رونمايي رسمي از چري تيگو 7با قيمت 120 تا 128 ميليون تومان
تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۲۲۰۱۵۲
خبرگزاري آريا - روز گذشته در مراسمي واقع در هتل اسپيناس پالاس تهران، شرکت مديران خودرو تازه ترين و گران قيمت ترين محصول خود به نام چري تيگو 7 را به شکل رسمي براي نمايندگي هاي فروش و مديران ارشد شرکت هاي فعال در خودروسازي رونمايي کرد.
اين خودرو به روز ترين محصول چري در بازار جهان و بازار ايران محسوب مي شود و به واسطه عرضه آن در ايران مي توان گفت که فاصله خط توليد مديران خودرو واقع در شهر بم نسبت به خط توليد چري در شهر وهوو چين به حدود 6 ماه کاهش يافته است.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
از سوي ديگر تيگو 7 به عنوان پرچمدار خودروهاي چري، به تکنولوژي هاي نويني نظير توربوچارجر و گيربکس دوبل کلاچ DCT مجهز شده است و از اين رو 30 مهندس چري در پروسه آماده سازي و تطبيق اين خودرو براي شرايط ايران دخيل بوده اند.
استفاده از دانش روز طراحي خودرو ياري گرفتن از مهندسان اروپايي با سابقه در زمينه مهندسي شاسي، سيستم تعليق و گيربکس در کنار طراحي متفاوت و مدرن حاصل هنر طراحي انگليسي به نام جيمز هوپ، باعث شده که تيگو 7 يک گام رو به جلو بسيار قابل توجه نسبت به خودروهايي نظير چري تيگو 5 و محصولات قديمي تر چري و ام وي ام باشد.
با توجه به تست هاي انجام شده براي خبرنگاران حوزه خودرو مي توان گفت که سيستم تعليق نسبتا نرم، پايداري مناسب در جاده، شتاب صفر تا صد حدود 10.5 ثانيه اي، مصرف سوخت حدود 10 الي 11 ليتر در يکصد کيلومتر (شرايط ترکيبي) و فضاي کابين راحت از جمله شاخص هاي اصلي تيگو 7 محسوب مي شود.
پيشرانه 1.5 ليتري تيگو 7 ياراي توليد 147 اسب بخار قدرت و 210 نيوتن متر گشتاور را دارد و گيربکس 6 سرعته دوبل کلاچ نيز با عملکردي سريع و درخور توجه، مشخصات ديناميکي خودرو را تامين مي کند.
شايد بتوان گفت که عدم ارائه با سيستم انتقال قدرت دو ديفرانسيل تنها ضعف عملکردي تيگو 7 در مقايسه با برخي رقباست، اما در مجموع با توجه به عدم استفاده آفرود از خودروهاي کراس اوور، به نظر مي رسد که عملا نيز بسياري مشتريان نيازي به چنين سيستمي پيدا نکنند.
مديران خودرو تيگو 7 را با فهرست کاملي از تجهيزات رفاهي و امکانات ارائه مي دهد که شرح کامل آن را مي توانيد در جداول فوق مشاهده فرماييد، از اين ميان تيپ فول (اکسلنت) با قيمت 127.8 ميليون تومان قيمت گذاري شده است و تيپ ساده تر لاکچري بدون وجود تجهيزاتي نظير تهويه مطبوع دوگانه، سقف شيشه اي پانوراما، دوربين 360 درجه و ايربگ هاي جانبي و پرده اي با قيمت 120 ميليون تومان عرضه خواهد شد.
5 سال گارانتي يا 150 هزار کيلومتر و 2 سال سرويس دوره اي رايگان از جمله شاخصه هاي مديران خودرو براي اين محصول است تا خيال مشتريان بابت هزينه هاي نگهداري از اين خودرو براي چند سال نسبتا راحت باشد، حال بايد منتظر ماند و ديد که پس از موفقيت قابل توجه تيگو 5، تيگو 7 تا چه حد مي تواند مسير خود را در بازار شلوغ و پر دست انداز خودروهاي کراس اوور باز کند.
