Web Analytics Made Easy - Statcounter

محققان مرکز رشد گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی واحد ایلام موفق به تولید نانوذره برای درمان سرطان از گیاه کهورک شدند.

مریم مؤمنی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در این رابطه اظهار کرد: نمونه‌ آزمایشگاهی داروی گیاهی برای جلوگیری از سقط جنین با ترکیب چند گیاه بومی منطقه تولید شده است.

معاون فناوری مرکز رشد گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی واحد استان ایلام تولید نانوذره برای درمان سرطان از گیاه کهورک را از دیگر دستاوردهای این مرکز رشد نام برد و گفت: بررسی‌ها نشان داده که اثرات این نانوذرات بر روی رده سلول‌های سرطانی همانند داروهای ضدسرطان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: همچنین پماد سوختگی از گیاه بومی خنجوک تولید شده که بررسی‌ها نشان می‌دهد اثرات مشابهی با پماد سوختگی موجود در بازار دارد.

مؤمنی در پایان گفت: مطالعه‌ای نیز بر روی شکر استویابه منظور تولید مربا و نوشیدنی‌ها انجام شده است، همچنینتولید نوشابه ضد افسردگی از شیرین‌کننده‌های گیاهی در قالب همینمطالعه در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۲۲۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشان‌دار شدن ۱۳۹۱ زوج نابارور در سامانه بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد

سرپرست بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد از نشان‌دار یک هزار و ۳۹۱ زوج نابارور در سامانه بیمه سلامت استان و استفاده از خدمات درمانی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، فروغ شباهنگ، امروز_ چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یک هزار و ۳۹۱ زوج نابارور در سامانه‌های بیمه سلامت جهت دریافت خدمات درمان ناباروری نشان‌دار شده‌اند و ۳۰۴ مادر باردار از پوشش بیمه خدمات تخصصی درمان ناباروری استفاده کرد.

وی افزود: خدمات درمان ناباروری شامل ۶۶ قلم دارو، ۲۹ قلم لوازم و تجهیزات پزشکی، ۵۷ خدمت آزمایشگاهی و هفت خدمت تصویربرداری در تعهد سازمان بیمه سلامت است.

سرپرست بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد گفت: محدودیت تعداد در یکسال برای بسته‌های خدمتی IUI, IVF, ICSI ,FET برداشته شده و آزمایش‌های تشخیص ژنتیک برای مادران دارای سقط مکرر در تعهد بیمه پایه قرار گرفت.

وی نداشتن قرارداد پزشکان متخصص نازایی با بیمه‌های پایه را مشکل زوجین دانست و تصریح کرد: در راستای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و با ابلاغ مصوبه هیئت وزیران در اسفند ۱۴۰۲ همه خدمات درمانی کودکان زیر هفت سال (به استثنای داروی سرپایی) در بخش دولتی دانشگاهی رایگان شد و ۱۰۰ درصد هزینه توسط سازمان بیمه سلامت قابل محاسبه و پرداخت است‌.

کد خبر 747490

دیگر خبرها

  • صندوق نوآوری حامی پیشگیری از سرطان شد
  • زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان
  • ۷میلیون ایرانی مبتلا به دیابت؛ زخم‌های دیابت، از سرطان کشنده‌تر است
  • آزمایش اولین «واکسن شخصی» برای نوعی از سرطان روی بیمار انگلیسی
  • کاهش هزینه‌های غربالگری سرطان پستان با دستگاه ایران‌ساخت
  • تنوع کشت گیاهان دارویی رونق‌بخش اقتصاد در کردستان
  • به صدا درآمدن زنگ خطر انقراض ۵۰ گونه گیاه دارویی وخوراکی درآذربایجان غربی
  • فرآیند تولید دیگ و ماهیتابه با قوطی فلزی نوشابه توسط کارگران پاکستانی (فیلم)
  • نشان‌دار شدن ۱۳۹۱ زوج نابارور در سامانه بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد
  • خواص دارویی گیاه "چوچاق" و عوارض آن