Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کلینیک آندومتریوز ابن‌سینا با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود حدود ۲ میلیون زن ایرانی درگیر بیماری آندومتریوز باشند، گفت: درمان این بیماری باید توسط تیم تخصصی انجام شود.

به گزارش قدس آنلاین، شاهین خزعلی در ارتباط با بیماری آندومتریوز، اظهار داشت: تاکنون راهی برای پیشگیری از این بیماری مشخص نشده چرا که دلایل بروز آن نیز ۱۰۰ درصد معلوم نبوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تشخیص زودرس این بیماری در درمان آن بسیار حائز اهمیت است و زنان باید علایم و نشانه‌های این بیماری همچون دردهای دوران قاعدگی و یا نازایی را جدی بگیرند و در این زمینه حتماً با متخصص آندومتریوز مشورت کنند.

رئیس کلینیک آندومتریوز ابن‌سینا با اشاره به اینکه امروزه داروهای جدیدی برای کمک به این بیماران به بازار دارویی آمده است، گفت: از طریق این داروها می‌توان علایم را تا حدودی کاهش داد ولی داروها سبب از بین رفتن کامل بیماری نخواهد شد به ویژه زمانی که آندومتریوز اعضای دیگر بدن را نیز درگیر کرده باشد.

این متخصص زنان و جراح آندومتریوز ادامه داد: برخی از افراد که دچار آندومتریوز هستند برای رفع مشکلاتشان لازم بوده که حتماً جراحی انجام دهند که این اقدام امروزه با لاپاروسکوپی انجام می‌گیرد البته این اقدام باید حتماً توسط تیم حاذق صورت گیرد. همچنین باید توجه داشت که جراحی درمان صد درصدی ایجاد نمی‌کند و ممکن است ضایعاتی از چشم جراحان دور مانده و پس از مدت‌ها مجدد به رشد خود ادامه دهند.

خزعلی با تأکید بر اینکه یک جراحی خوب احتمال بازگشت بیماری را کاهش می‌دهد، گفت: پیش‌بینی می‌شود حدود ۲ میلیون زن ایرانی درگیر آندومتریوز باشند البته باید توجه داشت که این مشکل در دختران نیز بروز یافته و تنها اختصاص به زنان متأهل ندارد.

وی تأکید کرد: درمان بیماری باید به صورت اقدامات فوق‌تخصصی صورت گیرد و این اقدام با مشورت تیم انجام شود که کلینیک ابن‌سینا امروزه موفقیت‌های چشمگیری در این زمینه داشته و موفق شده به زنان زیادی که درگیر این بیماری هستند کمک کند.

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۲۱۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقوط آزاد نرخ باروری متوقف شد / آغاز غربالگری SMA از سال جاری

معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به اینکه سقوط آزاد نرخ رشد جمعیت متوقف شده است، از آغاز غربالگری پیشگیری از تولد نوزادان مبتلا به بیماری اس‌ام‌ای در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از وبدا، حسین فرشیدی با اشاره به نامگذاری یکی از روزهای هفته سلامت به عنوان خانواده و جوانی جمعیت اظهار کرد: سقوط آزاد نرخ رشد جمعیت متوقف شده و سرعت کمتری پیدا کرده است و این موضوع نشانه خوبی است که در سال ۱۴۰۳ بتوانیم شاهد افزایش نرخ باروری در کشور باشیم، مهمترین کار در این راستا فرهنگ‌سازی است و یکی از کارهایی که وزارت بهداشت در حال انجام آن است، اجرای طرح نفس است که در آن مراقبان سلامت به مشاوره پیشگیری از سقط جنین می‌پردازند.

وی افزود: غربالگری بیماری SMA نیز یکی دیگر از برنامه‌هایی است که سال جاری آغاز خواهد شد تا از تولد نوزادانی که به این بیماری مبتلا هستند پیشگیری شود، زیرا این کودکان در سنین پایین مرگ رنج‌آوری دارند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به تغذیه سالم به عنوان یکی از عوامل مؤثر در سلامتی گفت: برای به دست آوردن سلامتی، ورزش، تغذیه و کاهش استرس نقش مهمی دارند، باید آمار بیماری‌های غیرواگیر را از طریق سبک زندگی سالم کاهش دهیم؛ در این راستا یکی از اقدامات مهم ما اجرای برنامه نان کامل است که بیش از ۱۸۰۰ نانوایی داریم که آرد سبوس دار استفاده می‌کنند که این موضوع باعث کاهش بسیاری از بیماری‌های مزمن می‌شود.

