Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر مرکز مطالعات خلیج در واشنگتن در گفت‌وگویی گفت که امروز مردم قطیف در برابر ماشین جنگی آل‌سعود تنها گذاشته شده‌اند و بن‌سلمان با جنگ در قطیف تلاش دارد دشمنانش در خاندان حاکم را به حاشیه براند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، رژیم سعودی از چهارشنبه20 اردیبهشت دور تازه‌ای از حملات خود به منطقه شیعه‌نشین العوامیه راآغاز کرده‌ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرق عربستان که منطقه‌ای نفتخیز، پالایشگاهی و در عین حال شیعه‌نشین استاز سال 2011 میلادی در اعتراض به بی‌عدالتی و «توزیع ناعادلانه ثروت» صحنه اعتراض‌های شدید علیه خاندان آل سعود بوده است که رژیم سعودی این اعتراضات را سرکوب کرده است.

این رژیم همچنین شمار زیادی از شهروندان را بازداشت و آنها را به اعدام محکوم کرده است.

از سوی دیگر صدها تن از اهالی منطقه شیعه‌نشین العوامیه در شرق عربستان در پی ادامه حملات توپخانه‌ای نظامیان سعودی و قطع برق منازل از سوی این رژیم، به روستاهای مجاور پناه بردند.

تشدید حملات سعودی علیه منطقه شیعه‌نشین العوامیه در حالی ادامه دارد که طی هفته جاری دست‌کم 6 تن از اهالی منطقه شیعه‌نشین العوامیه به‌ضرب گلوله نظامیان این رژیم به شهادت رسیده‌اند.

علی الاحمد مدیر مرکز مطالعات خلیج در واشنگتن در مصاحبه با خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به اقدامات اخیر آل سعود در حمله به مردم شیعه العوامیه و قطیف پرداخت.

بقای آل‌سعود به کشتار و قتل است و تلاش دارند اراده مردم قطیف را بشکنند

وی در این مصاحبه گفت: رژیم آل سعود رژیمی نامشروع بوده و بقای این رژیم تنها با کشتار و قتل خواهد بود کشتارها و جنگ‌هایی که آل سعود به راه انداخته از 30 سال گذشته و حتی پیش از آن همواره ادامه داشته است و طی این سال‌ها در حمایت از جنگ یا حمایت از درگیری‌ها در منطقه درنگی نداشته است. طی سه سال گذشته و از زمانی که سلمان به قدرت رسید جنگ‌های متعددی به راه انداخته شد. وی جنگ علیه یمن را آغاز و از سرکوبگری آل خلیفه علیه مردم بحرین حمایت کرده و در حال حاضر نیز در حال جنگ علیه مردم قطیف بوده و به تامین مالی و پشتیبانی از جنگ‌ و تروریسم در کشورهایی نظیر عراق و سوریه و دیگر کشورها می پردازد. آل سعود رژیمی است که با جنگ و خونریزی می‌تواند به حیات خود ادامه دهد و تلاش برای شکستن اراده مردم قطیف بخشی از این اقدامات سلسله وار می‌باشد. آل سعود بر اساس و اندیشه‌های جاهلیت استوار بوده و به همین دلیل گمان می‌کند با کشتن بی گناهان و جنگ می‌تواند در قدرت باقی بماند.

بن‌سلمان با جنگ در قطیف تلاش دارد دشمنانش در خاندان حاکم را به حاشیه براند

وی در پاسخ به سوال دیگری در این باره که آیا رسیدن بن سلمان به سمت ولی عهدی ارتباطی با حملات گسترده نظامیان آل سعود به منطقه قطیف دارد، گفت: تردیدی وجود ندارد که بن سلمان تلاش دارد تا پایه‌های خود را در ساختار قدرت عربستان تثبیت کند و به کمک جنگ علیه یمن و کشتار مردم در قطیف قصد دارد دشمنان خود در خاندان حاکم را به حاشیه براند و بر تمامی شاهراه‌های قدرت در داخل کشور سیطره یابد.

امروز مردم قطیف در برابر ماشین جنگی آل‌سعود تنها رها شده‌اند

مدیر مرکز مطالعات خلیج در واشنگتن درباره سکوت سازمان‌های بین‌المللی در قبال جنایت‌های آل سعود در قطیف گفت: نه تنها جامعه بین الملل در قبال اقدامات آل سعود سکوت پیشه کرده حتی کشورهای همسایه نیز هیچ واکنشی به این اقدامات ندارند. امروز مردم قطیف در برابر ماشین جنگی آل سعود که حمایت آمریکا را به همراه دارد، تنها رها شده است.

انتهای پیام/

R36486/P36446/S8,90,92,1115/CT2

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۲۳۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این سکانس خلیل و سلمان در سریال نون خ پربازدید شد | ویدئو

به گزارش همشهری آنلاین، سکانسی از سوگواری خلیل (حمیدرضا آذرنگ) و سلمان (کاظم نوربخش) در سریال نون خ ۵ ساخته سعید آفاخانی پربازدید شد.

کد خبر 847517 برچسب‌ها خبر مهم بازیگران سینما و تلویزیون ایران فیلم و سریال ایرانی

دیگر خبرها

  • تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان در محکومیت برخورد آمریکا با دانشجویان
  • عکس جالب کاظم نوربخش سلمان سریال «نون خ»
  • شورایی که به‌دنبال مسائل حاشیه‌ای باشد موفق نیست
  • رسانه‌ها چهره خبیث رژیم صهیونیستی را به جهانیان نشان می‌دهند
  • این سکانس خلیل و سلمان در سریال نون خ پربازدید شد | ویدئو
  • امنیت حاکم بر هرمزگان ناشی از وحدت شیعه و سنی است
  • خاندانی از تبار و نوادگان حذیفه‌بن‌یمان در طرشت
  • پیشتازی خاندان‌های نصف‌جهان؛ از تحریم تنباکو تا رهایی از وابستگی غرب در دوران مشروطه
  • جوی آرام و پایدار تا اواسط هفته در آسمان گلستان حاکم است
  • در حاشیه دیدار مردم جنوب غرب تهران با رئیس جمهور