Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، سرور دانش و هیات همراه در ادامه سفر به کشور چین از مرکز آموزش های اسلامی ایالت سین کیانگ دیدار به عمل آورد و با مسولین و اساتید این مرکز گفتگو کرد.

معاون رییس جمهور در دیدار با مسولین اساتید این مرکز اسلامی و مسجد مسلمانان این ایالت ضمن اظهار خرسندی از حضور در این مرکز گفت: ایالت سین کیانگ سابقه درخشان تاریخی دارد و چون با افغانستان مرزهای مشترک دارد، ارزش ها و تاریخ مشترک نیز دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان داشت: هرچند عربستان سعودی مرکز رشد و ظهور اسلام بوده است ولی آسیای میانه به شمول ایالت سین کیانگ چین به مدت هزار سال مهم ترین مرکز فرهنگ و تمدن اسلامی بوده است. به همین دلیل در گذشته های دورتر این مناطق دارای فرهنگ غنی تر و پیش رو تر بوده است.

معاون رییس جمهور اظهار داشت: مهم ترین متن اسلام قرآن شریف است که کتاب هم نامیده شده است که آن دو به معنای خواندن و نوشتن است و این موضوع بیانگر اهمیت علم و دانایی در اسلام است.

وی تاکید کرد: آن چه امروز به نام اسلام از سوی گروه های افراطی و تندرو تبلیغ می گردد، ربطی به اسلام ندارد و به منظور اهداف سیاسی و منافع شخصی صورت می گیرد.

دانش گفت: اسلام به عنوان دین صلح و دوستی هرگز طرفدار جنگ و خشونت نبوده و تاریخ اسلام نیز نشان می دهد که شخص پیامبر همواره در مدینه مورد هجوم دشمنان قرار می گرفته است و همواره در حال دفاع بوده است، نه تهاجم و شروع کننده جنگ.

دانش با اشاره به آیه ای از قرآن شریف که فرموده است: کسی که یک نفر را به قتل برساند، به منزله قتل تمام مردم جهان است و کسی که یک نفر را نجات دهد به مثابه نجات تمام بشریت است، افزود: کسانی که امروزه با عمل انتحاری و تروریستی جان صدها نفر را می گیرند، با روح اسلام و آموزه های نوید بخش اسلام بیگانه هستند.

معاون رییس جمهور با اشاره به مناسبات نیک مذاهب و اقوام مختلف اسلامی گفت: در اسلام مذاهب فقهی مختلف وجود دارد ولی امامان آن ها در گذشته با مناسبات نیک با همدیگر زیست مشترک داشته اند و هیچ مشکلی در بین شان نبوده است.

وی با اشاره به مناسبات و روابط نیک میان امام ابوحنیفه و امام جعفر صادق اظهار داشت: اختلاف در فتوا هرگز باعث اختلاف در بنیادها و اصول اولیه اسلامی نمی شود و کسانی که امروزه به نام اسلام و مذاهب اسلامی، فتوای قتل و تکفیر همدیگر را صادر می کنند، آلت دست دشمنان اسلام قرار گرفته اند و با آموزه های بنیادین اسلام بیگانه هستند.

مسولین و اساتید مرکز آموزش های اسلامی ایالت سین کیانگ ضمن اظهار خرسندی و قدردانی از حضور معاون رییس جمهورافغانستان در این مرکز در باره نحوه تدریس، مضامین درسی، تعداد محصلین و اساتید، نحوه جذب محصلین و دیگر امکانات این مرکز توضیحاتی ارایه کردند.

به گفته آنان این مرکز اسلامی که تعمیر جدید آن به مساحت 50 هزار متر مربع در حال ساخت است، دارای الحاقیه های مختلف از قبیل اتاق اساتید، لیله، مسجد، کتابخانه، طعام خانه، پارکینگ، چندین محوطه برای ورزش های مختلف و… می باشد.

مرکز اسلامی سین کیانگ به کمک دولت چین و منابع اسلامی ساخته شده است و یک نمونه خوب از همکاری دولت و مردم در زمینه آموزش های اسلامی است.

انتهای پیام/

برای اطلاع از آخرین اخبار افغانستان به کانال تلگرامی ما بپیوندید

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۲۵۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید فرمانده هوانیروز ارتش از مرکز آموزش هوانیروز شهید وطن پور اصفهان

امیر سرتیپ دوم خاموشی با حضور در مرکز آموزش هوانیروز شهید وطن پور اصفهان، از بخش های مختلف این یگان بازدید کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ دوم خاموشی فرمانده هوانیروز ارتش با حضور در مرکز آموزش هوانیروز شهید وطن پور نیروی زمینی ارتش از دانشکده و کلاس‌های خلبانی و فنی، ساختمان‌های در حال بازسازی و بازسازی و تجهیز شده، کتابخانه تخصصی، آشپزخانه و سایر قسمت های این مرکز بازدید کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دومین سفر استانی رییس جمهور به استان قم انجام می شود
  • تولید مقاطع فولادی استاندارد و ریل در ذوب آهن اصفهان
  • رئیسی پنجشنبه به قم می‌رود
  • جلسه جمع‌بندی طرح‌های سفر استانی رییسی به استان قم برگزار شد
  • رئیسی به قم می‌رود
  • مراسم تجلیل از وکلای معلم قزوین
  • دیدار رئیس سازمان فرهنگ با معاون وزیر خارجه ارمنستان
  • انحراف آب هیرمند توسط طالبان به شوره زارهای افغانستان | افغانستانی‌ها آب شیرین را تلخاب می کنند! | واکنش معاون رئیس‌جمهور به این اقدام عجیب طالبان
  • امیر خاموشی از مرکز آموزش هوانیروز شهید وطن‌پور بازدید کرد
  • بازدید فرمانده هوانیروز ارتش از مرکز آموزش هوانیروز شهید وطن پور اصفهان