Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار گفت: 259 منبع آبی در سبزوار به سیستم های آبیاری تحت فشار و کم فشار انتقال آب مجهز شده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ منصور برغمدی در گفت و گو بصیر سبزوار، با اشاره به اینکه اولین اولویت در جهادکشاورزی توسعه طرح های بهینه سازی مصرف آب در بخش کشاورزی است اظهارکرد: 259 منبع آبی در سبزوار به سیستم های تحت فشار و کم فشار انتقال آب مجهز شده اند که از این طریق بهره وری هر منبع تا 20برابر افزایش پیدا می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تغییرات اقلیمی و خشکسالی های پیاپی در منطقه تاکید کرد: بر این اساس 78پرونده اجرای طرح های انتقال آب در دست بررسی،17مورد در مرحله معرفی به بانک و 41 مورد در مرحله طراحی و هشت مورد هم در مرحله پایان کار قرار گرفته اند.

وی با بیان اینکه تا پایان سال 91 تنها 20 منبع آبی با سطح زیرکشت 450هکتار تحت سیستم های انتقال آب قرار داشت، افزود: در حال حاضر مساحت زمین های آبیاری شده توسط سیستم های انتقال آب به هفت هزار 561 هکتار رسیده است.

برغمدی به تخصیص 150میلیارد ریال بودجه به استان خراسان رضوی در خصوص این طرح ها اشاره کرد و ادامه داد: چشم انداز ما برای سال 96اختصاص 28میلیارد از منابع دولتی به این طرح ها و جذب خودیاری مردمی به مبلغ پنج میلیارد و 900میلیون تومان است.

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار در خصوص اجرای طرح های مکانیزاسیون کشاورزی در سبزوار تصریح کرد: 222 دستگاه ادوات کشاورزی جدید به سبزوار اضافه شده است که آن دستگاه ها در خصوص طرح های کم خاک ورزی و کشت مستقیم و کاهش هزینه ها فعالیت می کنند.


انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۲۵۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجهز شدن ۲۴ آزادراه به سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس تکلیف قانونی مندرج در بند (ی) تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ و بند (ک) تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور مبنی بر اتصال تمامی آزادراه‌های کشور به پرداخت عوارض به صورت الکترونیکی، به دلیل عدم تحقق این امر معاونت نظارت و بازرسی امور تولیدی سازمان بازرسی کل کشور به موضوع ورود کرد.

با ورود سازمان بازرسی، در مجموع از ۲۹ آزادراه در دست بهره‌برداری، ۲۴ آزادراه به طور کامل به سامانه اخذ الکترونیکی عوارض تجهیز شده و ۵ آزادراه دیگر شامل آزادراه‌های اراک-خرم آباد، کنار گذر جنوبی تهران (غدیر)، قم-گرمسار، خرم آباد-پل زال و تهران-شمال باقیمانده که پیگیری این امر نیز در دستور کار است.

بنا بر این گزارش، با تجهیز آزادراه‌های فوق به سامانه اخذ الکترونیکی عوارض و عدم توقف وسایل نقلیه پشت دروازه‌های مربوطه، ضمن جلوگیری از اتلاف وقت مسافران، طبق برآورد انجام شده و بر اساس گزارش وزارت راه، سالانه حدود ۳۶ میلیون لیتر بنزین (معادل ۱۲۰۰۰ میلیارد ریال) و ۱۷ میلیون لیتر گازوئیل (معادل ۵۶۰۰ میلیارد ریال)، در مصرف سوخت صرفه‌جویی خواهد شد.

در این راستا خیراله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور با ارسال نامه‌ای به سازمان بازرسی کل کشور از پیگیری‌های به عمل آمده سازمان بازرسی و همچنین تلاش‌های صورت گرفته دست‌اندرکاران ذیربط تقدیر و تشکر کرد.

کد خبر 6086059

دیگر خبرها

  • هزار و ۶۴۵ حلقه چاه آب مجاز صنایع در خراسان رضوی واجد شرایط هوشمندسازی هستند
  • قهر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی سبزوار به ضرر بردسکن است
  • شکسته شدن رکورد جوجه ریزی سالانه مرغداری‌های شهرستان زاوه
  • تمامی تاسیسات آب شهر اصفهان به تله‌متری مجهز شده است
  • آغاز عملیات پروژه انتقال آب کارون ۳ به ایذه
  • اجرای طرح دوگانه سوز کردن نانوایی های چالدران
  • ۲۴ آزادراه به عوارضی الکترونیکی مجهز شد
  • گوشی ریلمی Narzo 70 5G چه مشخصاتی دارد؟
  • ۲۴ آزادراه به سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض مجهز شدند
  • مجهز شدن ۲۴ آزادراه به سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض