Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-07@16:28:49 GMT

رابطه ترامپ با اژدها هم خراب شد

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۲۲۱۵۱۱

رابطه ترامپ با اژدها هم خراب شد

به گزارش جماران؛ تنش میان چین و آمریکا بار دیگر با سخنان تند و انتقادی دونالد ترامپ نسبت به بی تفاوتی پکن به فعالیت‌های موشکی کره شمالی بیشتر شد. این تنش درحالی است که کاخ سفید در روزهای اخیر شاهد تغییرات اساسی بوده است و طرح جنجالی خدمات درمانی نمایندگان جمهوریخواه با شکست روبرو شده است.

دونالد ترامپ در ابتدای ریاست جمهوری خود در کاخ سفید با میزبانی از رئیس جمهور چین نسبت به تقویت روابط با پکن سخن گفت که حاکی از امید وی به فشار چین به کره شمالی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اشتیاقی که حال به سردی گراییده است.رئیس جمهوری آمریکا در پیام‌های توئیتری خود گفت که پس از آزمایش موشک بالستیک قاره پیما از سوی کره شمالی بابت عملکرد چین و عدم کنترل و نفوذ بر این کشور ناراضی است. آمریکا برگزاری نشست شورای امنیت درباره آزمایش موشکی اخیر کره شمالی را خواستار شد. به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، منابع دیپلماتیک اعلام کردند: واشنگتن انتظار دارد شورای امنیت سازمان ملل نشستی را درباره نحوه واکنش جامعه بین‌المللی به شلیک موشکی اخیر کره‌شمالی برگزار کند.

در واکنش به حمله موشکی کره شمالی وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که دو بمب‌افکن این کشور برفراز شبه‌جزیره کره پرواز کرده‌اند.به گفته پنتاگون پرواز این دو بمب‌افکن بی۱-بی در واکنش به آزمایش موشکی اخیر پیونگ یانگ، بوده است. کمی‌ پیش از این اقدام گزارش شد که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، از چین به علت آنچه کمک نکردن در حل بحران کره شمالی نامیده، شدیدا انتقاد کرده است. ترامپ در توییتی ضمن زیر سوال بردن مقام‌های قبلی کاخ‌سفید به علت سطح بالای روابط تجاری با چین گفته مقام‌های پکن هیچ گامی‌برای مهار برنامه هسته‌ای کره‌شمالی برنداشته‌اند و او قصد ندارد اجازه دهد چنین وضعی ادامه پیدا کند. دو توییت روز شنبه آقای ترامپ از لحنی شبیه به موضع‌گیری‌های او علیه چین پیش از ورود به کاخ‌سفید برخوردار است.این در حالی است که در شش ماه گذشته و از زمان آغاز به کار دولت جدید آمریکا، آقای ترامپ نشان داده بود همواره‌امید داشته راه تسلیم پیونگ‌یانگ را در پکن پیدا کند.

بازی با اژدهای خفته

هرچند پس از تکرار آزمایش‌های کره‌شمالی و پیشرفت محسوس این کشور در آزمایش موفق موشک‌های بالستیک، آمریکا ماه گذشته تحریم یک بانک چینی و چند شرکت بازرگانی این کشور که متهم به نقض تحریم‌های کره‌شمالی شده بودند را به اجرا گذاشت و ترامپ هم لحن خود را جدی‌تر کرد. او در اواخر ماه ژوئن گذشته در توییتی ضمن تشکر از تلاش‌های پکن، به ویژه شی جینپینگ ،رئیس جمهوری، گفت از آنجا که تلاش‌های پکن نتیجه‌ای در پی نداشته ایالات متحده با وضع تحریم‌های جدید باید اقدام می‌کرده است. انتقاد تند ترامپ از چین درست یک روز پس از آن مطرح شده که پیونگ یانگ مدعی شده با موفقیت‌آمیز بودن آخرین آزمایش موشکی، اکنون این کشور توانایی آن را پیدا کرده که تمام نقاط آمریکا را هدف قرار دهد.

چین که در 6 ماه گذشته نشان داده تمایلی برای وارد شدن به نزاع کلامی‌ با ترامپ را ندارد، روز شنبه با صدور بیانیه‌ای آزمایش موشکی اخیر کره شمالی را محکوم کرد و از پیونگ‌یانگ خواست به اقدامات تنش‌آمیز خود پایان دهد. هر چند چین آزمایش موشکی جدید کره شمالی را محکوم کرده و آن را نقض قطعنامه‌‌های شورای امنیت سازمان ملل دانسته، اما با این حال این کشور همچنان حامی‌اصلی کره ‌شمالی در جهان به شمار می‌رود. به نوشته مجله نیوزویک آمار سال ۲۰۱۵ نشان می‌دهند حجم صادرات کره شمالی به چین دو میلیارد و ۸۳ میلیون دلار بوده که ۸۳ درصد از مجموع کل صادرات این کشور را تشکیل می‌داده است. پس از چین کشور هندوستان با ۵/۳ درصد جایگاه دوم را داشته است.اصلی‌ترین کالای صاداراتی کره شمالی زغال‌سنگ است. احتمال می‌رود کره شمالی ارز مورد نیاز برای تأمین برنامه‌های موشکی خود را از فروش زغال سنگ تأمین می‌کند.در واکنش به آزمایش‌های موشکی پیونگ یانگ، در ماه فوریه‌امسال چین اعلام کرد واردات زغال سنگ از کره شمالی را متوقف خواهد کرد. با این همه به نوشته روزنامه نیویورک تایمز آمار نشان می‌دهند حجم مبادلات بازرگانی چین و کره شمالی در چهارماهه نخست سال ۲۰۱۷ افزایش داشته است.

