Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴-معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور درخصوص ساماندهی کولبرها گفت: بعد از دو سال میان گمرک و وزارت کشور در این باره توافقی صورت گرفت تا ۱۵ معبر ایجاد شود که شش معبر در استان سیستان و بلوچستان است.حسین ذوالفقاری در حاشیه نشست با معاونین سیاسی، امنیتی و انتظامی کشور در جمع خبرنگاران درباره جمع‌بندی این جلسه گفت: ما امروز جلسات مشترکی با معاونان سیاسی، امنیتی و اجتماعی کشور داشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امنیت مردم یکی از موضوعات مهمی است که رهبری بارها نسبت به آن تاکید کرده‌اند.

پایش به نهادها و مردم در عرصه افزایش امنیت کشور کمک می‌کند

او با بیان اینکه زمینه‌های مشارکت مردم در توسعه تکنولوژی واحدهای انتظامی و قوانین مباحثی بود که در این جلسه مطرح شد، اظهار داشت: جلسه امروز برای توجیه این طرح بود تا زمینه‌های مشارکت مردم که می‌تواند امنیت را فراهم کند، مشخص شود.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور در رابطه با مسئله پایش تصویری از اماکن و نهادها تصریح کرد: پایش تصویری را در دو سطح در حال پیگیری هستیم. این امر به نهادها و مردم در عرصه افزایش امنیت کشور کمک می‌کند.

مردم بعد از حادثه تروریستی نسبت به مسائل حساس‌تر شده‌اند

ذوالفقاری با یادآوری نقش مردم در ایجاد امنیت خاطرنشان کرد: مردم بعد از حادثه تروریستی نسبت به مسائل حساس‌تر شده‌اند و مواردی را اطلاع دادند که منجر به کشف و خنثی‌سازی شد.

او با اشاره به حادثه مرگ بنیتا ابراز داشت: در موضوع سرقت خودرو مشیریه که بچه هشت ماهه در آن وجود داشت، اگر مردم در آن چند روزی که ماشین پارک بود، نسبت به آن حساس می‌شدند و به پلیس اطلاع می‌دادند، زودتر نتیجه می‌گرفتیم.

افزایش جنبه‌های نظارتی موجب کاهش جرم می‌شود

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور تاکید کرد: مردم اگر جنبه‌های نظارتی را افزایش دهند، جرم و جنایت کاهش می‌یابد. مردم می‌توانند مثل خیرین مدرسه‌ساز در ایجاد کلانتری‌ها کمک کنند.

ذوالفقاری درباره ساماندهی کولبرها در مناطق مرزی بیان کرد: بحث کولبرها از سال ۸۷ مدنظر قرار گرفته شده است. در آن زمان فضایی ایجاد شد تا کمکی به معیشت مرزنشینان شود اما بعد از آن شرایط، فعالیت‌ها نیز به گونه‌ای شد که وزارت‌خانه‌های اقتصادی و نهادها دچار مشکل شدند. این معابر برای کالاهایی خاصی بود اما شاهد قاچاق از این نواحی شدیم.

توافق وزارت کشور و گمرک برای ساماندهی مسائل کولبرها

او با اشاره طرح‌هایی که برای حل مسائل کولبران در گذشته مورد بررسی قرار گرفته است، یادآور شد: در زمان دولت دهم دو نظریه برای حل این مسئله داشتیم؛ نخستین نظریه مربوط به صدور ابلاغیه‌هایی برای بسته شدن این معابر بود اما در مقابل آن، نظر دومی نیز بود که معتقد است این معبرها باید ساماندهی شوند.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور با بیان اینکه وزارت کشور هم به معیشت مردم و هم به امنیت مرزها توجه دارد، عنوان کرد: بعد از دو سال میان گمرک و وزارت کشور در این باره توافقی صورت گرفت تا ۱۵ معبر ایجاد شود که شش معبر در استان سیستان و بلوچستان است. در این توافق، نوع کالاها و سقف ورود مشخص شده و تا سقف ۹۰۰ میلیارد تومان معافیت برای مرزنشینان در نظر گرفته شده است. البته به آنها گفته‌ایم که این معافیت نباید باعث شود که خلاف قوانین عمل کنید.

ادامه دارد...

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۲۶۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تردد کامیون‌ها از مرز آستارا کند شد

طبق اعلام گمرک، تردد کامیون‌های حامل کالاهای صادراتی و ترانزیتی در مرز آستارا به دلیل نواقص ایجاد شده و خرابی باسکول‌های گمرک طرف مقابل (گمرک آستارای آذربایجان) با کندی مواجه شده است.

به گزارش ایسنا، با توجه به مشکلات ایجاد شده در طرف آذری خروج کامیون‌ها از مرز آستارا به کندی انجام می‌شود و تعداد کامیون‌های خروجی کاهش یافته است.

براساس این گزارش، طرف آذری قول داده است که ظرف امروز این مشکل حل شود و تردد کامیون‌ها از این گمرک مرزی به روال عادی برگردد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تردد کامیون‌ ها از مرز آستارا به کندی انجام می شود
  • تردد کامیون‌ها از مرز آستارا به کندی انجام می شود
  • تردد کامیون‌ها از مرز آستارا کند شد
  • تلاش کارگران منجر به ایجاد امنیت اقتصادی می‌شود
  • مسائل مرزی میان دو کشور ایران و ترکیه بررسی شد
  • بررسی مسائل مرزی میان دو کشور ایران و ترکیه در مرز‌های شمال استان آذربایجان غربی 
  • دستگیری اعضای یک باند وابسته به داعش در ترکیه
  • پایان همایش «حکمت مطهر» با موضوع استان مطهری و مسائل جوانان
  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه
  • مردم سیستان و بلوچستان به احدی اجازه تفرقه‌اندازی نمی‌دهند