Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@12:46:14 GMT

مرکز فرهنگی امام رضا (ع) در انگلیس ایجاد شده است

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۲۲۲۸۰۷

مرکز فرهنگی امام رضا (ع) در انگلیس ایجاد شده است

ساری - رئیس مرکز اسلامی امام رضا (ع) در شهر بیرمنگهام انگلیس گفت: مرکز فرهنگی امام رضا (ع) برای نشر و تبلیغ فرهنگ اصیل اسلامی و سنت پیامبر اکرم (ص) و ائمه (ع) در شهر بیرمنگهام ایجاد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد محمدیان یکشنبه شب در آئین اختتامیه دوازدهمین جشنواره بین المللی نامه ای به امام رضا(ع) در محل سالن هلال احمر مازندران اظهار کرد: وجود امام رضا(ع) در ایران نعمتی است که باید قدر این نعمت را بدانیم که لازمه آن آشنایی و شناخت این نعمت ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: نعمتی که در کشور برای دین مداری وجود دارد را یاد قدر دانست زیرا در فرهنگ کشورهایی که خواسته ها و آرزوهایشان چیز دیگر است نعمت هایی که ما داریم وجود ندارد.

رئیس مرکز اسلامی امام رضا(ع) در شهر بیرمنگهام انگلیس، بیان کرد: ما دو زبان داریم که یک زبان گفتاری که مختص ملت ها و کشورها است و زبان دیگر زبان طبیعت است که خدا در قرآن با آن با همه انسان ها صحبت کرده است.

حجت الاسلام محمدیان، با بیان اینکه از ویژگی های امام رضا(ع) این است که با دل ها صحبت می کند و زبانش زبان دل است، افزود: عقل های صاف مطالبی که از زبان امام رضا(ع) است را می گیرد و راه هدایت را در می یابد و راه توحید و دینداری جز از اهل بیت (ع) نیست.

رئیس مرکز اسلامی امام رضا(ع) در شهر بیرمنگهام انگلیس، گفت: در بیرمنگهام انگلیس در سال ۲۰۰۱ حدود ۲۲۰ موسسه اسلامی وجود داشت اما موسسه ای ویژه شیعه نبود که برای این منظور خیریه مرکز فرهنگی امام رضا (ع) جهت نشر و تبلیغ فرهنگ اصیل اسلامی و سنت پیامبر اکرم (ص) و ائمه (ع) در شهر بیرمنگهام انگلستان ایجاد کردیم.

محمدیان، ادامه داد: اکنون در آنجا ۸۰ دانش آموز داریم که فارسی و قرآن یاد می گیرند ضمن اینکه یک مدرسه علمی هم داریم تا بچه های ما با ادارات و دانشگاه های بیرمنگهام ارتباط برقرار کنند زیرا آنجا افکار انحرافی زیادی وجود دارد.

وی، خاطرنشان کرد: با جوانان زیادی در بیرمنگهام انگلیس، ارتباط داریم که این ارتباط با درک نسبت به جوانان، شناخت آنان و صحبت کردن با زبان آنان حاصل شده است.

رئیس مرکز اسلامی امام رضا(ع) شهر بیرمنگهام انگلیس، با بیان اینکه امروز دستیابی به دبن به راحتی در پیش روی جوانان ما در کشور فراهم است که باید قدر آن را بدانند، گفت: در بیرمنگهام و مرکز شهر بنا داریم مکانی اسلامی راه اندازی کنیم که نیاز به کمک و مشارکت خیرین داریم ضمن اینکه مساجد بزرگ در این شهر وجود دارد اما در مرکز شهر این امکان نیست که باید فراهم کنیم.

به گزارش مهر؛ در این آئین از برگزیدگان بخش های ملی(کودکان و نوجوانان ، بزرگسالان)، بین المللی ، بومی (به زبان مازنی) و حدیث رضوی با حضور مسئولان، سفرای کشورهای خارجی تجلیل به عمل آمد.

همچنین ازعلی بالویی خبرنگار صدا و سیمای استان و برگزیده جشنواره رضوی استان گیلان، حسین احمدی خبرنگار روزنامه قدس ، برگزیده جشنواره رضوی گیلان و سودابه احمد پور از خبرگزاری شبستان با اهدا لوح، تقدیر شد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۲۲۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیداری ملت های آزاده جهان به برکت انقلاب اسلامی است

اسدالله عباسی  در جلسه ستاد ارتحال امام راحل(ره) در سالن شهید انصاری استانداری گیلان اظهار کرد: هم اینک شاهد روش شدن اذعان عمومی مردم در جهان هستیم و هر سال نیز  بیشتر می شود که این امر به واسطه چراغی است که امام راحل افروختند.

 نماینده عالی دولت در گیلان افزود: البته چراغی که امام راحل(ره) افروختند و انقلاب اسلامی را بنیاد نهادند, این مشعل همیشه روشن خواهد ماند و راه امام و شهدا هر ساله پر رهروتر خواهد بود.

 وی ادامه داد: از سوی دیگر شاهدیم که استکبار جهانی با غول های رسانه ای خود مترصد سانسور جنایتهای رژیم جعلی صهیونیستی است اما باز شاهدیم که بخشی از این جنایتها برملا می شود و در این راستا شاهد واکنش مردم آزاده در سراسر جهان نسبت به این جنایتها هستیم.

 استاندار گیلان در ادامه به سالگرد ارتحال امام (ره) نیز اشاره و بیان کرد: امسال نیز کاروانهای پیاده و سواره از استان گیلان عازم مرقد مطهر می شوند که کاروان پیاده روی با ظرفیت ۵۰۰ نفر از روز چهارم خرداد حرکت خود را از رشت  آغاز می کنند.

 وی اضافه کرد: به همین دلیل باید بسته های فرهنگی را برای این کار فرهنگی بزرگ آماده سازیم تا این کاروان بدون کوچکترین مشکلی عازم مرقد مطهر شود تا در مراسم سالگرد ارتحال حضور یابند.

 عباسی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر عظمت و پیام این کار نیز باید به خوبی انعکاس داده شود و به خصوص سعی شود که جوانان بیشتر در کاروان پیاده روی حضور یابند زیرا آنان زمان انقلاب را درک نکردند و با حضور در این کار  فرهنگی , می توانند با آرمانهای امام راحل بیشتر آشنا شوند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • ایجاد دانشکده‌ ویژه مادران در واحدهای دانشگاه‌ آزاد
  • ایجاد دانشکده‌های ویژه مادران در همه واحدهای دانشگاه‌ آزاد
  • بیداری ملت های آزاده جهان به برکت انقلاب اسلامی است
  • مدیران فرهنگی به احیای آموزش هنر خوشنویسی توجه داشته باشند
  • بیداری ملت های آزاده جهان به برکت انقلاب اسلامی است
  • مرکز رصد فرهنگی کشور: ۶۵ درصد از مردم در خانه دیوان حافظ دارند
  • لزوم ایجاد یک سایت فرهنگی و هنری در استان البرز
  • ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور
  • مشکلات فرهنگی با ارائه آمار و ارقام رفع نمی‌شود
  • کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد