Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-02@07:12:29 GMT

همه چيز از يک پيامک «شارژر رايگان» شروع شد!

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۲۲۲۱۸۹

خبرگزاري آريا - خودم هم نفهميدم چگونه و به همين راحتي در دام يک شياد اينترنتي گرفتار شدم و او به راحتي توانست از سادگي من سوءاستفاده کند.

العالم - ايران
روزنامه خراسان نوشت: خودم هم نفهميدم چگونه و به همين راحتي در دام يک شياد اينترنتي گرفتار شدم و او به راحتي توانست از سادگي من سوءاستفاده کند. آن قدر درگير کار و مشکلاتم بودم که هيچ گاه تصور نمي کردم «پيامک شارژ رايگان» دامي خطرناک است که احتمال دارد همه موجودي حساب بانکي ام را به يغما ببرد و زندگي مرا متلاشي کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با اين وجود زماني به ماجرا پي بردم که مبالغ زيادي را از دست داده بودم و ...
مرد جوان که شاکي يکي از پرونده هاي جرايم فضاي مجازي است و در پي دستگيري شياد اينترنتي تازه فهميده بود که چگونه طعمه اي براي کلاهبرداري شده است، در حالي که بيان مي کرد به شهروندان بگوييد در استفاده از گوشي هاي تلفن هوشمند توصيه هاي کارشناسان را جدي بگيرند و به پيامک هاي ناشناس پاسخ ندهند، درباره ماجراي کلاهبرداري گفت: به خاطر شغلي که دارم مجبورم بيشتر کارهايم را تلفني هماهنگ کنم به همين خاطر شارژ زيادي از شبکه هاي تلفن همراه خريداري مي کنم اما مدتي بود که مبالغ شارژ تلفنم به صورت خيلي نامتعارف به پايان مي رسيد و من از اين موضوع متعجب بودم. هر چه سعي مي کردم بسياري از امور غيرضروري را از گفت و گوهاي تلفني حذف کنم اما باز هم شارژهايي که خريداري مي کردم به سرعت تمام مي شد.
کار به جايي رسيد که به دفاتر پيشخوان رفتم و به موضوع اعتراض کردم اما آن ها نيز معتقد بودند که مبالغ شارژ مذکور استفاده شده است. در عين حال يکي از کارشناسان مرا راهنمايي کرد براي پيگيري موضوع به متخصصان مراجعه کنم شايد کسي سيم کارت مرا هک کرده باشد. به همين خاطر گوشي تلفنم را براي بررسي برنامه هاي درون آن تحويل متخصصان پليس دادم اما هيچ گونه برنامه هاي جاسوسي يا «هک سيم کارت» روي آن نصب نشده بود تا اين که پس از بررسي هاي دقيق اپليکيشن هاي کاربردي، مشخص شد من در نگهداري رمز عبور اپليکيشن خريد شارژ دقت نکرده‌ام و فردي به رمز عبور من پي برده و از اين طريق از شارژ گوشي من سوءاستفاده مي کند.
وقتي اين ماجرا محرز شد که در دام يک شياد اينترنتي افتاده ام و او با به کارگيري تکنيک هايي توانسته از شارژ من استفاده کند، شکايتي را تنظيم کردم و به دستگاه قضايي دادم. آن ها پس از چند روز پسر جواني را که عامل اين کلاهبرداري بود دستگير کردند. آن جوان وقتي با مستندات پليسي و قضايي روبه رو شد، اعتراف کرد: با سوءاستفاده از ناآشنايي و همچنين ناآگاهي برخي کاربران فضاي مجازي پيامک هايي را با عنوان «استفاده از شارژ رايگان» براي آن ها ارسال مي کردم و از کاربران مي خواستم براي استفاده فوري از «شارژ رايگان» کد ... را به شماره مذکور ارسال کنند و اين گونه با فريب کاربر، اطلاعات حساب او را به دست مي آوردم و از شارژ تلفن همراه او استفاده مي کردم و ... شاکي ادامه داد: تازه پس از اعترافات شياد اينترنتي بود که فهميدم وقتي پيامک «شارژ رايگان» را ديدم آن قدر خوشحال شدم که اصل موضوع را بررسي نکردم يا حداقل با خودم نينديشيدم که چرا «شارژ رايگان» قرار است به من بدهند و ...
ماجراي واقعي براساس پرونده قضايي

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۲۲۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار درباره کلاهبرداری پیامکی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، در کلاهبرداری پیامکی، پیامک‌ها یا دارای لینک هستند تا افراد را به درگاه‌های جعلی هدایت و از این طریق تمام اطلاعات بانکی قربانیان را سرقت کنند یا اینکه محتوای پیامک به گونه‌ای اعتمادسازی می‌کند تا فرد به خودپرداز رجوع کرده و یا از طریق تلفن همراه خود، مبالغی را به منظور دریافت جایزه بپردازد.­

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

سرهنگ منصوری، معاون فنی پلیس فتا می‌گوید: وقتی قربانیان به سایت یا لینک‌های جعلی هدایت می‌شوند، از فرد درخواست می‌شود تا یک برنامه موبایلی را نصب کند، وقتی این بدافزار نصب می‌شود دسترسی‌های غیر مجاز به پیامک، اینترنت و سایر دسترسی‌ها برای کلاهبردار فراهم می‌شود و با سرشماره مالباخته به مخاطبان وی پیام می‌دهد، همچنین می‌تواند رمز‌های پویای بانکی را خوانده و برداشت‌های خود را انجام دهد.

­

دیگر خبرها

  • مهار آتش‌سوزی در مغازه شارژ سیلندر گاز
  • هشدار؛ این پیامک‌ها درباره یارانه کمک معیشتی جعلی است | تصویر پیامک را ببینید
  • مراقب پیامک‌های جعلی یارانه کمک‌ معیشتی باشید
  • این پیامک ها درباره یارانه کمک معیشتی جعلی است/ تصویر پیامک را ببینید
  • تبریک روز معلم ۱۴۰۳ صوتی + پیامک، متن و شعر
  • هشدار درباره کلاهبرداری پیامکی
  • مهاجرین پیامک سامانه «سهما» را جدی بگیرند
  • ارسال پیامک سامانه سهما به اتباع خارجی
  • مهاجرین پیامک سامانه «سهما» را جدی بگیرند
  • طراحی ضربان‌ساز قلبی که تا ۳۰۰ سال در بدن کار می‌کند!