Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی قوه فضاییه در پاسخ به سوالی درباره ادعاهای مطرح شده توسط بقایی گفت: مسائلی که توسط این فرد مطرح شده صحیح نیست و هر مقداری که قانون اجازه بدهد از جمله دست خط ایشان به ویژه موضوع انتقال از سوئیت به بند عمومی، توسط دادستان تهران اطلاع‌رسانی می‌شود. ان‌شاءالله پرونده هم رسیدگی شود، مسائل مالی هم مشخص می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آفتاب‌‌نیوز : حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه ای در یکصدوپانزدهمین نشست خبری خود ضمن تبریک ایام دهه کرامت و تبریک به مناسبت ولادت حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران درباره اظهارات حمید بقایی پس از آزادی از زندان و حرف‌های مطرح شده توسط وی علیه قوه قضاییه و شخص سخنگوی دستگاه قضا و این‌که او مانند زمان وزارت اطلاعات دروغ می‌گوید، اظهار داشت: آن‌چه را که لازم است در خصوص این پرونده دادستان تهران توضیح می‌دهد.
سخنگوی قوه فضاییه به ادعای بقایی پاسخ دادوی افزود: اگر لازم باشد، دادستان اقدام می‌کند و من فقط به دوستان قضایی خود توصیه دارم، زبان نامهربان برخی افراد باعث نشود، از مرز عدالت خارج شویم. همواره توصیه کردیم و می‌کنیم که اگر افرادی خلاف قانون عمل کنند، به ضرر خودشان است و طبیعتا تحت تعقیب قرار می‌گیرد و فرقی نمی‌کند چه جریان یا فردی باشد. در این خصوص نیز دادستان تهران با تشخیصی که خواهد داشت، در چارچوب قانون وارد می‌شود.
وزیر دادگستری با تعامل معرفی و معین می‌شودوی در پاسخ به سئوال دیگری درباره تعیین وزیر جدید دادگستری و این‌که تعاملی در این خصوص با دستگاه قضایی صورت گرفته است یا خیر؟ گفت: از جمله وزرایی که سه قوه در آن نقش دارند، وزیر دادگستری است و در باره سایر وزرا این طور نیست و با معرفی رییس‌جمهور و رأی اعتماد مجلس وی مشخص می‌شود. وزیر دادگستری از ناحیه قوه قضاییه پیشنهاد می‌شود و دولت هم اقدام می‌کند و مجلس نیز متعاقبا رای می‌دهد. گزینه‌هایی مطرح بوده و هست اما هنوز قطعی نشده است. افرادی تا الان مطرح شدند و این فرد طبیعتا به زودی به صورت رسمی مطرح می‌شود. البته تعاملاتی وجود دارد و درباره افراد مطرح صحبت می‌شود و معمولا نیز با تعامل، وزیر دادگستری معرفی و معین می‌شود.
مسائل مطرح شده درباره پرونده متهمین قتل بنیتا صحت نداردبه گزارش ایسنا محسنی اژه‌ای در ادامه نشست خبری در پاسخ به سؤالی مبنی بر این‌که گفته می‌شود ربایندگان کودک هشت ماهه با فیش حقوقی آزاد شده بودند گفت: اولاً به خانواده عزیز این کودک هشت ماهه‌ای که این جانیان به نحوی جان او را گرفتند، تسلیت می‌گویم. همچنین توصیه شده که پرونده با سرعت و توام با دقت بررسی شود و هر چه سریعتر این جانیان به مجازات مقرر در قانون برسند.
سخنگوی قوه قضاییه افزود: این پرونده به جهاتی برای رسیدگی به تهران احاله شد. یک جهت این بود که خانواده این کودک هشت ماهه در تهران مستقر هستند. ضمن اینکه شروع این جنایت و ربودن ماشین با آن کیفیت از تهران شروع شد بنابراین پرونده به تهران احاله شد و رسیدگی در تهران انجام می شود.
وی بابیان این‌که «مسائلی که درباره پرونده متهمین مطرح شده، صحت ندارد» گفت: گفته شده بود که یکی از متهمان 130 سابقه سرقت دارد و با یک کفالت آزاد شده و زمان آزادی این جرم را مرتکب شده که صحت ندارد. همچنین گفته شد که با یک فیش حقوقی آزاد شده که خلاف است و مطلقا صحت ندارد. آقای اسماعیلی رئیس کل دادگستری استان تهران گزارش داده که 130 فقره سرقت این متهم صحت ندارد. یک پرونده سرقت داشته که دستگیر شده است. در اثنای تحقیقات مشخص شده 12 فقره سرقت داخل ماشین انجام داده و 14 ماه بازداشت بوده است. بیش از این مقدار بازپرس یا دادسرا نمی‌تواند متهم را نگه دارد. بعد از 14 ماه بازداشت با قرار وثیقه 160 میلیون تومانی آزاد شده است؛ بنابراین با قرار کفالت آزاد نشده و 130 فقره سرقت هم نداشته است و در تحقیقات مشخص شده 12 فقره سرقت داخل ماشین داشته است که در این ارتباط نیز مجموعا به 55 ماه حبس و رد مال محکوم شده است که البته طبق قانون آیین دادرسی جدید اگر کسی دارای محکومیت مختلف باشد، به اشد آن محکوم و حکمش اجرا می‌شود و 3 سال از این 55 ماه قابل اجرا بوده است.
محسنی‌اژه‌ای درباره متهم دوم این پرونده نیز گفت: نفر دوم نیز با 4 گرم شیشه دستگیر شده بود. تا زمانی که محکوم شده بود و محکومیت پایان نیافته بود، آزاد نشده و در دادگاه به دو سال حبس، جزای نقدی و 50 ضربه شلاق محکوم شده و اردیبهشت 95 محکومیتش تمام شده و پس از پایان محکومیت از زندان آزاد شده است.
پرونده مداحان در دادسرای روحانیت مفتوح بود و یکی دو نفر بازداشت شدند

اژه‌ای در پاسخ به سوالی در خصوص دستگیری دو مداح معروف و آزادی شان گفت: پرونده در دادسرای ویژه روحانیت مطرح بوده می دانم یکی دونفر بازداشت شدند، می دونم یک نفر هم با قرار آزاد شد.
به گزارش فارس، حجت الاسلام اژه‌ای در ادامه صدوپانزدهمین نشست خبری خود در خصوص اینکه در پرونده بنیتا قتل عمد بوده یا نه گفت: باید بازپرس و دادستان اظهار نظر نهایی کنند.
وی همچنین درباره تفاضل دیه نیز گفت: این موضوع مربوط به ماده ٤٢٨ قانون مجازات اسلامی است.
اژه‌ای ادامه داد: در مواردی که جنایت نظم و امنیت عمومی را بر هم زند و احساسات عمومی را جریحه دار کند و مصلحت در اجرای قصاص باشد لکن خواهان قصاص توان پرداخت تفاضل دیه را نداشته باشند با درخواست دادستان و تایید رییس قوه، تفاضل دیه از بیت المال پرداخت می شود.
اژه‌ای در پاسخ به سوالی در خصوص دستگیری دو مداح معروف و آزادی شان گفت: پرونده در دادسرای ویژه روحانیت مطرح بوده می دانم یکی دونفر بازداشت شدند، می دونم یک نفر هم با قرار آزاد شد ، نفر بعدی که آزاد شد یا نه و جزییات را اطلاعی ندارم
وی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص پرونده پزشک تبریزی گفت: در یک موردی دادگاه استعلام کرده، پاسخ استعلام بیاد جلسه بعدی برگزار می شود، هنوز حکمی صادر نشده است.

