Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت خارجه ترکیه اعلام کرد که این وزارتخانه اعتراض خود را به فرستاده ائتلاف مبارزه با داعش تحت رهبری آمریکا از بابت اتهام زنی‌های وی علیه آنکارا مطرح کرده و صحبت‌های او را تحریک‌آمیز خوانده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از آناتولی، حسین مفتواوغلو، سخنگوی وزارت خارجه ترکیه در یک بیانیه کتبی نسبت به حرف‌های اخیر برت مک‌گورک، فرستاده ویژه ائتلاف آمریکا برای مبارزه با داعش که ترکیه را با حضور گروه‌های تروریستی در ادلب سوریه مرتبط دانسته واکنش نشان داده و در یک اقدام سطح بالا نسبت به حرف‌های او که تحریک آمیز قلمداد می‌شوند، اعتراض کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صحبت‌های مک‌گورک در یک سخنرانی وی طی روز پنجشنبه در اندیشکده‌ای در شهر واشنگتن مطرح شد.

سخنگوی وزارت خارجه ترکیه عنوان کرد: ما این حقیقت را به مک‌گورک یادآور شدیم که تنها زمانی می‌توان قابلیت‌های گروه‌های تروریستی برای ایجاد پایگاه در سوریه و عراق را ریشه کن کرد که اقدامات و حرف‌های همه طرف‌های مربوطه با یکدیگر متناقض نباشند.

همچنین وی تاکید کرد: ما به مک‌گورک در عین حال یادآور شدیم توقع ما این است که گروه تروریستی یگان‌های مدافع خلق و حزب اتحاد دموکراتیک در سوریه تحت هیچ عنوانی مورد حمایت قرار نگیرند.

همچنین مفتواوغلو عنوان کرد که واکنش وزارت خارجه ترکیه به حرف‌های مک‌گورک از جانب سفارت ترکیه در آمریکا نیز به مقام‌های آمریکایی ابلاغ خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۲۳۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داعش در افغانستان از بین رفته است

وزارت دفاع طالبان اعلام کرد محمد یعقوب مجاهد، سرپرست این وزارت در دیدار با هیات مالزیایی حضور فیزیکی گروه‌های «مخرب» به شمول داعش در افغانستان را رد کرده است.

این وزارت همچنین اعلام کرد هیئت مالزیایی شامل نمایندگان وزارت‌های خارجه، دفاع، داخله و نماینده ویژه نخست وزیر آن کشور وارد کابل شدند.

سرپرست وزارت دفاع حکومت سرپرست در این دیدار‌ها تاکید کرد به کسی اجازه نخواهد داد از خاک این‌ کشور تهدیدی به کشور‌های منطقه واقع گردد.

در این خبرنامه‌ به نقل از هیات مالزی آمده است که آنان با اشاره به همکاری‌های همه جانبه اطمینان دادند که آنچه که افغانستان را از نزدیک مشاهده نمودند به مسئولان آن کشور برسانند.

این در حالی است که برخی کشور‌های منطقه همواره از حضور و فعالیت گروه‌های تروریستی در افغانستان به ویژه داعش ابراز نگرانی کردند، ادعا‌هایی که همواره از سوی مقامات حکومت سرپرست رد و بی‌اساس خوانده شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • نگرانی روسیه درباره تهدیدات گروه‌های تروریستی از افغانستان
  • کنعانی: اگر رشادت مستشاران سپاه نبود داعش تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ می‌کرد
  • کنایه تمسخر آمیز وزیرخارجه رژیم اسرائیل به اردوغان؛ سریالت را ببین + عکس | واکنش ترکیه
  • سفر اردوغان به آمریکا به تعویق افتاد
  • کنایه وزیر خارجه اسرائیل به اردوغان: سریالت را ببین
  • کنایه وزیر خارجه رژیم اسرائیل به اردوغان: سریالت را ببین
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به رفتار خشونت‌آمیز پلیس آمریکا علیه دانشجویان
  • اردوغان: حماس را نه گروه تروریستی بلکه گروه مقاومت می‌دانیم
  • داعش در افغانستان از بین رفته است
  • انتصاب فرستاده جدید آمریکا در خاورمیانه؛ نمایش جدید بایدن در غزه