Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-28@15:35:51 GMT

فعالیت اسنپ نباید بیش از این گسترش یابد!

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۲۱۸۴۲۸

فعالیت اسنپ نباید بیش از این گسترش یابد!

حمل و نقل عمومی ایران که در طول سال‌های گذشته به دلیل بالا رفتن میانگین سنی ناوگان با مشکلاتی در حوزه ارائه‌ی خدمات کیفی به مردم مواجه بوده، در طول ماه‌های قبل رقیب جدیدی در کنار خود دیده که به نظر می‌رسد برای مقابله با آن شکایات به دادستانی اصلی‌ترین گزینه بوده است.
به گزارش ایسنا، سیستم‌های جدید حمل و نقل مسافر که متکی به فضای مجازی و در محدوده شهرهای بزرگ با محوریت تهران کار خود را آغاز کرده، در طول ماه‌های گذشته توانسته بخش قابل توجهی از توجه مسافران را به خود جلب کند و به این ترتیب به رقیبی جدی برای سیستم‌های حمل و نقل سنتی بدل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به دنبال گسترده شدن فضای فعالیت‌های این سیستم که با توجه به قیمت پایین تر توانسته بخش قابل توجهی از مسافران را به خود جذب کند، اعتراضاتی مطرح شد که تجمع رانندگان تاکسی یکی از اصلی‌ترین آنها به شمار می‌رفت.
با وجود این ابهام‌ها، اما سیستم‌های جدید به کار خود ادامه داده‌اند و کار تا جایی پیش رفت که گزینه حمل و نقل بین شهری نیز میان مسافران محدوده‌های مختلف در نظر گرفته شد تا با اتکاء به فضای مجازی سفرهای بین شهری مدیریت شود، موضوعی که احتمالا با پاسخ عجیب سازمان راهداری متوقف خواهد شد.
داوود کشاورزیان – رییس این سازمان – صبح امروز اعلام کرده که سفرهای برون شهری در انحصار خودروهایی است که با پلاک «ع» (عمومی) فعالیت می‌کنند و امکان حضور دیگر خودروها در این بخش فراهم نیست.

کشاورزیان به طور خاص از شکایت رسمی سازمان راهداری از نرم‌افزار اسنپ نیز خبر داده و گفته حمل و نقل عمومی بین شهری تشریفات، الزامات و نظارت‌های خود را می‌طلبد و از این رو به مصلحت کشور نیست که اسنپ به موضوع سفرهای برون شهری نیز ورود کند.

به گفته وی، اسنپ در حال حاضر در سفرهای درون شهری سهم خودروهای شخصی را جمع می‌کند، اما اگر بنا باشد در سفرهای برون شهری نیز ورود کند این امر خلاف قانون خواهد بود.

هرچند هنوز دستگاه‌های قضایی به طور رسمی راجع به این موضوع اظهارنظر نکرده‌اند، اما به نظر می‌رسد با توجه به پیگیری‌های این سازمان ورود این نرم افزارها فعلا به سفرهای برون شهری متوقف شده است. باید دید آنچه که سازمان راهداری درباره‌ تشریفات و الزامات حمل و نقل عمومی مطرح می‌کند به کدام حوزه خواهد رفت و آیا با تداوم فعالیت خودروهای مسن در جاده‌های ایران مصلحت کشور لحاظ خواهد شد یا می‌تواند انتظار داشت بعد از سال های طولانی درجا زدن امکان نوسازی ناوگان عمومی و بهبود کیفیت خدمات ارائه شده در دستور کار قرار گیرد.
برچسب ها: اسنپ ، بخش خصوصی

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۱۸۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محدوده شهری مرزن آباد اندک است/ شهر اکسیژن در محاصره معادن

به گزارش خبرنگار مهر، محمد ردایی عصر شنبه در گفت وگو با خبرنگاران میزان بودجه شهری را ۱۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: ۵۲ درصد بودجه عمرانی و مابقی جاری است.

وی با اظهار این که در سال جاری شش واحد مغاز ه برای تعریض خیابان مرکز شهر تملک می‌شود، افزود: همچنین بعد از سه دهه توانستیم کل خیابان‌های سطح شهر را آسفالت کنید.

وی از مرزن آباد به عنوان دروازه ورودی استان یاد کرد و معدن مرزن کوه را چالش اصلی در شهر ذکر کرد و گفت: مسؤولان برای آن که جلوی فعالیت کارخانه معدن را بگیرند، وعده داده اند زیرا این مکان برای فعالیت معدنکاری مناسب نیست.

ردایی با اظهار این که معدن از دوره سوم شورای شهر ثبت شده است و همکاران شوراهای قبلی جلوی فعالیت آن را گرفته بودند، گفت: متأسفانه مردم مرزن آباد مظلوم واقع شدند.

رئیس شورای شهر مرزن آباد با بیان این شهر به شهر اکسیژ معروف بود، گفت: به دلیل فعالیت‌های معدنکاری این شهر به شهر گرد وخاک تبدیل شده است.

وی شمار معادن فعال در حاشیه وحریم شهری را ۱۲ واحد ذکر کرد و گفت: هیچ عایدی از معدن به شهر نمی‌رسد.

ردایی به فعالیت ۱۰ باشگاه ورزشی در شهر مرزن آباد اشاره و اضافه کرد: به توجه به شمار بالای ورزشکاران، راه اندازی اداره ورزش مستقل در شهر و بخش مرزن آباد الزامی به نظر می‌رسد.

رئیس شورای شهر مرزن آباد پایین و اندک بودن محدوده شهری را از مشکلات شهر مرزن آباد بیان کرد و گفت: افزایش محدوده شهری الزامی بوده زیرا ۶۰ درصد محدوده شهری خارج از بافت است.

ردایی ترافیک را مهمترین معضل شهر مرزن آباد عنوان کرد وگفت: ترافیک سنگین سبب می‌شود تا بومی‌های منطقه در ایام پایان هفته و تعطیلات گرفتار شوند و برای خروج از شهر با مشکل روبرو شوند.

وی اعتبار موردنیاز برای تملک چهار واحد مغازه را ۵۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

کد خبر 6090223

دیگر خبرها

  • چهارشنبه اوج فعالیت سامانه بارشی درکرمانشاه/دمای هوا کاهش می‌یابد
  • افزایش و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی احترام به شهروندان است
  • محدوده شهری مرزن آباد اندک است/ شهر اکسیژن در محاصره معادن
  • سفرهای درمانی رایگان با اسنپ 
  • سفرهای درمانی رایگان با اسنپ
  • فعالیت ۱۵۰۰ پاکبان در ۳۶ شهر استان گلستان
  • حماس: فعالیت آنروا باید زیرنظر سازمان ملل ادامه یابد
  • آذربایجان شرقی مشکل تامین اتوبوس و حمل و نقل عمومی دارد
  • نقش بالای شرایط اقتصاد کلان در گسترش فقر/ ظرفیت‌های فقرزدایی بودجه عمومی را محدود کرده است
  • بلاروس: ناتو باعث سلطه آمریکا بر اروپا شده