Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-30@09:05:50 GMT

مسعود نصرتی شهردار کرج میشود؟

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۲۱۸۱۳۳


انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در سال 96 به طوری به کار خود پایان داد که درکارنامه خود تغییرات چشم گیری در سبد آرا دیده میشد و مهم تر از آنکه چه کسانی برنده این انتخابات باشند حضور با شکوه مردم در صف های رای گیری بود و آن نشان از آگاهی بیشتر مردم در عرصه سیاسی کشور بود.

به گزارش صدای ایران، با پیروزی چشم گیر لیست امید در کلان شهرهایی همچون تهران،مشهد،کرج و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. مدیریت جدیدی در این شهر ها انتظار میرود و از آنجایی که سطح انتظارات مردم از نارضایتی مدیریت های شهری بالا گرفته انتصاب چهره های سیاسی قوی و پرتوانی را در مدیریت کلان شهرها مطالبه میشود.

در شهر کرج هم با توجه به یکدست بودن شورای امید در دوره جدید اسامی برای تصدی سمت حساس شهردار به گوش میرسد که در این بین نام مسعود نصرتی شهردار فعلی قزوین از همه پررنگتر است.

نصرتی در طول فعالیت خود ، همواره یکی از ظرفیت سازان موثر در معرفی شهر قزوین و سایر شهرهای ایران و حتی جهان اسلام بوده است در کارنامه خود تدوین برنامه مدت ۵ ساله شهرداری، قزوین +۲۰ پروژه شهری فراشهری تحول گرا، برنامه ریزی جهت جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای اجرای پروژ ه‌های شهری و احداث المان‌های ویژه از جمله اقدامات وی در دوران تصدی شهرداری است دارد.

مسعود نصرتی، شهردار قزوین دو جایزه بین المللی BLP بهترین نشان عملکرد جهانی از سوی برنامه اسکان بشر ملل متحد (UN_HABITAT) به جهت پروژه احیای قنات های شمال شهر و احداث بوستان بانوان دریافت کرد.

با پایان زمان نظرسنجی مرحله دوم سایت قزوین امروز برای انتخاب چهره قزوین در سال ۱۳۹۱ نتایج آن مشخص و مسعود نصرتی، شهردار قزوین به عنوان چهره سیاسی و اجتماعی سال ۹۱ استان قزوین یک چهره موثر و کنش گری با رویکرد تغییر در مدیریت شهری ایران است انتخاب شد.
وی از سال 1392 تاکنون به عنوان رئیس مجمع جهانی شهرهای اسلامی (WAIC) فعالیت های ارزنده ای را برای تثبیت و توسعه این مجمع جهانی انجام داده است و اکنون مجمع به عنوان یک آژانس شهری ویژه همکار برنامه اسکان بشر (UN-HABITAT) به خوبی معرفی شده و منشاء آثار بسیار مهمی در توسعه شهری است.

دکتر نصرتی در رابطه با آدرس کردن مجمع در سطح جهان اسلام و البته در میان سایر کشورهای جهان فعالیت های موفقی داشته است.

تلاش او برای بهبود کیفیت زندگی شهری در قزوین دو بار در جایزه بهترین عملکردهای برنامه اسکان بشر ملل متحد مورد تقدیر قرار گرفته است.

وی با تلاش شبانه روزی زیر ساخت های توسعه شهری قزوین را به خوبی ایجاد نموده و با تمرکز روی آن شهر را آماده یک جهش بزرگ دیگر ساخته است.

دکتر نصرتی با باور به اهمیت و ضرورت بهره گیری از ظرفیت های جهانی تلاش ارزنده ای را در رابطه با توسعه ارتباطات بین المللی در شهر و کشور جمهوری اسلامی ایران معمول داشته و این فرآیند ظرفیت های مناسبی را فعال کرده است.

وی پس از میزبانی کنفرانس جهانی شهرداران کشورهای اسلامی در خصوص شکوفایی شهری از سوی قائم مقام دبیرکل سازمان ملل به عنوان هماهنگ کننده برنامه شکوفایی شهری برای شهرهای اسلامی انتخاب گردید.

همچنین با میزبانی موفق شهرهای راه ابریشم و بر اساس نظر ریاست برنامه اسکان بشر ملل متحد اتحادیه جهانی شهرهای راه ابریشم را تاسیس نمود.

دکتر نصرتی همچنین به عنوان دبیر اجرایی شهرداران شبکه راه حل های توسعه پایدار (SDSN)فعالیت های متعددی را به انجام رسانده است.

