Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- محمد محمدی مهر طلبه‌ای جهادگر متولد سال ۱۳۷۱ و دارای دیپلم کامپیوتر است. او از سال ۱۳۹۰ به دلیل علاقه زیادی که به تبلیغ در بین جوانان داشت وارد حوزه علمیه شد. وی حدود ۴ سال پیش توسط یکی از اساتید حوزه با گروه‌های جهادی آشنا شد. در حال حاضر این روحانی جهادگر مسئول فرهنگی گروه جهادی کایرون می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری میزان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بسیج سازندگی، حجت الاسلام محمدی مسئول فرهنگی گروه جهادی کایرون درباره نام‌گذاری و فعالیت‌های این گروه جهادی گفت: کایریک واژه‌ی مازندرانی است به معنای همکاری و همیاری و کاری که بدون توقع و چشم داشت انجام شود؛ بنابراین نام این گروه جهادی از یک واژه‌ی بومی به نامکایِرون استفاده شده است. گروه جهادی کایرون دانشگاه آمل از سال ۱۳۸۷ فعالیت‌های جهادی خود را از روستا‌های مازندران با ساخت خانه برای محرومین و آبرسانی به این روستا‌ها آغاز کرده است. این گروه جهادی در عرصه‌های عمرانی، اقتصاد مقاومتی، علمی و پژوهشی، فرهنگی و پزشکی فعالیت دارند.

معرفی منطقه هدف و مهم‌ترین مشکلات آن

این روحانی جهادگر در رابطه با انتخاب منطقه هدف جهت خدمت رسانی جهادی گفت: خدمت رسانی در مناطق محروم باید هدفمند و با برنامه باشد. باید برای خدمت رسانی بهتر به محرومین مطالعه و تحقیق کرد. باید کمبود‌های مناطق محروم به خوبی تشخیص داده شود. باید خدمت رسانی با چشمانی باز و با آگاهی کامل از نقطه هدف صورت بگیرد. باید بتوانیم نقاط ضعف روستا را شناسایی کنیم و با برنامه ریزی دقیق و هوشمندانه خدمت رسانی کنیم. باید از فعالیت‌های تکراری بپرهیزیم. برای موفق شدن در این مسیر باید ابتدا شناسایی منطقه هدف توسط تیم شناسایی صورت بگیرد و توسط متخصصان جهادی بررسی شود و در نهایت به مرحله اجرا برسد.

اردوی جهادی گروه کایرون در اوخر سال ۱۳۹۵ در روستایی به نام پرنیمه از توابع بخش رویدرشهرستان خمیردر استان هرمزگان برگزار شد. وی افزود: اشتغال، آبرسانی و نبود خانه بهداشت و درمان بزرگترین مشکل این منطقه است. تا کیلومتر‌ها دورتر حتی یک خانه بهداشت ساده هم وجود ندارد که بتواند درمان‌های اولیه را برای بیمار انجام دهد. چه بسا احتمال فوت بیمار نیز می‌رود.

مشکلات فرهنگی در روستا‌ها غوغا می‌کند

این روحانی جهادگر گفت: مشکلات فرهنگی در روستا‌ها غوغا می‌کند که دلیل این مسئله نبود یک روحانی بصورت دائم بدلیل مشکلات مالی و بعد مسافت است. وجود یک روحانی دلسوز می‌تواند موجب تحولات فرهنگی اساسی در روستا شود. اگر مشکلات مالی توسط بسیج سازندگی یا نهاد‌های فرهنگی مربوطه برطرف شود روحانیون جهادگر می‌توانند به صورت مستمر در مناطق محروم حضور پیدا کنند.

شاخص‌ترین فعالیت‌های فرهنگی انجام شده

این فعال جهادی درباره مهم‌ترین فعالیت‌های فرهنگی گروه جهادی کایرون گفت: اولین اقدام بعد از ورود به منطقه هدف، سرکشی به خانواده‌ها و جوانان روستا جهت تعامل و درخواست از آن‌ها برای مشارکت و همکاری در برنامه‌ها است. همچنین برگزاری برنامه‌های فرهنگی از قبیل: آشنایی با دین اسلام، برگزاری کلاس‌های قرآنی و اعطای جوایز، برگزاری کلاس‌های مذهبی، برگزاری سخنرانی‌های کوتاه، برگزاری نماز جماعت، تعامل و برگزاری جهت نماز جماعت با اهل تسنن منطقه، معرفی سیره شهدا به خصوصا شهدا مدافعین از اهداف اصلی ما می‌باشد. همچنین در زمینه‌های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، مسائل مختلف اسلام و حتی بحث اقتصاد مقاومتی نشست‌هایی را با جهادگران و اهالی روستا داریم.

