Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر بهبود تولیدات دامی بوانات گفت: بزهای نژاد سانن و آلپاین سازگار با آب و هوای بوانات و این شهرستان بستر خوبی برای پرورش این گونه از دام ها می باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به گزارش حرف رسا، شهرستان بوانات با طبیعتی نیمه کوهستانی و داشتن مراتع بسیار زیاد بستر بسیار خوبی برای پرورش دام و خصوصا گوسفند و بز می باشد و از دیر باز شغل بیشتر مردم این شهرستان کشاورزی و دامپروری بوده و هست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تعدادی از جوانان خوش ذوق بواناتی در روستای منج از توابع بخش مزایجان این شهرستان اقدام به پرورش تعداد 40 راس بز از نژاد سانن و آلپاین نموده اند.

حسن پور رئیس اداره بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی شهرستان بوانات ضمن بازدید از این طرح گفت: خواستگاه ‌نژاد بزسانن کشور فرانسه است ولی در میان تمام نژادهای شیری بز در دنیا، نژاد سانن بیشترین پراکندگی را داراست از ویژگی های برجسته این نژاد، سازگاری بالا با رژیم های خوراکی گوناگون و اقلیم های متفاوت از جمله مناطق کوهستانی و دشت می باشد.

وی افزود: بزهای سانن از نظر بدنی اصطلاحا توپٌر و مستحکم هستند که قابلیت بالایی در تولید شیر دارند. این حیوانات با روش های گوناگون پرورش از جمله سیستم بسته صنعتی، به راحتی سازگار می شوند.

روح اله حسن پور درادامه اظهار داشت: هر بز معمولی در کشور ما سالانه در حدود 150 کیلو شیر می‌دهد در صورتی که تولید شیر بز سانن 10 برابر بزهای معمولی است در طول سال فصل خاصی برای شیردهی ندارد و در طول سال 10 ماه شیر می‌دهند.

مدیر بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی شهرستان بوانات خاطر نشان کرد: این نژاد توانایی تولید روزانه تا 20 لیتر شیر را دارد که علاوه برتولید شیر طی یک سال دو مرحله زاد و ولد می نماید که در برخی موارد دو قلو زایی در این نژاد وجود دارد. در صورت حمایت تسهیلاتی و ایجاد شرایط مناسب بهداشتی، پرورش این نژاد صرفه اقتصادی مناسبی داشته و می توان تکثیر و پرورش آن را در سطح شهرستان گسترش داد وجایگزین مناسبی برای ارقام محلی این شهرستان می باشد.

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۱۶۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نابودی سریع ۹۹ درصد میکروب‌ها با فناوری جدید فرابنفش

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از اینترستینگ اینجینیرینگ، این تحقیق که در کنگره جهانی ESCMID  در بارسلون ارائه شده است قابلیت استفاده در بیمارستان ها برای تمیز کردن سطوح آلوده را نیز دارد.

دکتر «کورتیس دانسکی» « Curtis Donskey » مجری این طرح می گوید، راهبرد‌های سنتی و فعلی ضد عفونی دارای محدودیت خاصی هستند و دوباره و بسیار سریع مواد ضدعفونی شده بین دوره‌ های تمیز کردن آلوده می شوند.

اشعه ماوراء بنفش معمولی به طور گسترده مورد استفاده قرار گرفته است، اما می تواند به پوست و چشم آسیب برساند، به این معنی که تنها زمانی می توان از آن استفاده کرد که یک اتاق خالی باشد.

آلودگی مجدد اتاق ها و سطوح به قدری سریع است که هدف محققان ارائه شیوه ای بوده که به طور مداوم اتاق ها را با افرادی که در آن حضور دارند ضد عفونی کند.

در مورد «فرا  UV-C»  وضعیت به دلیل طول موج کوتاه تر آن (222 نانومتر) نسبت به نور میکروب کُش معمولی UV-C (254 نانومتر)، متفاوت است.

بنابراین، نور فرا UV-C  به اندازه نور UV-C معمولی به عمق بافت نفوذ نمی کند. مطالعه منتشر شده در سال 2020 نشان داد که فرا UVC بیش از 99.9 درصد از ویروس کرونا که از راه هوا منتقل می شد را در حدود 25 دقیقه از بین برد.

دانسکی افزود: مطالعات بیشتری برای تایید ایمنی این پرتوها مورد نیاز است. وی به یک مطب دندانپزشکی در اوهایو اشاره کرد که لامپ های فرا UV-C را در اتاق های درمان نصب کرده است. پس از هزاران ساعت کار، هیچ گزارشی از عوارض جانبی صورت نگرفته است.

وی افزود: یک رویکرد جدید که می تواند اجرای فرا UV-C را تسریع کند، تنها زمانی است که یک اتاق خالی باشد. در حال حاضر در حال ارزیابی این رویکرد متناوب برای رفع آلودگی اتاق‌ های تجهیزات، حمام، سینک‌ ها و اتاق ‌های بیماران هستیم.

اولین مطالعه در نوع خود که ماه گذشته منتشر شد، مستقیما اثر ضد میکروبی فرا UVC را در برابر پاتوژن‌های موجود در هوا در یک مکان داخلی سرپوشیده نشان داد.

ازن به عنوان یک محصول جانبی

برای دانشمندان، ارزیابی غلظت ازن از اهمیت زیادی برخوردار است، زیرا فناوری‌ های فرا UV-C ممکن است مقادیر کمی ازن تولید کنند. گفته می شود ازن می تواند، مثلا، بافت های پوشاننده راه های هوایی انسان را تحریک کند.

تخمین زده می شود که تا 50 درصد از عفونت های مرتبط با مراقبت های بهداشتی قابل پیشگیری هستند. دانشمندان هشدار می دهند که تمیز کردن روزانه یا تمیز کردن دستی کافی نیست. بنابراین، نیاز به فناوری ای وجود دارد که خودکار، ایمن و مقرون به صرفه باشد مانند نور فرا UVC . نصب آنها ساده، مقرون به صرفه و در از بین بردن منابع بالقوه بیماری بسیار کارآمد است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گندم معمولی هر کیلو۱۸۵۰۰تومان از کشاورزان استان خریداری می شود
  • نابودی سریع ۹۹ درصد میکروب‌ها با فناوری جدید فرابنفش
  • جشنواره اسب‌ دوانی ترکمن ۱۴۰۳ + تاریخچه Turkmen Racing Horse Festival
  • جشنواره اسب‌ دوانی ترکمن ۱۴۰۳+ تاریخچه Turkmen Racing Horse Festival
  • در ۸ سال دولت احمدی‌نژاد، قیمت نان ۳۲ برابر شد!
  • اوسمار؛ آقای خاص یا معمولی
  • مومنی، اقتصاددان: در هشت سال دولت احمدی نژاد، قیمت نان 32 برابر شد!
  • واریز ۷۱۲ میلیارد تومان به حساب دهیاری‌های استان
  • ناحیه صنعتی ‌در «جویم» فارس احداث می‌شود
  • سیل ۵۲ میلیارد تومان به اردستان خسارت زد