شهر قزوین در دوره مدیریت نصرتی بر اساس ظرفیت سازی های انجام شده در فرآیندی مسابقه ای و از میان شصت و شش شهر به عنوان پایلوت جهانی برنامه شکوفایی شهری انتخاب گردید.

همچنین بر اساس دست آوردهای این پایلوت ، نخستین پایلوت بین المللی محیطی- شهری هدف یازدهم جهان نیز در حاشیه اجلاس ژنو ؛ شهر قزوین بود که گزارش آن در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل معرفی خواهد شد.

دکتر نصرتی ؛ مقالات و سخنرانی های متعددی در خصوص رویکردها ، چالش ها و ظرفیت ها شهرها و شهرداری ها ارائه نموده است و از سال 1392 تاکنون به عنوان مدرس دانشگاه در حوزه آکادمیک فعالیت جدی داشته است.

تلاش های وی در برگزاری و میزبانی نشست های بین المللی ؛ ظرفیت های بسیاری را برای معرفی شهر قزوین به همراه داشته است و معنویت و مدل شکوفایی برای شهرهای ایرانی اسلامی پایدار کتابی است که دکتر نصرتی به رشته تحریر درآورده می تواند ابزار مناسبی برای سنجش شهری در حوزه تمدنی شهرهای اسلامی به شمار رود.

منبع: صدای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۱۸۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰ پروژه عمران شهری در ایلام اجرا شد

افشین مظفری شهردار ایلام با بیان اینکه پروژه‌های عمران شهری در شهر ایلام در راستای توجه به مطالبات مردم بوده است، اظهار کرد: راه اندازی بازارچه مرکزی شهر ایلام با تاکید استاندار تا پایان سال جاری تکمیل و به بهره برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه ایجاد پارکینگ طبقاتی یکی دیگر از پروژه‌های مهم شهرداری ایلام است، این پارکینگ در همان محل قدیمی در ۲ هزار و ۷۰۰ مترمربع با همکاری بخش خصوصی ساخته می‌شود.

شهردار ایلام تصریح کرد: تعیین تکلیف فرهنگ سرای شهر ایلام نیز به زودی نیز انجام می‌شود، در صورت عدم فعالیت سرمایه گذار قبلی به یک سرمایه گذار جدید واگذار می‌شود.

مظفری یادآور شد: پارک صخره‌ای یکی دیگر از اقدامات شهرداری ایلام در ورودی ارغوان شهر ایلام بوده است که زیرساخت‌های آن آماده شده است.

وی با بیان اینکه خروجی شهر ایلام به سمت کنارگذر شرقی با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال در حال ساماندهی است، افزود: نورپردازی و ایجاد المان در ورودی و خروجی شهر ایلام از دیگر اقدامات مهم شهرداری ایلام در راستای مطالبات مردم بوده است.

شهردار ایلام بیان کرد: لاین غربی بام ایلام نیز به زودی ایجاد و بار ترافیکی این منطقه به خصوص برای دانشگاه‌های استان و بیمارستان رازی تسهیل خواهد شد.

وی تصریح کرد: انتظار داریم برای کاهش بار ترافیکی در مرکز شهر ایلام، مردم بیشتر از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند.

مظفری با بیان اینکه تمام مطالبات پیمانکاران و کارگران شهرداری پرداخت شده است، گفت: هشت هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال بودجه شهرداری ایلام در سال جاری است که ۴۰ درصد آن در بخش عمرانی خواهد بود و مابقی آن هزینه‌های جاری است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • برگزاری نشست شهرداران شهرهای جاده ابریشم
  • نشست شهرداران شهرهای جاده ابریشم فردا برگزار می‌شود
  • عملکرد مدیریت شهری خوی با کلانشهرهای کشور قابل مقایسه است
  • ۴۰ پروژه عمران شهری در ایلام اجرا شد
  • پایان تملک پروژه باغ مزار مشاهیر قم تا یک ماه آینده
  • آمادگی داریم برای رفع مشکلات اصفهان کنار مدیریت استان بایستیم
  • تذکرات لازم در زمینه انتصابات را به شهردار قزوین داده ایم
  • ارزش افزوده در شهرهای کوچک ناچیز است و باید این قانون اصلاح شود
  • طرح جامع شهری در شهرهای کوچک بلاتکلیف مانده است
  • شهرداران از مصائب شهری با استاندار سخن گفتند