Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-07@12:35:09 GMT

شناسایی سلول‌های مغز کنترل کننده پیری

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۲۲۱۹۳۶

دانشمندان دریافتند سلول های بنیادی موجود در هیپوتالاموس مغز بر میزان سرعت روند پیری در بدن کنترل دارند. آفتاب‌‌نیوز : این یافته محققان دانشکده آلبرت انیشتین که براساس تحقیق بر روی موش های آزمایشگاهی به دست آمده می تواند منجر به یافتن شیوه های جدید کاهش بیماری های مرتبط با افزایش سن و افزایش طول عمر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هیپوتالاموس مسئول تنظیم فرآیندهای مهمی نظیر رشد، تولیدمثل و متابولیسم است. در سال ۲۰۱۳ محققان دانشکده انیشتین دریافتند هیپوتالاموس در تنظیم روند پیری در بدن هم نقش دارد.
حال دانشمندان سلول های هیپوتالاموس که کنترل کننده روند پیری هستند را تشخیص داده اند: جمعیت کوچکی از سلول های بنیادی عصبی که مسئول تشکیل نورون های جدید مغز هستند.
دانگ شنگ کای، محقق ارشد تیم مطالعه، در این باره می گوید: «تحقیق ما نشان می دهد تعداد سلول های بنیادی عصبی هیپوتالاموس به مرور زمان و در طول عمر به طورطبیعی کاهش می یابند و این روند کاهش موجب تسریع پیری می شود.»
به گزارش مهر،وی در ادامه می افزاید: «ما همچنین دریافتیم تاثیرات این از بین رفتن سلول ها برگشت ناپذیر نیست. با ذخیره این سلول های بنیادی یا مولکول های تولیدشده از آنها، امکان کُندکردن یا حتی بازگشت ابعاد گوناگون روند پیری در بدن امکان پذیر می شود.»

منبع: آفتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۲۱۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی 22 نقطه حادثه خیز شهری در کردستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان،سرهنگ همتی زاده با بیان این مطلب افزود: پنج نقطه از این تعداد در شهر سنندج شناسایی شده که قرار است تا خرداد ماه سالجاری این نقاط ایمن سازی شود.
وی عنوان کرد: مهمترین اقدام برای بهبود ایمنی و کاهش تصادفات دورن شهری ، شناسایی نقاط حادثه خیز و اصلاح آنهاست
رئیس پلیس راهور استان کردستان در جواب گوینده خبر صدا و سیمای مرکز کردستان مبنی بر اینکه آیا میزان تصادفات شهری منجر به فوت در کردستان کاهش داشته یا نه گفت: سال گذشته در مجموع 400 مورد تصادف فوتی جرحی و خسارتی در کردستان به وقوع پیوست که از نظر تصادفات فوتی 10 درصد در مقایسه با سال قبل از آن کاهش داشت.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کسب رتبه ۱۳ تولید علم سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در جهان
  • جهان در سراشیبی سقوط نرخ تولد
  • ۱۸۳ روستای خدابنده با جمعیت بالای ۲۰ خانوار از نعمت برق برخوردار است
  • اجرای طرح هر کلاس یک قفسه کتاب
  • دستیابی محققان به یک هدف درمانی جدید برای کنترل آسیب‌های مغزی
  • دستیابی محققان به یک هدف درمانی جدید برای کنترل آسیب‌ های مغزی
  • راهی جدید برای پیشگیری و درمان بیماری‌های روده
  • شناسایی 22 نقطه حادثه خیز شهری در کردستان
  • کاهش وزن با این نوشیدنی‌ها
  • اردیبهشت ماه، زمان کنترل و کاهش خسارت کرم خراط درختان گردو