Web Analytics Made Easy - Statcounter

تفاهم نامه همکاری میان دانشگاه مذاهب اسلامی و دانشگاه آرابایف قرقیزستان امضا شد. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی دانشگاه مذاهب اسلامی، در سفر رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی به کشور قرقیزستان تفاهم نامه همکاری‌های علمی و آموزشی میان حجت الاسلام و المسلمین محمد حسین مختاری رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی و طالب بیگ عبدالرحمن اف رئیس دانشگاه آرابایف امضا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دانشگاه آرابایف یکی از دانشگاه‌های دولتی کشور قرقیزستان و یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های این کشور است که سابقه زیادی در زمینه شرق شناسی دارد و به زبان‌های مختلف از جمله زبان فارسی در این دانشگاه تدریس می‌شود.
امکان جذب و پذیرش دانشجو، تبادل استاد و دانشجو، چاپ و انتشار مجلات مشترک علمی، ایجاد فرصت‌های مطالعاتی برای دانشجویان و استادان، برگزاری اردوهای مشترک برای بازدید از دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران و استفاده از تجارب طرفین و... از سوی رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی مطرح شد.
در این دیدار حجت الاسلام و المسلمین مختاری با ابراز خرسندی از گفتگو و مذاکره هیأت دانشگاهی ایران و قرقیزستان گفت: همه مذاهب اسلامی در این دانشگاه کرسی تدریس دارند و اتباع و پیروان مذاهب مختلف با بهره مندی از استادان خودشان منابع مورد تأیید مذهب خود را تحصیل و تدریس می‌کنند.
وی گفت: این دانشگاه بیش از دو دهه است که فعالیت دارد و دانشجویان بین المللی نیز در این دانشگاه حضور دارند و اولویت جذب و پذیرش دانشجو از کشورهای مختلف به ویژه کشورهای اسلامی را در دستور کار داریم و آماده همکاری با دانشگاه‌های کشور دوست و برادر قرقیزستان در همه زمینه‌ها هستیم.
وی ادامه داد: ما آماده همکاری‌های علمی و بین المللی و برگزاری نشست‌های مشترک علمی و همایش‌های بین المللی با دانشگاه آرابایف در تهران و بیشکک هستیم و به لحاظ اشتراکات دینی و فرهنگی موجود میان دو کشور می‌توانیم فعالیت کنیم.
حجت الاسلام و المسلمین مختاری گفت: دانشگاه مذاهب اسلامی آمادگی اعطای بورسیه به دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری و تبادل استاد و دانشجو را نیز دارد و معتقدیم کار بر روی تاریخ و کشورهای مختلف باعث تقویت زمینه‌های همکاری خواهد شد و دانشجویان می‌توانند برای فرصت‌های مطالعاتی و تکمیل پایان نامه‌های خود به کشورهای طرفین سفر کنند و از فرصت‌های مطالعاتی بهرمند شوند.
رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی بیان داشت: تمام هدف ما مبارزه با افراط گری و خشونت و ترویج فرهنگ تقریب و نهادینه کردن این فرهنگ و نشان دادن چهره واقعی اسلام عزیز به دنیاست و در این خصوص آمادگی همکاری در همه موضوعات دانشگاهی و علمی را داریم.
طالب بیگ عبدالرحمن اف رئیس دانشگاه آرابایف نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از آشنایی با دانشگاه مذاهب اسلامی در ایران با چنین مأموریت و رسالت مهم و ارزشمندی، به معرفی تاریخچه و فعالیت دانشگاه آرابایف پرداخت و آمادگی همه جانبه خود را برای همکاری با دانشگاه مذاهب در قالب تفاهم نامه همکاری اعلام کرد.
وی گفت: ما دارای پیشینه مشترک از لحاظ دینی، تاریخی و زبانی هستیم و ایران دارای منابع غنی علمی است و ما نیز خواستار حضور استادان و دانشجویان خود در ایران برای استفاده از این منابع هستیم و اگر این امکان برای ما هم فراهم شود تا دوره‌های کوتاه مدت در ایران و تبادل استاد و دانشجو داشته باشیم بسیار مغتنم است.
در این مراسم دکتر طالب بیگ عبدالرحمن اف با بیان این که امیدواریم این تفاهم‌نامه سر آغاز همکاری‌های مشترک باشد، گفت: پیشنهاد انتشار مجلات مشترک از سوی هیئت ایرانی برای ما بسیار جالب بود و محققان ما آمادگی کامل برای ارائه مقاله دارند و علاقه‌مند به انتشار مقالات خود در مجلات علمی ایران هستند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۱۶۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفاهم‌نامه همکاری کردستان با اتاق‌های مشترک ایران و ۷ کشور خارجی

به گزارش خبرگزاری مهر، علی نوری اظهار کرد: تفاهم نامه همکاری اقتصادی بین استان کردستان با اتاق‌های مشترک ایران و چهار کشور خارجی در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (اکسپو) منعقد شد.

وی گفت: برپایی نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ تهران فرصت مغتنمی برای تقویت فعالیت‌های اقتصادی به ویژه صادرات با معرفی هرچه بیشتر ظرفیت‌های موجود کشور و به تبع استان در این عرصه بود.

وی اضافه کرد: تیم اقتصادی استانداری کردستان با همراهی بخش خصوصی به ویژه اتاق بازرگانی سنندج در این نمایشگاه ظرفیت‌های استان در بخش‌های مختلف به ویژه کشاورزی، صنعت و معدن و گردشگری را به هیأت‌های تجاری معرفی کردند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان گفت: افزون بر انعقاد تفاهم نامه در چند روز برپایی این نمایشگاه با مسئولان کشوری هم دیدارهایی داشتیم و در آن به بیان نیازها و مطالبات و استعدادهای استان پرداختیم.

کد خبر 6094981

دیگر خبرها

  • امضای تفاهم‌نامه همکاری والیبال ایران و عمان
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری فدراسیون‌های والیبال ایران و عمان
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری فدراسیون والیبال ایران و عمان
  • تفاهم‌نامه‌های همکاری اقتصادی میان اتاق تبریز و فدراسیون اتاق‌های سوریه
  • تفاهم‌نامه همکاری کردستان با اتاق‌های مشترک ایران و ۷ کشور خارجی
  • امضای ۲ سند همکاری اقتصادی میان ایران و امارات 
  • امضای تفاهم نامه چاپ شناسنامه مکانیزه در اصفهان
  • آیین امضای تفاهم‌نامه‌های مطالعه طرح‌های توسعه ۱۶ میدان گازی/ بخش دوم
  • آیین امضای تفاهم‌نامه‌های مطالعه طرح‌های توسعه ۱۶ میدان گازی/ بخش نخست
  • امضای تفاهم‌نامه تکمیل زنجیره ارزش راهبردی بادام