Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، همایش تخصصی بررسی مسائل اساسی فراروی اجرای منشور توسعه فرهنگ قرآنی صبح امروز هشتم مردادماه با حضور جمعی از اساتید و صاحب نظران برگزار شد.
در بخشی از این پنل مرتضی نجفی قدسی، از فعالان رسانه ای در حوزه قرآن طی سخنانی گفت: در یک مقطعی در هیچ روزنامه ای خبر قرآنی معنا نداشت و هنوز سیمای قرآن و خبرگزاری قرآن راه اندازی نشده بود، در عرصه رسانه‌ها اولین بار یک صفحه قرآنی در روزنامه اطلاعات راه اندازی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همان زمان از من سوال می کردند که قرآن یعنی چه و خبر چه ربطی به قرآن دارد. در حالی که بعد از راه اندازی به آن توجه بسیار زیادی شد.
وی افزود: از سوی دیگر من از سوی خانواده تحت فشار بودم تا این کار را رها کنم و به قم و حوزه بروم، خدمت آیت الله العظمی بهجت، رسیدم و طرح موضوع کردم که آیت الله فرمودند در قم روحانی زیاد داریم اما کسی که علم اینها را به مردم برساند نداریم، شما رابط ما با مردم خواهید شد.
نجفی قدسی در ادامه صحبت های خود در مورد اهمیت رسانه در بحث تبلیغ و ترویج فعالیت های قرآنی، گفت: اهمیت رسانه بسیار مهم است، یعنی تمام علومی که تولید می شود باید به مردم منتقل بشود که این کار از طریق رسانه صورت می گیرد، رسانه تنها رادیو و تلویزیون و رسانه‌هایی از این دست نیست، بلکه بسیار فراتر از این است.
وی با تأکید بر اینکه باید مطالعه شود تا ببینیم که در حال حاضر در کجای ماجرای تبلیغ نسبت به اول انقلاب تا الان قرار داریم، گفت: باید مشخص شود که ما در این مسیر سیر صعودی داشته‌ایم یا در حال نزول هستیم. یک زمانی وقتی خبر داده می شد شبی با قرآن برگزار می شود جا برای نشستن نبود، شبی با قرآن‌ها بیش از 5000 مخاطب حضوری داشت، اما در حال حاضر با اینکه تبلیغات بسیار بیشتری صورت می گیرد، اما یک چهلم آن جمعیت نیز حضور نمی یابد.
نجفی قدسی خاطرنشان کرد: یکی از نکته های مهم این است که بررسی کنیم ببینیم نقص کار کجا بوده است که اثرگذاری از بین رفته است و در ادامه در راستای رفع آن حرکت کنیم. ما نباید به حجم برنامه‌ها اضافه نکنیم. نکته مهم بحث الگوپردازی است، از هر چیزی باید یک جلوه خوب آن را نشان دهیم تا مردم دنبال آن راه بیفتند. اگر ما چیز خوبی را عرضه کنیم همان بهترین تبلیغ است.
وی خاطرنشان کرد: توجه به اینکه ما در جامعه می خواهیم مردم را قرآنی کنیم باید نشان دهیم که این کار چگونه باید صورت بگیرد، باید در هر صنفی یک الگو معرفی کنیم در این صورت بین محتوا و وضع موجود فاصله نخواهد افتاد.
نجفی قدسی در بخش دیگری از صحبت های خود در زمینه تأثیر مسابقات بر تبلیغ و ترویج قرآن کریم، به مسابقات دارالقران امام علی(ع) اشاره و بیان کرد: در حال حاضر مردمی‌ترین مسابقاتی که برگزار می شود همین مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) است. ضمن اینکه ما از اطلاع رسانی رسانه های رسمی کشور نیز بی‌بهره بوده‌ایم.
وی افزود: مسابقات ما دو وجه متمایز دارد، در مسابقات ما تمامی افرادی که حدنصاب نمره بیاورند مورد تشویق قرار می گیرد و هر دوره 600 میلیون تومان هزینه جوایز است. یعنی 80 درصد شرکت‌کنندگان جایزه می گیرند. نکته دوم این است که جا برای حضور همه شرکت کنندگان را باز گذاشته‌ایم.
نجفی قدسی در ادامه خاطرنشان کرد: در مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) حدود 600 شرکت کننده در رشته حفظ کل فقط حضور می یابد. از دیگر نکات قابل توجه این مسابقات نداشتن محدودیت ملیت شرکت کنندگان است، هرکس در ایران ساکن است می تواند شرکت کننده مسابقات است. به طوری که در هر دوره نزدیک به 300 شرکت کننده خارجی داریم که عمدتاً افغانستانی، پاکستانی و ...هستند.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۱۸۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزودن ۲ فروند بالگرد به ناوگان هوایی همدان

در نخستین ساعات برگزاری ششمین نمایشگاه ایران اکسپو در راستای مذاکرات سرمایه‌گذاری صورت گرفته با اعلام موافقت مدیر‌عامل شرکت هلیکوپتر ایران مقرر شد بزودی دو فروند بالگرد هوایی به استان همدان اضافه شود. - اخبار استانها -

به گزارش تسنیم از همدان به نقل از روابط‌ عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان، در راستای مذاکرات دو سویه بین معاون اقتصادی استاندار همدان و مدیر‌عامل شرکت هلیکوپتر ایران مقرر شد دو فروند بالگرد به منظور آموزش خلبانی و تقویت خدمات رسانی امداد بیمارستانی به استان همدان اضافه شود.

گفتنی است در حال حاضر یک فروند بالگرد هوا نیوز در بیمارستان استان همدان به منظور انجام خدمات درمانی فعال است.

استان همدان از لحاظ سرعت پاسخگویی به حوادث و سوانح از شاخص‌های خوبی برخوردار است، ولی برای افزایش کمی و کیفی خدمات امدادونجات افزوده شدن این دو فروند می‌تواند به نوسازی ناوگان هوایی امدادی و آموزشی استان کمک شایانی کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دهه کرامت فرصت معرفی الگوهای برتر جهان اسلام به دختران است
  • قرآن آموزان و روزه اولی‌های استان بوشهر تجلیل شدند
  • ثبت‌نام لیگ قرآنی «ضحی» در گیلان آغاز شد
  • افزودن ۲ فروند بالگرد به ناوگان هوایی همدان
  • تمرکز امسال فعالیت‌های فرهنگی بر توسعه و تقویت جلسات خانگی
  • ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در سه نوع برای تمام اقشار
  • هنر‌های قرآنی از منظر میراث فرهنگی حائز اهمیت است
  • مشارکت ۳۲۵ نفر در مسابقات قرآنی شرکت گاز خراسان جنوبی
  • قرآن فضای گفتگوی بسیاری درباره هنر دارد
  • نماینده آیت الله العظمی سیستانی خواستار تربیت شخصیت قرآنی دانش آموزان و دانشجویان شد