Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-02@06:06:21 GMT

زیبا سازی مسیر پرواز هواپیماها در کابل

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۲۲۵۸۳۱

زیبا سازی مسیر پرواز هواپیماها در کابل

به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، براساس این طرح علائم و چراغ ها بالای ساختمان ها و تاسیسات بلند منزلی که در مسیر پروازهای طیارات و هلیکوپترها قرار گرفته است، نصب خواهد شد.

اداره مستقل هوانوردی ملکی اعلام کرد که این طرح به منظور بلند بردن مصئونیت پروازها تنظیم شده است و برای بررسی بیشتر طرح با نمایندگان نهادهای مختلف دولتی نیز صحبت شده و این طرح پس از نظریات سایر نهاد های حکومتی مورد تطبیق قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داکتر محمد قاسم وفایی زاده معین پلان و پالیسی اداره مستقل هوانوردی ملکی در نشست با نمایندگان وزارت های داخله، مخابرات و تکنالوژی معلوماتی، اطلاعات و فرهنگ، انرژی و آب، شهر سازی و مسکن و هم چنان نماینده ارگان های محل، شهرداری کابل و قومندانی قوای هوایی وزارت دفاع این طرح را ارایه کرده است.

آقای وفایی زاده طرح نصب علائم و چراغ ها بالای ساختمان ها و تاسیسات بلند منزل در مسیر پروازها طیارات و هلیکوپترها را یک نیاز مهم و ضروری در امر تامین و تقویت مصئونیت پروازها در کشور تلقی کرد.

وی گفت که با نهایی شدن آن راه حل های لازم در زمینه تامین مصئونیت پروازها در شهرها و مناطق نزدیک به میادین هوایی کشور برای بلند منزل ها پیش بینی خواهد شد.

در این نشست فیصله شد که تمام ادارات شامل در این پروسه، در مجلس بعدی که هفته آینده برگزار می شود؛ نظریات شان را به صورت کتبی ارائه کرده و با جمع بندی آن فیصله نهایی صورت گیرد.

اداره هوانوردی این طرح را در جهت تطبیق استاندردهای مصئونتی سازمان بین المللی هوانوردی ملکی یا ایکاو، مهم خوانده است.

انتهای پیام/

برای اطلاع از آخرین اخبار افغانستان به کانال تلگرامی ما بپیوندید

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۲۵۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی تاکسی هوایی بین گناباد-مشهد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،فرماندار گناباد گفت: طرح ایجاد «تاکسی هوایی» بین گناباد و مشهد با توجه به حجم زائران بارگاه رضوی و سفر ۲ میلیون زائر غیر ایرانی سالانه به مشهد در اولویت فرودگاه منطقه‌ای این شهرستان قرار گرفت. رضا نصیری گفت: راه اندازی آموزش‌های هوانوردی و خلبانی و تاکسی هوایی (ایرتاکسی) اولویت فرودگاه منطقه‌ای این شهرستان در سال جاری است. او افزود: با توجه به امکانات و زیرساخت‌های لازم این فرودگاه برگزاری دوره‌های آموزش هوانوردی و خلبانی از طریق مسوولان مربوطه در دست پیگیری است که با راه اندازی آنها تعداد پرواز‌ها و جایگاه فرودگاه گناباد افزایش می‌یابد. فرماندار گناباد گفت: به موازات برقراری دوره‌های آموزش هوانوردی، راه اندازی رشته‌های مرتبط در دانشگاه آزاد اسلامی واحد گناباد نیز از طریق مسوولان این دانشگاه در سطوح کشوری به عنوان یک اولویت مهم در حال پیگیری است. نصیری با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری مذهبی و وجود تعدادی از بقاع متبرکه و مرقد برادران امام رضا (ع) در گناباد و از طرفی قابلیت‌ها و زیرساخت‌های گردشگری سلامت، افزود: راه اندازی تاکسی هوایی در این مسیر موجب رونق بیشتر فرودگاه منطقه‌ای گناباد و منطقه خواهد شد.  

دیگر خبرها

  • بهره برداری از محل جدید اعزام و آماده سازی پروازهای هواپیمایی کیش
  • بهره برداری از محل جدید اعزام و آماده سازی پرواز‌های هواپیمایی کیش
  • راه اندازی تاکسی هوایی بین گناباد-مشهد
  • نقش بی‌بدیل اساتید در مردمی‌سازی ارزش‌های سلامت محور
  • لوله‌سازی اهواز در مسیر توسعه صادرات
  • افزایش ۲۵ درصدی مصرف سوخت هواپیما در چابهار با افزایش ۳۸ درصدی پروازها
  • انتصاب مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس
  • اژدهای زرد در مسیر صلح‌سازی / بررسی نوع بازیگری چین در حوزه میانجیگری میان گروه های فلسطینی
  • عملیات اصلاح هندسی و احداث دوربرگردان در بلوار ارم اجرایی شد
  • تأکید شهردار مشهد بر تملک پلاک‌های در مسیر و بازگشایی بولوار کرامت