منبع: خبرگزاری آریا
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۲۰۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
مست عشق و حواشی یک پوستر
برای بررسی این موضوع و بهبهانه شروع اکران این فیلم، مروری بر روند کلی این پروژه داشتیم و با رامین رستمی، طراح پوستر این فیلم گفتگو کردیم. او با اشاره به اینکه این پوستر در مدتزمان کمی طراحی شده است، گفت که پوستر اصلی ظرف چندروز آینده رونمایی خواهد شد.
مروری بر حواشی «مست عشق»به گزارش هممیهن، شاید بتوان گفت فیلم «مست عشق» به کارگردانی حسن فتحی که مراحل تولید خود را از سال ۹۸ آغاز کرد، یکی از پرچالشترین پروژههای سینمایی بوده که حواشی تا امروز نیز دست از سر این فیلم برنداشته است. از انتخاب بازیگر گرفته تا اختلاف با سرمایهگذار ترک و اکران و رونمایی از پوستر.
اواخر شهریورماه سال ۹۸ اعلام شد که حسن فتحی قرار است فیلم «مست عشق»، داستان زندگی مولانا و شمس، را بسازد که مهران برومند، تهیهکنندگی این اثر را برعهده دارد و فرهاد توحیدی و حسن فتحی فیلمنامه آن را نوشتهاند.
هنوز خبرها درباره فیلم جدید حسن فتحی داغ بود که نام شهاب حسینی بهعنوان بازیگر نقش «شمس تبریزی» اعلام شد. نقش مقابل او یعنی نقش «مولانا» نیز به پارسا پیروزفر تعلق گرفت.
در تاریخ ۱۶ مهرماه سال ۹۸، فیلمبرداری «مست عشق» آغاز شد. هنوز خبر رسمی اتمام فیلمبرداری این اثر تمام نشده بود که ناگهان سروکله ویروس همهگیر کرونا در جهان پیدا شد، درنتیجه سرنوشت این اثر همچنان نامشخص ماند.
خبر نیمهکاره ماندن این فیلم اعلام شده بود، اما ازطرفی ویدئویی از سکانسهای تازه «مست عشق» منتشر و ازسوی روابطعمومی سرمایهگذار ترک فیلم اعلام شد که تدوین نهایی به پایان رسیده و در آذرماه سال ۹۹ و در هفته جهانی مولانا، پخش جهانی آن آغاز خواهد شد.
همچنین اعلام شد که این فیلم قرار است در قالب یک مینیسریال ۸ قسمتی پخش شود. کارگردان این فیلم در واکنش به این اتفاق گفت که هرگونه دخلوتصرف در تدوین و امور فنی فیلم، واجد پیگرد قانونی است.
پس از گذشت چند ماه از اعلام خبر پخش «مست عشق» در قالب سریال از یکشبکه ماهوارهای و جنجالهایی که در پی داشت، فرهاد توحیدی، نویسنده فیلمنامه این فیلم با انتشار تصویری از یکنامه از حل اختلاف سرمایهگذاران ایرانی و ترک «مست عشق» خبر داد.
درنهایت خبر اکران این فیلم بهصورت همزمان در ایران و ترکیه اعلام شد که خبر شوکهکنندهای بود، یعنی انتظارها برای تماشای مولانا و شمس تبریزی در پرده سینما به پایان رسیده است و عاقبت این فیلم، ختم به اکران میشود.
این فیلم ابتدا قرار بود که از عید فطر (۲۲ فروردینماه) اکران شود، اما به ۲۹ فروردینماه موکول شد. اما این پایان ماجرا نبود و اکران فیلم یکهفته به تعویق افتاد. این درحالیاست که «مست عشق» ماهها بهصورت کامل آماده اکران بوده است.
درنهایت پس از تعویق یکهفتهای در نمایش فیلم «مست عشق»، این فیلم از پنج اردیبهشتماه با تعیین ردهبندی سنی بالای ۱۵ سال، روی پرده سینماها رفت و پیشفروش بلیتهای این فیلم نیز از چندروز پیش آغاز شده است.
پوستری که حاشیهساز شدپوستر رسمی این فیلم به فاصله چندروز پیش از آغاز اکران عمومی، رونمایی شد. این درحالیاست که به نظر میرسد پوستر که بهنوعی اولین مواجهه مخاطبان با فیلم است، در قدم اول با شکست مواجه شده است. از چندروز پیش مخاطبان و طراحان مختلفی نسبت به این طرح واکنشهای منفی نشان دادهاند.
