Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-20@04:59:48 GMT

صحن و سرای امام رضا(ع) در روز تولدش باغ گل می‌شود

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۲۲۳۰۱۲

معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی از اجرای فرش گل در صحن جامع رضوی حرم مطهر رضوی خبر داد.

به گزارش ایسناو به نقل از روابط عمومی آستان قدس رضوی، سید خلیل منبتی گفت: با هماهنگی انجام شده به مناسبت میلاد با سرسعادت حضرت علی بن موسی الرضا(ع)، گل فرشی به مساحت بیش از 300 مترمربع در صحن جامع رضوی اجرا خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به ویژگی دوطرفه بودن این گل فرش تاکید کرد: در این طرح فرش 15 هزار بوته گل و درختچه مورد استفاده قرار خواهد گرفت و متن نوشته شده در این طرح فرش که از القاب حضرت رضا(ع) انتخاب شده، «یا عالم آل محمد(ص)» و «یا امام رئوف(ع)» خواهد بود.

معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی تصریح کرد: زمینه این فرش با گل‌های اطلسی، پریوش، شمعدانی، تاج خروس و شمشاد آماده خواهد شد و متن آن نیز تمامی با گل‌های داوودی و جعفری زرد رنگ جانمایی خواهد شد.

منبتی با اشاره به گل‎آرایی ایام دهه کرامت حرم مطهر رضوی افزود: 200 هزار شاخه و بوته گل توسط ناظران گل در این ایام به حرم مطهر رضوی اهدا شده است که طبق برنامه‌ریزی انجام شده در شب و روز میلاد با سعادت حضرت ثامن الحجج(ع) این گل‎آرایی به اوج خود خواهد رسید و صحن و سرای حضرت رضا(ع) باغ گل خواهد شد.

وی تاکید کرد: گروه گل‌آرایی عتبات عالیات و حرم مطهر رضوی که 2 سال سابقه گل‌آرایی صحن وسرای حضرت رضا(ع) را هم در کارنامه دارند، در این ایام با جمع‌آوری گل از ناذران بازار گل تهران با یک تریلی گل امسال نیز به مشهد الرضا(ع) خواهند آمد و فضاسازی و گل‌آرایی این مکان مقدس را برعهده خواهند داشت.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۲۳۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر

          سرهنگ هادی امیدوار افزود: همه تلاش کردند تا نوروز امسال زائران ایمن تردد داشته باشند. در ایام نوروز برای سفر‌های نوروزی در سطح کشور تلاش شد و این تلاش‌ها نیز در خراسان رضوی وجود داشت. اما برکتی که در کار ما وجود دارد بنا به لطف و نظر خداوند و علی بن موسی الرضا(ع) است.   وی گفت: مسیر‌های منتهی به حرم به گونه‌ای است که حدود ٩۵ درصد زائران با خودرو شخصی و ۵ درصد با حمل و نقل عمومی به قصد زیارت مشرف می‌شوند. مدیریت این جمعیت و حجم خودرو در این منطقه کار سختی است تلاش می‌شود تا مدیریت به درستی انجام شود.   رییس پلیس راهور خراسان رضوی ادامه داد: امسال در حوادث ترافیکی درون شهری ٨ نفر جان باختند. کنترل این تعداد زائر به لطف و نظر آقا علی بن موسی الرضا (ع) بود.   سرهنگ امیدوار تاکید کرد: ما در نوروز امسال پیش بینی کرده بودیم که سفر‌ها کاهش می‌یابد، اما سفر‌ها برابر سال قبل بود و تلاش شد تا ایمن‌ترین سفر برای زائران مهیا شود. در ایام نوروز جرائم به شکل قابل ملاحظه‌ای کاهش داشت همچنین پنج میلیون نفر را در خیابان‌های منتهی به حرم در شب‌های قدر مدیریت کردیم.

دیگر خبرها

  • نمایشگاه در آستان بقیع در حرم مطهر رضوی افتتاح شد
  • تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر
  • ضریح مطهر حضرت هلال بن علی (ع) غبار روبی و عطرافشانی شد
  • ساخت برنامه‌ای از تحوّل زندگی افراد در حرم مطهر رضوی
  • گشایش نمایشگاه آستان بقیع در حرم مطهر رضوی
  • افتتاح نمایشگاه «در آستان بقیع» در حرم مطهر رضوی
  • چرا قبور مطهر بقیع تخریب شدند؟
  • اهدای بیش از ۱۰ هزار قطعه تمبر و سکه‌ به موزه آستان قدس ضوی
  • جذب خادم رسمی از طریق یگان حفاظت و امنیت حرم مطهر رضوی صحت ندارد
  • اجتماع بزرگ مردمی وعده صادق در حرم مطهر رضوی