فرشیدی با بیان اینکه نرخ رشد جمعیت در بسیاری از کشورهای پیشرفته و پردرآمد مانند ژاپن و کره جنوبی نیز نزولی است، گفت: باید فرهنگ‌سازی در راستای افزایش ازدواج و فرزندآوری جوانان انجام شود زیرا تجربه کشورهای پردرآمد نیز نشان داده که تنها حمایت اقتصادی منجر به افزایش جمعیت نخواهد شد.

وی ادامه داد: در عین حال باید فرایند بارداری و ارائه خدمات درمانی برای مادران خوشایند شود تا مادران بعد از باردار شدن تمایل داشته باشند که فرزند دیگری نیز داشته باشند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با هشدار نسبت به سزارین‌های تقویمی و در تاریخ‌های رند بیان کرد: با این چالش مواجه هستیم که برخی افراد برای تولد فرزندشان در تاریخ رند، اقدام به زایمان زودرس می‌کنند که این موضوع خطرات و عوارضی در پی دارد.

فعالیت ۸۰ مرکز درمان ناباروری سطح دو در کشور

صابر جباری، رئیس مرکز جوانی جمعیت وزارت بهداشت نیز اظهار کرد: نرخ باروری کلی در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ موالید کاهشی بوده است، اما سیر نزولی تعداد موالید کاهش پیدا کرده است؛ البته خطر و معضل سالمندی جمعیت همانند گذشته نگران کننده است.

وی افزود: امیدواریم مجموعه اقداماتی که در قالب قانون جوانی جمعیت صورت می‌گیرد از گرفتار شدن ما در سیاه چاله جمعیتی جلوگیری کند.

رئیس اداره جوانی جمعیت وزارت بهداشت تصریح کرد: در بخش دولتی پوشش درمان ناباروری کامل شده و خدمات حوزه ناباروری در حوزه پیشگیری نیز آغاز شده است و تشخیص به هنگام ناباروری در مراکز بهداشتی و درمانی زودتر انجام می‌شود تا زوجین نابارور زودتر شناسایی و درمان شوند، الان حدود ۸۰ مرکز درمان ناباروری سطح دو در کشور داریم که به تشخیص و درمان به موقع ناباروری کمک می‌کنند و بسیاری از زوجین نابارور که به اقدامات تخصصی مانند ای‌وی‌اف نیاز ندارند در این مراکز درمان می‌شوند.

جباری با بیان اینکه بعضی از غذاها، آلودگی‌های هوا و زیست محیطی و سموم کشاورزی بر باروری تأثیر می‌گذارند، خاطرنشان کرد: در حال بررسی این موارد هستیم تا مشخص شود که محصولات تراریخته روی باروری تأثیر دارند یا خیر و این بررسی را با همکاری پدافند غیرعامل و وزارت جهاد کشاورزی انجام می‌دهیم.

وی با اشاره به اینکه فاصله بین ازدواج تا تولد اولین فرزند در کشور پنج سال بوده است، بیان کرد: اکنون این فاصله به سه سال رسیده است، اما هدف‌گذاری ما زیر دو سال است، یعنی زوجین دو سال اول ازدواج اقدام به فرزندآوری کنند، توصیه این است که زوجین جوان در دو سال اول پس از ازدواج اقدام به فرزندآوری کنند، زیرا در صورت نابارور بودن، زودتر تشخیص داده شده و درمان می‌شوند.

کد خبر 746212

دیگر خبرها

  • برپایی کنفرانس آندومتریوز (نابه‌جایی آستر رحم) در بیمارستان امام سجاد(ع)
  • رایج‌ترین علائم ام اس را بشناسید
  • علائم ابتلا به پارکینسون در جوانان چیست؟ / بروز نشانه‌های بیماری در پی مصرف بعضی داروها
  • کم‌خوابی از عوامل کبد چرب غیرالکلی است
  • ترانه علیدوستی درگیر با بیماری سخت ؛ بستری در بیمارستان
  • از کجا بفهمیم غلظت خون داریم؟ | علائم غلظت خون را بشناسید
  • شایع‌ترین نشانه‌های وسواس چیست؟
  • نشانه‌ها و راه‌های درمانی حساسیت به گردو را بدانید
  • سقوط آزاد نرخ باروری متوقف شد / آغاز غربالگری SMA از سال جاری
  • غربالگری بیماری SMA با کیت تشخیصی ایرانی