Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید حسن حسینی شاهرودی گفت: بیشتر زیرساخت های حوزه سلامت و بهزیستی ساخته شده در این شهرستان حتی آنهایی که دولتی بوده توسط مردم ساخته شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرنگار نسل شاهوار شاهرود سید حسن حسینی شاهرودی نماینده مردم شاهرود در مجلس شورای اسلامی در آیین تجلیل از خیّران توانبخشی معلولان شاهرود گفت: از بدو انقلاب دولت ها در حوزه مسائل مربوط به بهزیستی و معلولان تحت پوشش یا توانایی ورود نداشته و یا اینکه شاهد سوء مدیریت بودیم اما الان این چرخه برعکس شده و خیّران ماموریت را به دست گرفته اند و از منابع مردمی برای حل مشکلات و مسائل مربوط به معلولان استفاده می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به مشارکت خیّران در انجام امورات مربوط به سازمان بهزیستی اظهار کرد: خدماتی که در بخش خصوصی و توسط خیّران در حوزه ساخت و ساز و خدمات به معلولان انجام می شود بسیار کم هزینه تر است و اگر بنا بود که دولت این خدمات را انجام می داد باید تمام بودجه کشور را خرج می کرد.

نماینده مردم شاهرود در مجلس با اشاره به مشکلات پیش روی سازمان بهزیستی و ورود نمایندگان مجلس در این خصوص افزود: افزایش رقم پرداختی مستمری بگیران از 50 یا 60 تومان به 200 هزار تومان یکی از مواردی بود که مجلس به آن ورود پیدا کرد و خوشبختانه به نتیجه رسید هر چند که این هزینه نیز بسیار کم است و هزینه های یک معلول در طول ماه بیشتر از این رقم می شود اما همین افزایش رقم پرداختی نیز کاری ارزشمند و مثبت محسوب می شود.

حسینی شاهرودی در ادامه صحبت های خود با اشاره به حذف یارانه دهک های بالای جامعه تصریح کرد: خیلی از خانواده ها محتاج یارانه هستند و با حذف دهک های پر درآمد جامعه می توان حمایت بیشتری از معلولان و مددجویان سازمان بهزیستی داشت.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به زیرساخت های حوزه سلامت و بهزیستی در شهرستان شاهرود بیان کرد: بیشتر زیرساخت های ساخته شده در این شهرستان حتی آنهایی که دولتی بوده توسط مردم ساخته شده است.

نماینده مردم شاهرود در مجلس یادآور شد: بیمارستان فاطمیه، شیر و خورشید سابق و بیشتر مراکز خدماتی و بهداشتی و درمانی این شهر توسط مردم ساخته شده است.

حسینی شاهرودی با بیان اینکه در طول سال های گذشته ظلم مضاعفی به مردم این شهرستان شده است گفت: کوتاهی دولت های گذشته و تنگ نظری ها باعث شد خود مردم به میدان بیایند و اگر الان شاهد رونقی در شهر هستید به همت خود مردم انجام شده و کمکی نشده است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۲۵۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت بیش از ۷۰ مرکز خدمات مشاوره‌ای در استان اردبیل

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل از فعالیت بیش از ۷۰ مرکز خدمات مشاوره‌ای و روانشناسی در سطح استان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، حامد رضایی در گفت‌وگو با برنامه رادیویی «سلام ساوالان» ضمن تبریک روز روانشناس اظهار کرد: شعار روز روانشناس سال‌جاری «امیدآفرینی با توسعه خدمات روانشناسی، مشاوره و مشارکت مردم» است و سازمان بهزیستی به عنوان متولی امر و ادارات کل بهزیستی استان‌ها و ادارات بهزیستی شهرستان‌ها نیز به تبع این اداره، مسئولیت‌های ویژه‌ای در حوزه خدمات روانشناسی دارند و ما نیز سعی داریم تا با تلاش همکاران در این زمینه، بهترین خدمات را به جامعه هدف ارائه کنیم.

وی افزود: یکی از خدمات ویژه بهزیستی، مشاوره رایگان، امن و محرمانه خط تلفنی ۱۴۸۰ است که همه مردم می‌توانند از ساعت هشت صبح تا ۱۲ شب از این خدمات مشاوره‌ای در زمینه‌های خانواده، تحصیلی، تربیت فرزند، اختلالات روانی، ازدواج، شغلی و کودک و نوجوان استفاده کنند.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل ادامه داد: در سطح استان بیش از ۷۰ مرکز روانشناسی و مشاوره، خدمات متفاوتی را به مردم ارائه می‌کنند و همگی سعی دارند تا آلام مرتبط با روح و روان انسان‌ها را کاهش دهند.

رضایی افزود: ما نیز سعی داریم تا آموزش‌هایی را مطابق با علم روز روانشناسی به روانشناسان و افرادی که در این حوزه فعالیت می‌کنند، ارائه دهیم تا ضمن پیشرفت این حوزه، خدمات بهتر و تخصصی به جامعه هدف ارائه کنیم.

وی اظهار داشت: از طرف بهزیستی برای حمایت از اقشار کم‌درآمد جامعه به جهت استفاده از خدمات روانشناسی، یاری برگ ارائه می‌کنیم که به روانشناسان مربوطه تحویل داده می‌شود و هزینه جلسات مشاوره افراد تحت پوشش را بهزیستی متقبل می‌شویم.

رضایی گفت: همچنین در این زمینه دغدغه مهمی که در دولت سیزدهم پیگیر آن هستیم، تحت پوشش قرار گرفتن خدمات مشاوره و روانشناسی است تا عموم مردم بتوانند به راحتی از این خدمات استفاده کنند.

کد خبر 748819

دیگر خبرها

  • آغاز طرح غربالگری بینایی‌سنجی کودکان ۳ تا ۶ سال در کرمانشاه
  • توزیع 40 هزار اقلام توانبخشی بین معلولان خراسان جنوبی
  • تدوین منشور مشاوره خانواده نهایی شد
  • زیرساخت‌های درمانی مرکز استان سمنان نیازمند توسعه
  • چرا شهرک‌های فدک و کوثر شاهرود به شهرداری واگذار نشد؟
  • سعیدی: اگر معادل اختلاس چای دبش صرف زیرساخت‌های استان سیستان و بلوچستان می‌شد، دیگر چیزی نمی‌خواستیم
  • فعالیت بیش از ۷۰ مرکز خدمات مشاوره‌ای در استان اردبیل
  • بررسی روند مناسب سازی منازل سالمندان و معلولان اشنویه
  • خدمات رایگان مشاوره ای به آحاد جامعه
  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار