Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@15:25:33 GMT

استقبال بی نظیر مردم هرسین از کاروان زیرسایه خورشید

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۲۲۳۲۴۶

استقبال بی نظیر مردم هرسین از کاروان زیرسایه خورشید

کرمانشاه- همزمان با دهه کرامت و حضور خدام رضوی، مردم شهرستان هرسین از کاروان زیرسایه خورشید، خادمان و پرچم متبرک آستان قدس رضوی استقبالی بی نظیر کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ستاد خبری زیر سایه خورشید، خدام کاروان زیرسایه خورشید با اجرای ویژه مراسمات دهه کرامت و حمل پرچم مطهر آستان قدس رضوی در شهرستان هرسین از توابع استان کرمانشاه مورد استقبال بی نظیر اهالی منطقه قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاروان زیرسایه خورشید و حاملان پرچم حرم مطهر رضوی وارد روستای تمرگ (شهر هرسین) شد و با استقبال گسترده دلدادگان و شیفتگان حضرت شمس الشموس قرار گرفت.

براساس این گزارش انجام مراسماتی همچون استقبال شایسته مردم و قربانی کردن گوسفند در ورودی روستا به رسم میهمان نوازی از سوی مردم شریف این منطقه انجام شد.

برگزاری سخنرانی حجت الاسلام سید رضا عبدالله زاده به عنوان یکی از مبلغان گرامی این کاروان معنوی و سفیران آستان قدس رضوی طی مراسم مذکور صورت پذیرفت.

این مسوول یادآور شد: حضور خدام بارگاه ملکوتی آستان ضامن آهو را به همراه حمل پرچم متبرک و مقدس حرم نورانی حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) را بهانه و وسیله ای برای ارتجاع، خلوص، بندگی، وحدت و توبه از گناهان و نیز راهکاری برای ارتباط معنوی آنان با هشتمین خورشید درخشان خاندان عصمت و طهارت قرار دادیم.

اجرای مراسم مداحی، حاج آقا شاهمرادی به عنوان مرشد کاروان جشنواره زیر سایه خورشید از دیگر برنامه های امروز بود که با شور و حال خاصی در بین حضار و عاشقان امام رئوف در دستور کار قرار گرفت.

خادمان و سفیران ارجمند کاروان زیرسایه خورشید با توزیع نمک های تبرکی، نبات، تسبیح وغیره بین مردم با استقبال و نظم شایسته ی اهالی روستا انجام شدند، همچنین به این مراسم معنوی عطر و بوی خاصی بخشید و فضا را از حضور حضرت انیس النفوس عطرآگین کرد.

مردم روستای زازرم هم به استقبال این پرچم نورانی بارگاه ملکوتی علی ابن موسی الرضا(ع) شتافتند که اجرای مداحی زیبای خادم آستان رضوی عبد الله زاده به عنوان مداح و ذاکر اهل بیت عصمت و طهارت را مورد قدردانی قرار دادند و با این کاروان همراه شدند.

مراسم استقبال گسترده از پرچم حرم ملکوتی حضرت شمس الشموس از سوی اهالی روستای حسن بقعه طی امروز با هیجان و اشتیاق فراوانی برگزار شد.

برنامه های متنوع و ویژه استقبال از پرچم مطهر آستان قدس رضوی در همه این مناطق به ویژه در بقاع متبرک و روستای مله حسن انجام گرفته است.

قرائت همگانی صلوات خاصه حضرت رضا(ع) و گرداندن پرچم متبرک آستان قدس رضوی به همراه اهدای تبرکات توسط خادمان بارگاه نورانی ثامن الحجج(ع) در این مراسم صورت گرفت که با استقبال بسیار عاشقان امام رضا(ع) همراه شد.

لازم به ذکر است؛ خادمان آستان قدس رضوی همزمان با سراسر کشور در قالب ویژه برنامه کاروان زیرسایه خورشید به کرمانشاه آمدند تا پیام وحدت و یکپارچگی را در جهان و بین مسلمانان طنین انداز کنند.

گفتنی است؛ مردم خونگرم هرسین با قربانی کردن گوسفند به استقبال پرچم متبرک امام رضا (ع) رفتند تا ارادت خود را به این امام بزرگوار نشان دهند.

بازدید سفیران خورشید هشتم از شرکت پتروشیمی هرسین

کاروان خادمان بارگاه ملکوتی هشتیمن خورشید نورانی آستان قدس رضوی همچنین از شرکت پتروشیمی باختر واقع در شهرستان هرسین بازدید و برتوسعه و حمایت از تولید داخلی تاکید کردند.

سفیران کاروان طی بازدید از پتروشیمی باختر و نیز حمل پرچم بارگاه آستان قدس رضوی در بین خدمه و کارکنان این شرکت از سوی عوامل اجرایی و شیفتگان امام رئوف(ع) مورد استقبال قرار گرفتند.

بر اساس این گزارش سفیران آستان قدس رضوی در ساعات بعدازظهر پس از اقامه نماز، در این مرکز تولیدی در استان حضور یافتند، همچنین طی این مراسم سخنرانی مدیر عامل پتروشیمی، مهندس سعید طاهری در پتروشیمی باختر انجام گرفت.

تجلیل از این حرکت بدیع و نادر در این مراسم از سوی مسوولان مربوطه مورد توجه و اهمیت ویژه قرار گرفت.

سخنران با محوریت این فرهنگ معنوی از سوی سیدرضا عبداللّه زاده مبلغ کاروان زیر سایه خورشید صورت گرفت که در ادامه آن پیشنهاد یک حرکت نیک، یعنی اینکه در هر کاری هشتمین آن به نیت امام رضا(ع) و در راه خدا انجام شود نیز مطرح شد.

قدردانی و تجلیل از تلاش مدیر عامل شرکت پتروشیمی هرسین، مهندس سعیدی طاهری با اهدا تبرکات ویژه حرم به این مسوول از سوی سفیران کاروان انجام شد.

برگزاری نماز جماعت، اجرای مداحیه سرایی زیبا در وصف ثامن الحجج(ع) و نیز شعر خوانی مرشد کاروان، شاه مرادی به همراه مهمان نوازی بسیار گرم و شایسته مجموعه این مرکز تولیدی در دستور کار قرار گرفت.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۲۳۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ماست

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور، گفت: دشمن در جنگ نرم تصمیم دارد هویت و معنویت را از ما سلب کند، باید آماده و مسلح به جنگ افزار معنوی شویم. - اخبار استانها -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم ازمشهد، به نقل از آستان‌نیوز،انسیه خزعلی در آیین اختتامیه این دوره که شب گذشته در تالار شیخ طبرسی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد، اظهار داشت: وقتی دشمن در جنگ نرم تصمیم دارد هویت و معنویت را از ما سلب کند، باید آماده و مسلح به جنگ افزار معنوی شویم، زیرا جنگ نرم، جنگ دشواری است و تلفات آن قابل مقایسه با جنگ سخت نیست.

وی تصریح کرد: این دوره های آموزشی با همکاری آستان قدس رضوی و آموزش و پرورش در راستای مهارت آموزی مشاوران و معلمان استان ها، با دلسوزی تمام برگزار شد و امیدواریم به نتایج مطلوب و با سرافرازی به سرانجام برسد.

خزعلی ادامه داد: چند رویداد به همت معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری در حال اجراست که یکی از آنها خانواده و فرهنگ خانواده است که با  محورهای خانواده، رسانه مد و لباس و غیره طراحی شده است و تلاش داریم الگوی ایرانی، اسلامی را به مردم ارائه دهیم.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور گفت: طرح  پیشگیری از طلاق، از دیگر طرح‌های اجرایی این معاونت است که ویژه زوجین جوان طراحی شده است که ضمن حل مشکلات زوجین، آموزش های لازم برای تحکیم خانواده به آنان ارائه می‌شود.

به گفته وی والدین نقش اساسی و اصلی در حفظ امنیت کودکان در برابر آسیب‌ها و تهدیدات فضای مجازی برعهده دارند، براین اساس آنها باید سطح دانش و آگاهی خود را بالا ببرند و با آگاهی‌بخشی به کودکان و همراهی آنها در این محیط، از آسیب‌های این حوزه پیشگیری کنند.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور ادامه داد: یکی از مسائل مهم ما تعهد به خانواده است و از همین رو جنبش تعهد به خانواده را مطرح کردیم با امید به اینکه  سبک زندگی خانواده ایرانی اسلامی هر چه بیشتر در جامعه رواج یابد.

گفتنی است، سومین دوره ملی مهارت‌های زندگی و بالندگی فرزندان دانش‌آموز با همکاری بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی و معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری و وزارت آموزش و پرورش در مشهد به کار خود پایان داد.

انتهای پیام/282/

دیگر خبرها

  • بازدید ۷۰ هزار نفر از موزه‌ های حرم مطهر رضوی
  • ۷۰ هزار نفر از موزه‌های حرم مطهر رضوی دیدن کردند
  • استقبال گسترده از فعالیت‌های فرهنگی امامزاده قاسم(ع) تهران/فعالیت‌ها با پیوست رسانه ای انجام می شود
  • نهاوند میزبان پرچم متبرک حرم رضوی
  • «گزیده نفایس مطبوعات ایران»، پیش روی مخاطبان در کتابخانه مرکزی رضوی
  • استقبال گسترده از فعالیت‌های فرهنگی امامزاده قاسم (ع) تهران/فعالیت‌ها با پیوست رسانه‌ای انجام می‌شود
  • دسترسی به ۲۵۰ هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت (ع) آستان قدس رضوی
  • دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ماست
  • دومین نشست کارگروه ملی امام رضا (ع) برگزار شد
  • نام ماندگار معمارباشی‌ها بر آستان زرافشان جانان