تنها چندین ساعت پس از انتقادات ترامپ علیه چین درباره کره شمالی، پکن جدیدترین سلاح جنگی خود را در رژه نظامی به نمایش گذاشت. شی جینپینگ رئیس جمهور چین دراین رژه حاضر بود.این رژه که بخشی از سالگرد 90 سالگی ارتش آزادی خلق بودهمچنین نشانه ای از حضور قدرتمند شی جین پینگ در قدرت پیش از جلسه آتی حزب کمونیست بود که بسیاری انتظار دارند تغییراتی در رهبری چین رخ دهد.

کاهش محبوبیت ترامپ

در شرایطی که میزان محبوبیت دونالد ترامپ به حد بی‌سابقه‌ای بدتر از دوران ریاست جمهوری بیل کلینتون شده، یکی از مشاوران کاخ سفید می‌گوید کاخ سفید در آستانه شکست است. نتایج نظرسنجی رویترز/ایپسوس نشان می‌دهد تنها ۳۷.۳ درصد از آمریکایی‌ها از ترامپ رضایت دارند و در مقابل، ۵۷.۹ درصد از او ناراضی هستند.از سوی دیگر، نتایج نظرسنجی شرکت رسانه‌ای را استوری نشان می‌دهد، بیل کلینتون در دوره اول ریاست جمهوری‌اش در سال ۱۹۹۳ به محبوبیت ۳۷ درصدی را تجربه کرد اما این برای زمانی بود که دادگاه پرونده رسوایی جنسی او با مونیکا لوینسکی را بررسی می‌کرد. براساس اطلاعات مرکز سنجش میزان محبوبیت روسای جمهوری آمریکا در گالوپ، نرخ محبوبیت و عدم محبوبیت ترامپ زمان روی کار آمدنش در ژوئیه ۴۵ درصد شد که بالاترین میزانی بود که او توانست به آن دست پیدا کند. اما این روند از بین رفت و میزان محبوبیتش با گذشت شش ماه کاهش یافت و عدم محبوبیت او اوج گرفت. با توجه به خروج راینس پریبس،‌ رئیس دفتر کاخ سفید و نیز شون اسپایسر، سخنگوی کاخ سفید انتظار می‌رود میزان محبوبیت او باز هم کاهش داشته باشد. کلین کانوی پس از برکناری راینس پریبس از کارمندان کاخ‌سفید خواست با رئیس‌جمهور همانند همکارشان رفتار نکنند.

راینس پریبس، پیش از ورود به کاخ سفید نقش مهمی‌در کارزار‌های انتخاباتی ترامپ داشت، اما به گفته ناظران، طی روز‌های گذشته، از سوی مدیر ارتباطات جدید کاخ سفید، آنتونی اسکارموچی به خبرچینی و افشای اخبار داخل کاخ سفید متهم شده و بعد از 6 ماه حضور در کاخ سفید از سمتش برکنار شد. ژنرال جان کلی که چهره شناخته شده ای در حوزه مرزبانی آمریکا است پیش از انتصاب به سمت رئیس دفتری پرزیدنت ترامپ، وزیر امنیت داخلی دولت آمریکا بود که سیاست‌های ترامپ در حوزه مهاجرت و پناهجویان را پیش می‌برد. سمت رئیس دفتر رئیس جمهوی اهمیت ویژه ای دارد.

این سمت بالاترین مقام در بین کارمندان کاخ سفید است و در هر دوره رئیس جمهوری منتخب فردی از نزدیکان و افراد مورد اعتماد خود را در این سمت منصوب می‌کند. وظیفه رئیس دفتر رئیس جمهوری اداره‌امور کاخ سفید و ارتباطات رئیس جمهوری با خارج از کاخ سفید است. او همچنین رابط رئیس جمهوری با کنگره و وزرا خواهد بود. به گفته برخی رسانه‌ها ترامپ با وارد کردن این ژنرال به کاخ سفید به دنبال برقراری نظم درمیان کارمندانش است که هر روز با عملکردی جنجالی باعث جلب توجه رسانه‌ها و کاهش محبوبیت رئیس جمهوری می‌شوند.

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۲۱۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) نظامیان اوکراینی ماکت ترامپ را آتش زدند

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: عصرایران

دیگر خبرها

  • سریال طنز «بدل» جایگزین «هفت سر اژدها» می‌شود
  • تهدید ویسی علیه سازمان لیگ: تا فیفا و CAS می‌روم
  • آیا خواهر و برادر ناتنی ارث می‌برند؟
  • واکنش کاخ سفید به «گشتاپو» خواندن دولت بایدن از سوی ترامپ
  • شاخص کل بورس به روند صعودی باز خواهد گشت؟ + فیلم
  • رابطه تاریخ تولد رند و افزایش اوتیسم + فیلم
  • ترامپ بهترین دوست اسرائیل!
  • (ویدئو) نظامیان اوکراینی ماکت ترامپ را آتش زدند
  • هوش مصنوعی رابطه بین روده و آلزایمر را کشف کرد!
  • رابطه سلامت روده و سلامت مغز