مهم‌ترین آسیب گروه‌های جهادی

حجت الاسلام محمدی درباره مهم‌ترین عامل آسیب گروه‌های جهادی گفت: خودسازی فردی از مهمترین نکات است و باید برای بچه‌های گروه‌های جهادی در زمینه‌های اخلاقی، اعتقادی، معرفتی و تهذیبیکلاس‌هایی به صورت مستمر برگزار شود. بهتر است از اساتید بنام اخلاق در زمان برگزاری اردو‌های جهادی استفاده شود. سخنان این بزرگان تاثیر به سزایی در افزایش انگیزه جهادگران دارد.

ویژگی مهم یک جهادگر

این فعال جهادی مهم‌ترین ویژگی یک جهادگر را کار برای رضای خدا دانست و گفت: جهادگران بدون هیچ چشم داشتی در اردو‌های جهادی حضور پیدا می‌کنند. خودسازی جهادگران از همین جا آغاز می‌شود و در واقع به معنی واقعی کلمه باید جهادگر و جهادی بود. به طور مثال جهادگران نباید در یک منطقه محروم به دنبال جای خیلی تمیز، غذای خیلی خوب، اینترنت پرسرعت و ... باشند. نکته مهم دیگر بحث منیت است که از بزرگترین آسیب‌ها در اردو‌های جهادی است. جهادگران باید به غیر از وظیفه اصلی خودشان، هر کار زمین مانده دیگری را انجام دهند. اگر در اردو‌های جهادی شرکت می‌کنیم ان شاالله هدف ما الهی باشد.

شرکت در اردوی جهادی با خانواده

این روحانی جهادگر درباره حضورش در اردو‌های جهادی به همراه همسر خود گفت: زندگی یک طلبه در کنار همسرش باید جهادی باشد مانند حضرت خدیجه (س) که با آن شرایط سخت با پیغمبر (ص) ازدواج کردند و همه چیزشان را برای اسلام وقف کردند، همسران طلبه‌ها هم باید بدانند که زندگی طلبه‌ها هم در راه خدمت رسانی به محرومین و تبلیغ اسلام، به همین صورت است و باید فی سبیل الله در این راه قدم بردارند. همسر بنده هم به اردو‌های جهادی علاقه‌مند هستند و هم دستی بر هنر دارند و نقاش فوق العاده‌ای هستند و به عنوان یکی از مسئولین کمیته فرهنگی و هنری در اردوی جهادی فعالیت دارند.

مسئول فرهنگی گروه جهادی کایرون، درباره همراهی اهالی روستا با جهادگران خاطرنشان کرد: اهالی روستا خیلی زود با ما همراه شدند و با جان و دل از ما پذیرایی کردند. از حضور جهادگران در روستایشان امیدوار شدند و با مشاهده فعالیت‌های ما لبخند رضایت بر لبانشان نشست. روستاییان خیلی ما را دعا می‌کردند و می‌گفتند:"حداقل بچه‌های بسیجی ما را فراموش نکرده اند. "

روی آوردن روستاییان به ماهواره به دلیل نبود شبکه‌های تلویزیونی است

وی مهم‌ترین آسیب این منطقه را عدم دسترسی اهالی روستا به شبکه‌های تلویزیونی عنوان کرد و گفت: روی آوردن روستاییان به ماهواره باعث بوجود آمدن معضلات بزرگ اجتماعی و همچنین باعث متزلزل شدن ایمان و اعتقادات آن‌ها می‌شود. از مسئولین خصوصا سازمان تبلیغات اسلامی و بسیج سازندگی و... تقاضا دارم نسبت به ایجاد امکاناتی مانند خط تلفن یا گیرنده تلویزیون و... اقدام نمایند تا ان شاالله بسیاری از معضلات روستا حل و بستر ایمانی و اعتقادی مناسبی برای آن‌ها فراهم شود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۲۵۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام ۶۰ گروه جهادی به مناطق محروم استان بوشهر

