Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام نیوز، ماموران آتش نشانی در ایالت اوهایوی آمریکا زنی را از حمله یک مار بوآ نجات دادند. آتش‌نشان‌ها برای این کار مجبور شدند سر مار را با چاقو ببرند تا بتوانند از صورت زن جدایش کنند.

این زن با وحشت با تلفن کمک‌های اضطراری تماس گرفته و گفته بود: کمک! یک مار بوآ به صورت من چسبیده است! این زن وحشت زده توضیح داد که ماری بیش از یک و نیم متری دور او پیچیده و بینی‌اش را هم گزیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تیم کارد، رئیس آتشنشانی منطقه درباره این حادثه گفته است: مار دور گردن این زن پیچیده بود و دماغش را می‌گزید. ول کن نبود. بر اساس گزارش‌های منتشر شده این زن از ۱۱ مار در خانه‌اش نگهداری می‌کرده اما نزدیک بود قربانی مار بوآ شود.


اما مار بوآ چطور طعمه خود را شکار می کند؟

بوآ یک مار غیر سمی است که با کمک گرفتن از ماهیچه‌های قدرتمندی که دارد شکار را خفه کرده و کل بدن شکار را یکجا می‌بلعد و پس از آن برای هفته‌ها و گاه ماه‌ها بدون غذا به زندگی خود ادامه می‌دهند. ماهیچه‌های این مار آن قدر قدرتمند بوده‌اند که آتش‌نشان‌ها چاره‌ای به غیر از بریدن سر مار پیدا نکرده‌اند.

ماری از خانواده مارهای بوآ به عنوان غول پیکرترین مار جهان شناخته شده زیرا این مار غیر سمی اما مرگبار ۲۲۷ کیلوگرم وزن داشته و می‌تواند یک کایمن (نوعی تمساح در آمریکای جنوبی) را یک باره ببلعد. ماهیچه‌های مار بوا برای خفه کردن قربانیان خود، زمان را تلف نمی‌کنند. زمانی‌که آنها حس می‌کنند ضربان قلب شکار متوقف شده است، در می‌یابند که زمان رها کردن طعمه فرا رسیده است.

زمانی‌که مار بوا با یک موش مرده سر و کار دارد، معمولا پس از 10 دقیقه فشردن آن را رها می‌کند. اما در آزمایش‌هایی که در آن نبض جانور شبیه‌سازی شده بود، بوا پیچیدن به دور طعمه‌اش را برای 20 دقیقه حفظ می‌کرد. به گفته محققان، این طولانی‌ترین آزمایش برای هر دو حالت پستاندار زنده و مرده است.

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۲۴۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عاقبت کاشت کاج در آشوراده! / حفظ طبیعت پیش‌کش، نهال‌ها صد روز هم نماندند+فیلم

نبود متولی مشخص در صیانت از نهال‌های غرس شده و انتخاب گونه ناهمگونی مانند کاج برای آشوراده، سبب شد تا کمتر از ۳ ماه از هیاهوی میراث فرهنگی گلستان برای نهالکاری در این جزیره، بخشی از نهال‌ها خشک، سرنگون و ریشه‌کَن شوند.

به گزارش خبرنگار استان‌ها خبرگزاری دانشجو، از نزاع و تاخت و تاز مغول‌ها، غارت حیات وحش توسط شاهان صفوی و جولان روس‌ها در جنگ جهانی دوم تا پریشان حالی و غربت امروز، بخشی از تاریخ رازآلود جزیره آشوراده، به عنوان تنها جزیره ایرانی دریای خزر است.

سالهاست رویای احیا گردشگری این منطقه به آرزوی مردم و شعار مدیران تبدیل شده، اما با همه وعده و وعید‌ها، گویا نمی‌شود به این وعده‌ها دلخوش بود. با روی کار آمدن دولت سیزدهم مصوبات امید بخشی برای احیا و توسعه گردشگری در جزیره اشوراده حاصل شد، اما کم توانی مدیران متولی و نبود نقشه راهی مشخص سرانجام و آینده وعده‌های دولت را با، اما و اگر روبرو کرد.

با روی کار آمدن مدیری جوان بر مسند اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری، شعار‌های احیا این جزیره چندبرابر شد تا جاییکه محمد جواد ساوری آشوراده را پیشرانی برای توسعه کل استان قلمداد کردو وضعیت فعلی این جزیره را به کج سلیقگی مدیران منتسب کرد.

مدیر کل گردشگری گلستان در ۲۸ مهرامسال در گفتگو با خبرنگاران گفت: در سال‌های گذشته سوء‌مدیریت در داشته‌ها و کج‌سلیقگی در مدیریت‌ها اجازه نداد جزیره آشوراده به جزیره کیش دیگر در شمال کشور تبدیل شود.

در ادامه و پس تصویب طرح طبیعت گردی آشوراده در سطوح ملی، فیلم برخورد فیزیکی و درگیری کلامی این مدیر با محیط‌بانان منطقه فراگیر و وایرال شد، عده‌ای بر این باور بودند که حرکت آقای مدیر، شجاعانه و در مسیر بن‌بست‌شکنی برای تحقق یک آرزوی دیرینه انجام شد. مدیری که بار‌ها شعار توسعه گردشگری در کنار حفظ طبیعت می‌داد. اما بازدید میدانی از جزیره آشوراده گویای چیز دیگری است.

حدود ۳ ماه قبل چندصد اصله نهال با همکاری در محدوده بافت روستای قدیم آشوراده غرس شد. درختانی که به زعم کارشناسان تناسبی با اقلیم و آب و خاک آشوراده نداشت و اینک با گذشت کمتر از ۳ ماه شاهد خشک شدن نهال‌ها و یا ریشه کن و شکسته شدن این نهال‌ها هستیم.

در حالیکه فقط چند روز تا ورود گردشگران نوروزی به جزیره آشوراده فرصت باقی است، شرایط محیطی این جزیره با وضعیت مطلوب فاصله زیادی دارد. پراکش زباله، نهال‌های خشک یا سرنگون شده، داربست‌های فلزی محدوده قلعه تاریخی و البته افزایش قیمت هزینه قایق‌ها به ۴۰۰ هزار تومان از جمله موضوعاتی است که باید توسط مسئولان برای آن چاره اندیشی شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • گوشه‌هایی از جلسات خانگی قرآن کریم در شهر رفیع + تصاویر
  • عاقبت افراد گناهکار از زبان تجربه‌گر مرگ
  • هیبرید انسان و حیوان ؛ جدیدترین معجون هوش مصنوعی! (+فیلم و عکس)
  • عاقبت تلخ عامل قتل عام خانوادگی در کرمانشاه
  • تعمیر لوازم خانگی ال جی در نمایندگی تخصصی آریابهکار
  • حیوان تنبل درختی (Bradypus) بررسی انواع و میزان خواب این حیوانات (+عکس)
  • واکسیناسیون دو هزار و ۶۸۴ قلاده سگ علیه بیماری هاری در شهرستان طرقبه شاندیز
  • ماهی قرمز سالمترین حیوان خانگی
  • عاقبت سبقت گرفتن از سمت راست (فیلم)
  • عاقبت کاشت کاج در آشوراده! / حفظ طبیعت پیش‌کش، نهال‌ها صد روز هم نماندند+فیلم