Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-28@12:08:15 GMT

اعتیاد مهمترین عامل طلاق در خمین است

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۲۱۶۶۲۳

اعتیاد مهمترین عامل طلاق در خمین است

کارشناس اورژانس اجتماعی خمین گفت: در شهرستان خمین اولین عامل طلاق، اعتیاد و مداخله اطرافیان و نداشتن مهارت‌های زندگی و ارتباطی از جمله عوامل دیگر طلاق است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ناهید ارژنی کارشناس امور اجتماعی اداره بهزیستی در گفتگو با خمین نیوز گفت: توانمندسازی در جامعه تحت پوشش بهزیستی و توسعه ارائه خدمات سازمان به افراد در معرض آسیب، توسعه برنامه‌های تربیتی و پرورشی پیش از سن دبستان، خدمات بیمه‌ای برای افراد تحت پوشش و کیفیت ارائه خدمت از جمله اهداف و فعالیت‌های بخش امور اجتماعی بهزیستی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: امور اجتماعی در حوزه کودکان و نوجوانان، کودکان زیر ۶ سال، نظارت بر عملکرد مهدهای کودک در مسیر رشد یک پارچه کودکان نیز دخالت دارد، همچنین در حوزه زنان و خانواده از جمله توانمندسازی زنان سرپرست خانوار، افراد تحت تکفل که دچار مشکلات و معضلات در یک یا چند جنبه زندگی( عاطفی، فرهنگی، اقتصادی شده) و نیازمند حمایت از طریق مددکاری هستند، ارائه خدمات حمایتی و اجتماعی به خدمت گیرندگان تحت پوشش در راستای بازتوانی، آموزش فنی و حرفه ای، پرداخت کمک هزینه تحصیلی و تامین بیمه درمانی از خدمات و فعالیت‌های دیگر امور اجتماعی بهزیستی است.

ارژنی افزود: در شهرستان خمین هفت هزار نفر تحت پوشش حمایتی و خدماتی بهزیستی هستند که اعتبار تخصیص یافته سال ۹۵ در امور اجتماعی بالغ بر پانصد میلیون ریال بوده که در قالب ارائه خدمات اجتماعی به خانواده‌های چند قلو، ودیعه مسکن به زنان سرپرست خانوار، کمک هزینه آماده سازی شغلی، کمک هزینه تحصیلی دانش آموزان و دانشجویان، کمک هزینه سلامت جسمی و روانی، فرزندان ایتام تحت پوشش و دیگر موارد هزینه شده است.

سمیه ناصری زاده کارشناس مرکز اورژانس اجتماعی خمین نیز در گفتگو با خبرنگار خمین نیوز گفت: کار اورژانس اجتماعی اطلاع رسانی خدمات بهزیستی به گروه‌های هدف، شناسایی آسیب‌های اجتماعی شایع و در حال شیوع، مداخله به موقع برای حمایت افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی و سایر افرادی که در شرایط بحرانی قرار دارند و کنترل و کاهش بحران‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی است.

وی بیان کرد: فعالیت این مراکز از طریق خط تلفن ۱۲۳ و خدمات اجتماعی سیار و پایگاه خدمات اجتماعی با هدف توانمندسازی اجتماعی محور، خدمات به موقع، در دسترس و تخصصی بودن در کنترل و کاهش بحران فردی و خانوادگی است.

ناصری زاده ادامه داد: کار اورژانس اجتماعی حذف آسیب‌ها نیست بلکه با شناسایی آسیب‌ها می‌توان با بهترین راهکار آسیب را کاهش داد و گروه‌های هدف زوجین متقاضی طلاق و افراد دارای اختلاف خانوادگی زنان و دختران آسیب دیده اجتماعی، کودکان کار و خیابانی، همسران و کودکان آزار دیده و دختران و پسران فراری از خانه است.

وی افزود: خدمات این اورژانس، خدمات مددکاری، روانشناسی تربیتی، حقوقی، فرهنگی و آموزش است.

کارشناس اورژانس اجتماعی خمین گفت: در شهرستان خمین اولین عامل طلاق اعتیاد است و مداخله اطرافیان و نداشتن مهارت‌های زندگی و ارتباطی از جمله عوامل دیگر طلاق است.

وی اظهارکرد: خدمات سیار با ۲۸۰۰ خدمت مددکاری، مشاوره و مرکز مداخله به ۱۵۰ نفر از جمله خدمات مشاوره در سال جاری بوده است و همچنین ۱۶۰۰ تماس با تلفن ۱۲۳ گزارش شده که پنجاه درصد این تلفن‌ها مربوط به اختلافات خانوادگی است و کودک آزاری و همسر آزاری علت‌های دیکر تماس با این مرکز است.

ناصری زاده گفت: سال گذشته ۲۷۴ نفر توسط این اورژانس پذیرش شد که از این تعداد ۱۳۷ زوج تقاضای طلاق کردند و ۳۵ زوج با مداخله و مشاوره اورژانس اعلام سازش و ۸۹ پرونده عدم سازش اعلام کردند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۱۶۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایگاه اورژانس ۱۱۵ بانوان در کردستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان، این پایگاه با توجه به ضرورت و نیاز به حضور بانوان در ارائه خدمات فوریت های پزشکی در شرایط بحرانی و تخصصی و نیز جهت بهبود خدمت رسانی و کسب رضایت مردم استان،راه اندازی شده است.
این نیروها برای ارائه خدمات فوریت های پزشکی در ماموریت های احتمالی ویژه بانوان در شهر سنندج آماده ارائه خدمات هستند.
تیم اورژانس بانوان به صورت ۱۲ ساعته و در روز از ساعت 8 صبع الی ۱۹:۳۰ برای خدمت‌رسانی به بانوان راه‌اندازی شده‌ است.


کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پایگاه اورژانس ۱۱۵ بانوان در کردستان
  • بهره برداری از پایگاه اورژانس ۱۱۵ در اردل
  • سازش ۲۵ درصدی در پرونده‌های طلاق خراسان رضوی
  • نگاهی به آسیب‌های نوپدید فضای مجازی
  • کنترل و مدیریت آسیب‌های اجتماعی زنان سرپرست خانوار
  • ۲۳ درصد پرونده های مشاوره طلاق در مازندران منجر به ساز شد
  • شناسنامه مهمترین سند کشور است
  • مهمترین عامل سقط جنین در کشور عوامل فرهنگی است
  • کاهش سرقت درچناران با جمع آوری معتادان متجاهر
  • نخاله‌های ساختمانی مهمترین عامل آسیب زا به طبیعت مهریز