Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شین‌هوآ، «لو کانگ» سخنگوی وزارت ‏امور خارجه چین اعلام کرد، این ‏کشور هر گونه تحریم یک جانبه ‏که خارج از چارچوب شورای ‏امنیت سازمان ملل متحد و به ‏طور یک جانبه اتخاذ شود محکوم می ‏کند. ‏

سخنگوی وزارت امور خارجه چین ‏که در نشست پرسش و پاسخ ‏هفتگی با خبرنگاران و ‏روزنامه نگاران داخلی و ‏خارجی صحبت می کرد، ‏افزود: چین به طور ویژه با ‏تحریم شرکت ها و شهروندان ‏چینی در هر جایی مخالف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

‏‎ ‎

رسانه ها و وسایل ارتباط ‏جمعی ژاپن روز گذشته اعلام ‏کردند این کشور در چارچوب ‏تحریم هایی که علیه کره ‏شمالی اعمال کرده، برخی ‏شرکت ها و شهروندان چینی را ‏که با کره شمالی در ارتباط ‏هستند، در فهرست تحریم های ‏خود قرار داده است. ‏

سخنگوی وزارت امور خارجه چین ‏افزود: ژاپن در حالی این ‏اقدامات را علیه شرکت و ‏شهروندان ما انجام می دهد که ‏پکن در روند خلع سلاح هسته ای ‏در شبه جزیره کره نقش مهمی ‏ایفا، و همه قطعنامه ‏های شورای امنیت سازمان ملل ‏متحد علیه کره شمالی را به ‏طور کامل اجرا کرده است. ‏

وی خاطرنشان کرد حالا که ژاپن برخی شرکت ‏ها و شهروندان ما را در ‏فهرست تحریم های خود قرار ‏داده، می توان گفت: این ‏کشور زمینه را برای اقدام ‏چین علیه خود فراهم کرده ‏است. روشن است که چین هرگز ‏این اقدامات زشت ژاپن را ‏تحمل نخواهد کرد.‏‎ ‎

سخنگوی وزارت امور خارجه چین ‏در این باره گفت‏: اگر ‏ژاپن این روند خودسرانه را ‏ادامه دهد زمینه را برای به ‏وجود آمدن موانع بزرگ در ‏روابط دیپلماتیک و سیاسی‏ ‏میان دو کشور فراهم خواهد ‏کرد. این گونه، همکاری های ‏دو کشور در زمینه خلع سلاح ‏شبه جزیره کره نیز با مشکل ‏مواجه خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۲۰۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری 9 کارمند گوگل به دلیل اعتراض به قرارداد با رژیم اسرائیل + عکس

به گزارش جماران؛ پلیس فدرال آمریکا (اف. بی. آی) ۹ نفر از کارمندان و کارکنان گوگل که در سازماندهی اعتراضات کارکنان آن به همکاری گوگل با ارتش رژیم صهیونیستی شرکت داشتند را روز گذشته (سه شنبه) بازداشت کرده است.

ایلنا به نقل از روزنامه واشنگتن پست نوشت: چند تن از کارمندان گوگل عصر سه شنبه در دفاتر اصلی این شرکت در ایالات نیویورک و کالیفرنیا، پس از برپایی تحصن افشاگرانه در اعتراض به کار این غول فناوری اطلاعات با دولت و ارتش رژیم صهیونیستی، در جریان جنگ غزه دستگیر شدند. 

آنان می‌گفتند چرا باید شرکت‌های آمریکایی فناوری خود را خدمت کمک به نسل کشی و جنگ افروزی بکار ببرند؟ این کارمندان از شرایط پلیسی و امنیتی شرکت به شدت انتقاد کرده بودند.

به گفته جین چانگ، کارمند چینی الاصل گوگل و سخنگوی معترضان، ۹ کارمند در هر دو دفتر اصلی این شرکت دستگیر شدند. ویدئویی که توسط یکی از معترضان گرفته شده و با واشنگتن پست به اشتراک گذاشته شده است، نشان می‌دهد که افسران اداره پلیس نیویورک و پلیس فدرال وارد دفتر گوگل می‌شوند و با آسودگی خاطر به معترضان به دستگیری‌ها می‌گویند که اگر متفرق نشوند، آنان را نیز دستگیر می‌کنند. 

بیلی تامسون (سخنگوی گوگل) در توجیه این اقدام گفت: ممانعت فیزیکی در کار سایر کارمندان و جلوگیری از دسترسی آن‌ها به امکانات ما، نقض آشکار خط‌مشی‌های ما است و ما بررسی و اقدام خواهیم کرد.

برخی از کارکنان و نیروهای خارجی گوگل از زمان امضای قرارداد ۱ و نیم میلیارد دلاری نیمباس با رژیم صهیونیستی و وزارت دفاع اسرائیل در سال ۲۰۲۲ به شرکت معترض شدند که این اعتراضات در سال ۲۰۲۴ با توسعه و تمدید این قرارداد افزایش یافت. 

گوگل و آمازون که هر دو در این پروژه با این رژیم همکاری می‌کنند، تاکنون چندین کارمند معترض خود به این قرارداد را اخراج کرده‌اند.

دیگر خبرها

  • گوگل کارمندان معترض به همکاری با اسرائیل را اخراج کرد!
  • گوگل ۲۸ کارمند خود را پس از اعتراض به همکاری با دولت اسرائیل اخراج کرد
  • اعتراض کارمندان گوگل به همکاری این شرکت با اسرائیل
  • ◄ صدای اعتراض کارگران راه آهن در آمده است!/حقوق کفاف معاش را نمی‌دهد
  • دستگیری 9 کارمند گوگل به دلیل اعتراض به قرارداد با رژیم اسرائیل + عکس
  • تویوتا ۱۳۰ هزار خودرو را به دلیل نقص فنی فراخوان می‌دهد
  • (ویدئو) اعتراض کارکنان گوگل به حمایت این شرکت از اسرائیل
  • اعتراض کارکنان گوگل به حمایت این شرکت از اسرائیل + فیلم
  • رونمایی خودروساز مشهور از ۶ خودروی برقی جدید
  • تحصن کارمندان گوگل در اعتراض به همکاری این شرکت با رژیم صهیونیستی