منبع: آفتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۱۶۵۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نخستین نشست شورای سیاست‌گذاری شهرداری | درخواست احیاء جایگاه مرکز مطالعات از سوی شهردار تهران مطرح شد

به گزارش همشهری آنلاین، در این نشست علیرضا زاکانی شهردار تهران با بیان اینکه آرزوی قدیمی مدیران ارشد این بود که مرکز مطالعات بتواند به عنوان مغز متفکر شهرداری نقش‌آفرینی کند، اظهار داشت: از ابتدای دوره ششم مدیریت شهری پیگیر احیای سطح نقش‌آفرینی مرکز بودیم. تلاش کردیم تا با آسیب‌شناسی بتوان به صورت عملی یک کارکرد عملیاتی در سطوح بالاتری را برای مرکز مطالعات شهرداری پیدا کرد.

او با تأکید بر تخصصی و پیچیده‌ بودن مجموعه اجرایی شهرداری تهران، اضافه کرد: مدیریت شهری موظف است از ابتدای تولد تا مرگ شهروندان خدمت‌گزار شهروندان باشد. این مجموعه بدون پشتوانه مطالعاتی و پژوهشی نمی‌تواند خدمت‌رسان مناسبی باشد. موضع فکر و تحلیل و اتکا به نظرات و اندیشمندان را باید در مجموعه مرکز مطالعات جست‌وجو کرد.

شهردار تهران با یادآوری اینکه برای ارتقاء نقش‌آفرینی مجموعه مرکز مطالعات، شورای سیاست‌گذاری تشکیل شد، گفت: اعضای این شورا معاونان تخصصی شهرداری و متناظرین آنها در مرکز مطالعات بوده و دبیر شورا هم رئیس مرکز مطالعات است .با تشکیل این شورا و حضور معاونان در آن، هم کسانی که به‌ صورت عملیاتی در صحنه مشغول فعالیت هستند، حضور دارند و هم صاحب نظران و پشتوانه‌های فکری و نظری که می‌باید تولید فکر و اندیشه کنند.

او نخستین گام این شورا را شناسایی نظام مسائل، مشکلات و سرفصل‌های هر بخش دانست و گفت: پس از آنکه صورتی از موضوعات در حوزه‌های مختلف روشن شد، باید هیأت‌های اندیشه‌ورز تخصصی برای چاره‌جویی آن مطابق نیاز اقدام کنند. هیأت اندیشه‌ورز موظف است با مطالعات خود، چراغ راه آینده را روشن کند.

شهردار تهران ابراز امیدواری کرد با تشکیل این شورا بتوان به صورت عملی، ارتباط منطقی و اجرایی مرکز مطالعات با نیازهای روز و واقعی شهرداری تهران را فراهم کرد. هم‌چنین مرکز مطالعات شهرداری باید بتواند همچون مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، راهنما و چراغ راه ما باشد. مرکز مطالعات بتواند با تغییر ساختار و پیوستگی ارتباط با مجموعه شهرداری، آثار بالاتری را در حوزه‌های مختلف اجرایی ایفا کند.

کد خبر 845279 منبع: خبرگزاری شهر برچسب‌ها علیرضا زاکانی شهرداری تهران

دیگر خبرها

  • رجزخوانی زیبای مداح لامردی در باب عملیات «وعده صادق» ایران اسلامی
  • بازداشت زنی که مرد مُرده را به بانک آورد!
  • مداح: نباید برای کیانی فشار روانی ایجاد شود
  • دو سناریوی تل‌آویو برای پاسخ به تهران
  • برگزاری نخستین نشست شورای سیاست‌گذاری شهرداری | درخواست احیاء جایگاه مرکز مطالعات از سوی شهردار تهران مطرح شد
  • ۱۰ سال حبس برای نایب رئیس سابق فدراسیون فوتبال؛ شهره موسوی کیست و چرا بازداشت شد؟
  • تعیین تکلیف پرونده سلامت ۹۵ درصد از زائران حج
  • امروز هوش مصنوعی و رباتیک به عنوان پیش برنده‌های علم و فناوری در دنیا مطرح است + فیلم
  • زشت و زیبای سریال افعی تهران | سحر دولتشاهی تراپیست است یا ...؟ |‌ ویدئویی از شروع رابطه عاشقانه سحر دولتشاهی و پیمان معادی در سریال مطرح
  • معرفی نفرات برتر کاراته قهرمانی کشور در غیاب چهره‌های مطرح!