلیغ نیست