مسئول سازمان بسیج کارگری و کارخانجات سپاه استان بوشهر از اعزام پیش از ۶۰ گروه جهادی به مناطق محروم و توزیع بیش از ۳۱۳ بسته معیشتی بین خانواده‌های نیازمند در هفته کار و کارگر استان بوشهر خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، سرهنگ غلامرضا نصیحت‌کن شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تبریک فرا رسیدن سالروز بسیج کارگران و کارخانجات با اشاره به مهمترین اهداف سازمان بسیج کارگری و کارخانجات، اظهار داشت: تنظیم روابط بین کارگر و کارفرما، پیگیری مطالبات کارگران، تامین امنیت شغلی کارگران و بررسی مشکلات و موانع تولید کارگاه‌های تولیدی از اهداف اصلی سازمان بسیج کارگری و کارخانجات محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه شهید شاخص سازمان بسیج کارگری و کارخانجات در سال جاری شهید اسدالله ابراهیمی معرفی شد، خاطرنشان کرد: برگزاری همایش تجلیل از کارگران نمونه، اردوی راهیان نور و راهیان پیشرفت، برنامه‌های بصیرتی و تبیینی، گردهمایی جهاد تبیین و مسابقات فرهنگی و ورزشی برخی از اقدامات شاخص سازمان بسیج کارگری و کارخانجات سپاه استان بوشهر در هفته کار و کارگر است.

مسئول سازمان بسیج کارگری و کارخانجات سپاه استان بوشهر در ادامه با اشاره به برخی دیگر از اقدامات شاخص سازمان بسیج کارگری و کارخانجاتف تصریح کرد: اعزام پیش از 60 گروه جهادی به مناطق محروم برای اجرا طرح‌های محرومیت‌زدایی و توزیع پیش از 313 بسته معیشتی توسط حوزه‌های مقاومت بسیج برخی دیگر از اقدامات این سازمان در هفته کار و کارگر محسوب می‌شود.

نصیحت‌کن رسیدگی مسئولین به حل مشکلات معیشتی و تامین امنیت شغلی کارگران را بسیار مهم دانست و تاکید کرد: توزیع بیش از شش هزار بسته معیشتی بین خانواده‌های نیازمند، برگزاری 60 نشست تبیینی و بصیرتی در حوزه‌های مقاومت بسیج کارگری از دیگر برنامه‌های هفته کار و کارگر توسط سازمان بسیج کارگری و کارخانجات از برنامه‌های سال قبل است.

وی از تدوین 200 برنامه در هفته کار و کارگر در استان بوشهر خبر داد و تصریح کرد: برگزاری 20 کارگاه آموزشی سبک زندگی ایرانی اسلامی ویژه کارگران، اعزام بیش از یک‌هزار و 500 کارگر به اردوی راهیان نور جنوب و پیش از 500 کارگر به اردوی راهیان مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی در کرمان و اعزام کارگران به مشهد مقدس اقدامات این سازمان در سال 1402 است.

مسئول سازمان بسیج کارگری و کارخانجات سپاه استان بوشهر توزیع جهیزیه بین زوج‌های نیازمند، اعزام گروه‌های جهادی به مناطق محروم برای خدمات‌رسانی به جامعه هدف، برگزاری کارگاه پیشگیری از مصرف مواد مخدر، کشت نهال در کارخانجات استان بوشهر و دیدار از خانواده‌های شهدای کارگری برخی را از دیگر اقدامات این سازمان در سال قبل است.

انتهای پیام/190/

دیگر خبرها

  • سال گذشته بیش از ۲۰ هزار پروژه محرومیت‌زدایی اجرا کردیم
  • مقام نخست طرح عهد خدمت از آن گروه‌های جهادی خوزستان
  • پاشینیان با روستاییان معترض مناطق مرزی دیدار کرد
  • تجارت خاموش گلرنگ با «افعی تهران» در شبکه‌های فارسی زبان خارج از کشور +عکس
  • اعزام ۶۰ گروه جهادی به مناطق محروم استان بوشهر
  • ویزیت رایگان بیماران خوی توسط گروه‌های جهادی + تصاویر
  • روستایی که سهم لک لک ها شد | لک لک هایی که روستاییان را مجبور به خانه سازی کردند
  • اردو‌های جهادی، گام‌هایی استوار در مسیر محرومیت‌زدایی
  • درآمد میلیون دلاری شبکه‌های ماهواره‌ای از سینمای ایران! چرا و چگونه؟!
  • تجلیل از شورا‌های برتر شهر و روستا در قم