Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-29@10:39:39 GMT

ماجرای یک چاقوکشی در عالم پزشکی

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۲۲۵۳۴۶

ماجرای یک چاقوکشی در عالم پزشکی

رئیس انجمن مراقبت‌های ویژه ایران با اشاره به اینکه یکی از منتخبین نظام پزشکی شهرکُرد مورد حمله و ضرب و شتم قرار گرفته است، از عملکرد وزارت بهداشت در برابر هجمه‌هایی که علیه پزشکان می‌شود، گلایه کرد.

به گزارش مشرق، امیر علی سوادکوهی با اشاره به اینکه یک بار دیگر خشونت چهره نازیبای خود را به یکی از خدوم ترین فوق تخصص‌های مراقبت‌های ویژه نشان داده است، اظهار داشت: دکتر یداللهی از همکاران فوق تخصص مراقبت‌های ویژه و منتخب نظام پزشکی شهرکُرد است که مورد حمله قرار گرفته اما خدای را شاکریم که فقدانی از این حادثه ناگوار حاصل نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس انجمن مراقبت‌های ویژه ایران با گلایه از اینکه جامعه پزشکی تا چه زمانی باید شاهد این نوع هجمه‌ها باشد، افزود: چرا متولیان امر بهداشت و درمان فقط به عنوان ناظر عمل می‌کنند و هیچ گونه اقدامی در این زمینه انجام نمی‌دهند.

سوادکوهی ادامه داد: چرا زمانی که هجمه شدید رادیو و تلویزیون کشور و برنامه‌های ضد پزشکی متعدد ساخته و پخش می‌شود متولیان امور پزشکی در وزارتخانه و حتی سازمان نظام پزشکی نظاره‌گر بوده و عملکرد تنبیهی وجود ندارد.

رئیس انجمن مراقبت‌های ویژه ایران با تاکید بر اینکه باید نسبت به هجمه‌های جامعه پزشکی از سوی متولیان امر اقداماتی اساسی صورت پذیرد، اظهار کرد: باید موضع منفعلانه وزارت بهداشت و درمان و سازمان نظام پزشکی و تمام متولیان امور درمانی و بهداشتی را مورد نکوهش قرار داد و با خشونت رایج شده در جامعه علیه قشر پزشک مبارزه کرد زیرا با شیوع این نوع حوادث دیگر طبیب سالمی برای خدمت به جامعه باقی نخواهد ماند.

گفتنی است، دکتر فرخ یداللهی متخصص بیهوشی بیمارستان آیت‌الله کاشانی شهرکُرد مورد حمله فردی با چاقو قرار گرفته و ضارب پس از وارد کردن چاقو به گردن پزشک، از بیمارستان گریخت. ضربه سبب آسیب به حنجره، تیرویید و بافت‌های نرم گردن شده و وی بلافاصله به اتاق عمل منتقل شد. ضارب همچنان فراری بوده و از انگیزه‌های وی اطلاعی در دست نیست. همچنین دکتر یداللهی در انتخابات اخیر سازمان نظام پزشکی در شهرکُرد به عنوان منتخب پزشکان انتخاب شده بود.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۲۵۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح نور با رعایت ظرافت ها و مراقبت های لازم استمرار یابد

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری بعدازظهر جمعه در جلسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم که با حضور سردار رادان فرمانده انتظامی کل کشور برگزار شد با تقدیر از تلاش های نیروی انتظامی در راستای اجرای طرح حجاب و عفاف گفت: آغاز این طرح امیدهایی را در جامعه به خصوص در بین متدینین ایجاد کرد.

آیت الله حسینی بوشهری افزود: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم که نهادی با سابقه در حوزه علمیه است از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون در کنار امام راحل و مقام معظم رهبری نسبت به مسائل مختلف جامعه دغدغه داشته است.

وی ادامه داد: تلاش جامعه مدرسین حوزه علمیه قم این بوده تا احکام اسلام در جامعه پیاده شود و موجب ایجاد تحولی در کشور و همچنین جهان شود.

امام جمعه قم با بیان اینکه دشمنان امروز در تمامی عرصه در مقابل انقلاب اسلامی ایران ایستاده اند افزود: جمهوری اسلامی ۴۵ سال است که در برابر این توطئه ها با سربلندی ایستاده است.

وی خطاب به سردار رادان گفت: نیروی انتظامی در سالهای اخیر در عرصه های مختلف مبارزه با اشرار و حفظ امنیت کشور ۱۰۰ شهید تقدیم انقلاب کرده و امیدواریم در این عرصه نیز موفق باشید.

آیت‌الله حسینی بوشهری با بیان اینکه دشمن به دنبال گسترش و نهادینه سازی بی حجابی در جامعه است افزود: حیازدایی نیز مرحله جدیدی از طراحی دشمنان در این عرصه است.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه تاکید کرد: طرح نور باید با رعایت ظرافت و مراقبت های لازم اجرا شود و تداوم آن موجب دلگرمی جامعه است.

کد خبر 6089397

دیگر خبرها

  • استمرار روند کاهشی تورم و قیمت ارز نیازمند مراقبت جدی است
  • ضرورت مشارکت همه جانبه متولیان عفاف و حجاب در جامعه
  • آیا زنان پزشکان بهتری هستند؟
  • عالم غرب مدرن وارد دوران بحران انحطاط خود شده است
  • زرشناس: عالم غرب مدرن وارد دوران بحران انحطاط خود شده است
  • مزایای بیمارستان سیار در موقعیت های بحرانی و اضطراری
  • نیویورک‌تایمز: سیستم پزشکی غزه در آستانه فروپاشی است
  • ماجرای کشف جسد بازپرس ویژه مبارزه با زمین‌خواری
  • مرگ مشکوک قاضی دادگستری در مازندران | ماجرای کشف جسد بازپرس ویژه مبارزه با زمین‌خواری
  • طرح نور با رعایت ظرافت ها و مراقبت های لازم استمرار یابد