Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ رئیس کمیته بین الملل کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با بیان این که مقدمات حذف ترامپ توسط ساختارحکومت آمریکا فراهم شده است ، گفت: در عرض ۳۵۰ سال گذشته ، تمام روسای جمهوری آمریکا در یک چارچوب ویژه توسط ساختار حکومت ایالات متحده هدایت شده اند.

جلیل رحیمی جهان آبادی گفت: انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهوری آمریکا به عنوان فردی که تنها فعالیت اقتصادی داشت و آشنایی با الفبای سیاست نداشت ؛ موجب تحمیل هزینه های سنگینی به حکومت ایالات متحده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم تربت جام و تایباد در مجلس شورای اسلامی گفت: عزل و نصب های بی رویه از رئیس پلیس فدرال (FBI) تا رئیس دفتر رئیس جمهوری ، چالش عمده با سیستم قضایی و دیوان عالی آمریکا ، نشان دهنده انتخاب دردناک الکترال 2016 برای واشنگتن است.

وی در ادامه تاکید کرد: در حکومت ایالات متحده ، قدرت ساختار از قدرت کارگزار بالاتر است؛ هر کارگزاری که نتواند خود را با ساختار تصمیم گیری آمریکا هماهنگ کند ، حذف می شود.

رئیس کمیته بین الملل کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با بیان این که مقدمات حذف ترامپ توسط ساختارحکومت آمریکا فراهم شده است ، گفت: در عرض 350 سال گذشته ، تمام روسای جمهوری آمریکا در یک چارچوب ویژه توسط ساختار حکومت ایالات متحده هدایت شده اند.

وی تصریح کرد: آنچه که قطعی به نظر می رسد این است که دونالدترامپ به راحتی به پایان کار خود نخواهد رسید زیرا وی توانایی مقابله با سیستم حاکم بر واشنگتن را ندارد و ممکن است به استیضاح یا عزل ختم شود.

این نماینده مجلس دهم با اشاره به سرنوشت نیکسون و سخنان وی در مورد ساختار حکومت ایالات متحده گفت: روسای جمهوری آمریکا زمان ورود به کاخ سفید دنبال تغییر جهان هستند اما زمان خروج این کاخ سفید است که آنها را تغییر داده است.

سقوط پرستیژ ادعایی آمریکا

رحیمی جهان آبادی با پیش کشیدن خروج آمریکا از پیمان تغییرات اقلیمی و نظایر آن ، گفت: جامعه آمریکا با انتخاب ترامپ به اعتبار ایالات متحده در میان کشورهای غربی لطمه بزرگی وارد کردند.

وی گفت: چالش ترامپ با تفاهم برجام و منازعه شکل گرفته در خاوردور موضوعاتی است که هزینه هایی برای وجهه آمریکا در پی داشته است.

رئیس کمیته بین الملل کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: چالش ایجاد شده برای برجام موجب شکاف بین اروپا ، روسیه و چین با آمریکا شده است.

شکست داخلی در انتظار ترامپ

این نماینده مجلس دهم گفت: مجموعه اقداماتی که ترامپ در عزل هدفمند برخی مقامات انجام داده یا اقدامات تهاجمی علیه دیگر ارکان قدرت حکومت ایالات متحده محکوم به شکست است.

وی تشریح کرد کرد: جمهوری خواهان و دموکرات ها هر کدام دارای عقبه رای متفاوتی هستند و قطعا متحد نخواهند شد اما در صورت تشدید مناقشه ترامپ با ساختار حکومت ایالات متحده ، بحث عزل رئیس جمهوری عملیاتی می شود.

رحیمی جهان آبادی گفت: جمهوری خواهان به شدت تلاش می کنند از منجلابی که ترامپ ایجاد کرده ، خود را نجات دهند. اعتبار محافظه کاران آمریکا با مجموعه اقدامات ترامپ به نابودی کشیده شده است.

وی بیان داشت: نگرانی اساسی جمهوری خواهانی نظیر پل رایان و مک کین این است که جمهوری خواهان تا چند دوره ریاست جمهوری باید تقاص اقدامات غیرعقلانی ترامپ را پس بدهند.

رئیس کمیته بین الملل کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: رئیس جمهوری آمریکا اگرچه گمان می کند که با یکه تازی می تواند منافع آمریکا را تامین کند اما با لغو تجارت آزاد در حوزه نفتا ، آسه آن ، اروپا منجر به تحمیل هزینه های سنگین اقتصادی به این کشور شده است.

وی تاکید کرد: اگرچه بخشی از نیازدرآمد تسلیحاتی آمریکا با فروش اسلحه به عربستان تامین شده است اما در حوزه تعاملات تجاری با کشورهای بزرگ جهان دچاری مشکل شده است.

رحیمی جهان آبادی گفت: افت تعاملات اقتصادی آمریکا با شرکای غربی و چین موضوعی است که قطعا در آینده تبعات سنگین تری برای صنایع این کشور در پی خواهد داشت./

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۲۰۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه

رئیس جمهوری فرانسه امروز (یکشنبه) طی سخنانی از آمادگی کشور خود برای گفت وگو با دیگر کشورهای اروپایی درباره استفاده از سلاح هسته‌ای علیه روسیه خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از پولیتیکو نوشت: «امانوئل مکرون» رئیس‌جمهوری فرانسه طی سخنانی از آمادگی کشورش برای استفاده از کلاهک‌های هسته‌ای به عنوان بخشی از «دفاع معتبر اروپا» در برابر تهدیدات روسیه خبر داد و گفت که تمایل دارد درباره این موضوع با دیگر کشورهای اروپایی تبادل نظر کند.

مکرون طی مصاحبه‌ای گفت که شخصاً علاقمند مطرح کردن موضوع استفاده از سلاح‌های دوربرد، هسته‌ای و سامانه‌های دفاع موشکی با آن کشورهای اروپایی هست که سلاح‌های هسته‌ای آمریکا را در کشورهای خود مستقر کرده‌اند.

وی افزود: فرانسه موضع خود را حفظ خواهد کرد اما آماده است تا در دفاع از خاک اروپا بیشتر مشارکت کند. فرانسه که حدود ۳۰۰ کلاهک هسته ای دارد، تنها قدرت هسته ای اتحادیه اروپا است.

رئیس‌جمهوری فرانسه در هفته‌های اخیر موضع شدیدتری را علیه روسیه اتخاذ کرده است و این اولین بار نیست که استفاده از سلاح‌های هسته‌ای فرانسه را برای دفاع اتحادیه اروپا پیشنهاد می‌کند. مکرون اولین بار در سال ۲۰۲۰ به این اقدام احتمالی اشاره کرده بود.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • نظم جایگزین چین و آن چه آمریکا باید از آن بیاموزد
  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
  • محور تحولات و حذف دشمن مشترک
  • پولیتیکو : مرد شماره دو روسیه از ولادیمیر پوتین هم ترسناک تر است/ نیکلای پاتروشف استفاده از سلاح هسته ای را تبلیغ می کند
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • آیا اعتراضات دانشجویی باعث تغییر سیاست آمریکا می‌شود؟
  • بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند
  • روسیه به کانادا هشدار داد
  • اوکراین تانکهای پیشرفته آمریکایی را از جبهه عقب می برد