رامین رستمی، طراح پوستر «مست عشق» گفت: ما برای طراحی این پوستر زمان کمی، در حد چند روز داشتیم و قرار شد که برای پیشفروش فیلم، یک طرح اولیه از پوستر رونمایی کنیم تا پوستر اصلی فیلم کمی بعدتر ارائه شود. احتمال دارد که این پوستر اصلی هفته آینده رونمایی شود و طرح متفاوتی دارد. همچنین قرار است یک پوستر بینالمللی هم برای این فیلم طراحی کنیم.
طبیعتاً بهدلیل فرازونشیبهایی که این پروژه در بازه زمانی ۵ ساله طی کرده، توجه مخاطبان زیادی را به خود معطوف کرده است. در این شرایط رونمایی از یک پوستری که بهعنوان پیشطرح ارائه شده است، تصمیم عجیبی به نظر میرسد.
رستمی در این رابطه گفت: «مست عشق» پروژه بزرگی است و طبیعتاً نمیتوان همه را راضی نگه داشت. فکر میکنم حتی پوستر اصلی هم با انتقاداتی مواجه شود و این طبیعی است. ما وقتی سفارشدهنده داریم باید نهایتاً تهیهکننده و کارگردان در وهله اول پوستر را بپسندند که این اتفاق هم افتاد.
محدودیتهایی هم داشتیم مانند لوگوتایپی که برای این فیلم طراحی شده بود و باید در پوستر نیز از همان لوگوتایپ استفاده میکردیم. فکر میکنم پوستر وظیفه اطلاعرسانی خود را انجام داده است، اما مسلماً نقصهایی دارد و من هم این موضوع را قبول دارم.
بازیگرمحور بودن، یکی از آفتهای بزرگی است که گریبان پوستر فیلمهای سینمایی و سریالهای ما را گرفته است. گویا طراحان فارغ از توجه به روایت و کانسپت فیلم، پوستر را با محوریت بازیگران شاخص اثر طراحی میکنند. مسئلهای که در پوستر «مست عشق» نیز به چشم میخورد.
اکثر انتقادها از پوستر «مست عشق» نیز مبنی بر این است که بدون خلاقیت طراحی شده و صرفاً عکس ۲ بازیگر این فیلم در کنارهم قرار گرفته است. گویا طراح، بدون تماشای این فیلم، دست به طراحی زده است.
رستمی دراینباره توضیح داد: من فیلم «مست عشق» را برای طراحی پوستر تماشا کردم. اما متاسفانه ما اکنون در اغلب پوسترهای سینمایی چیزی از خود فیلم نمیبینیم و صرفاً چهرههای مطرح روی پوستر قرار میگیرند. انگار بهنوعی توجه به جنبههای هنری پوستر موردغفلت واقع میشود.
مولفههای یک پوستر خوبمحمد تقیپور، طراح پوستر، یکی از افرادی است که در صفحه مجازی خود نسبت به کیفیت پایین این طراحی واکنش نشان داد و اعلام کرد که طراحی پوستر این فیلم ابتدا به او پیشنهاد شده بود، اما بهدلایلی این کار به سرانجام نرسید.
برای درک این نکته که یک پوستر خوب باید چه نکات و استانداردهایی را در خود داشته باشد، با این طراح صحبت کردیم و او عنوان کرد: طراحی پوستر فیلم، یک وظیفهای بر گردن طراح دارد، زیرا اولین مسئولیتی که پوستر دارد این است که نظر مخاطبان را جلب کند.
ما زمانی که در طراحی پوستر فیلم فاکتورهای فنی و محتوایی لازم را رعایت کنیم، اینها بهدرستی کنار هم قرار میگیرند و مانند اجزای یک ماشین، بهرهوری لازم را به ما خواهند داد.
اگر درنهایت هرکدام از این قطعات دچار مشکل شوند، از میزان تاثیرگذاری آن پوستر کاسته میشود. رعایت نکات مختلفی مانند ترکیببندی و ساختار، استفاده بهاندازه و بهجا از عناصر بصری، چیدمان مناسب متن، توجه به ایده و ازطرفی توجه به محتوای فیلم و انتقال اتمسفر فیلم به پوستر، از نکاتی است که باید در طراحی پوستر یکفیلم موردتوجه قرار بگیرد.