Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبدالرسول عمادی رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش در دوره آموزشی نرم افزار تخصصی تصحیح الکترونیکی پاسخ برگ‌های آزمون در اصفهان، اظهار داشت: بعد از اینکه حدود 2 سال روی این پروژه کار شده و همه مسائل مربوطه ارائه شد، موافقت وزیر آموزش و پرورش را دریافت کردیم.

وی افزود: به دنبال موافقت وزیر، با مدیران آموزش و پرورش کل استان‌ها صحبت کرده و سعی کردیم زمینه کار فراهم شود؛ چرا که اجرای این پروژه کار مهمی محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورشبا بیان اینکه نظام آموزشی آنچنان که آموزش می‌‌دهد، ارزشیابی می‌کند، بیان داشت: هر چه ارزشیابی، منطقی، جامع و درست تر باشد، آموزش را به بهترین نحو ممکن هدایت می‌کند.

عمادی ادامه داد: آموزش و ارزشیابی توأم با یکدیگر هستند و اهمیت این موضوع بر همگان اثبات شده است؛ به همین دلیل در طی دهه‌های متمادی بخش‌های آموزش و امتحانات با هم فعالیت کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه ارزشیابی اهمیت بسزایی دارد، خاطرنشان کرد: در ارزشیابی، انسجام ساختاری، فرایندی و روشی کافی در آموزش و پرورش ایران وجود ندارد؛ چراکه ارزشیابی را به لحاظ ساختار به صورت جزیره‌ای دیده‌ایم.

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: از ارزشیابی پیش از دبستان تا ارزشیابی‌های آغازین قبل از کلاس و یا ارزشیابی‌های در طول فرایند آموزش، همگی باید در سیاست‌های واحدی اتفاق بیفتد و آیین‌نامه ارزشیابی واحد، این نوع ارزشیابی‌ها را مدیریت کند.

عمادی گفت: یکی از کارهای مهمی که در آموزش و پرورش ایران در حال انجام است، امتحان نهایی است که فارغ‌التحصیل کردن دانش‌آموزان هدف نهایی آن است.

وی با اشاره به اینکه کار تصحیح همچنان متکی به فرد است، افزود: در تصحیح اوراق ممکن است اشکالاتی از سوی فرد رخ دهد و این اشکال در کل فرایند تصحیح ادامه پیدا کند و اگرچه اشکال کار این فرد را مصحّح دوم می‌گیرد، اما باز در این مرحله نیز ممکن است اشکالاتی ایجاد شود.

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش متذکر شد: با توجه به کمبودهای اعتباری، چندین ضرر به حوزه تصحیح وارد می‌شود؛ از جمله اینکه عده‌ای از افرادی که اقدام به تصحیح می‌کنند، از صحنه خارج می‌شوند.

عمادی ادامه داد: در 4 سال اخیر از افراد مختلف که در جهت بهبود روش‌های تصحیح ایده داشتند، به منظور الکترونیکی کردن تصحیح دعوت به عمل آوردیم که به دنبال آن نیز مدل‌های مختلف مطرح و در مرکز سنجش نیز ارائه شد؛ سپس نقص‌ها مشاهد شده و نتیجه آن نیز راه‌اندازی سامانه تصحیح اوراق الکترونیکی شد.

وی با تاکید بر اینکه این سامانه باید جامع و مانع باشد، تصریح کرد: در مرحله دوم این کار، افراد باید با شیوه‌های اجرای آن آشنا شوند تا ضمن دریافت آموزش‌های لازم، به نتایج مورد دلخواه دست پیدا کنیم

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۲۶۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین مرکز تخصصی نجوم و رصد استان در شهرستان بروجن راه اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال و بختیاری ، فتاح کرمی فرماندار شهرستان بروجن با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه فی مابین فرمانداری و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، وجود ظرفیت‌ها و جغرافیای این شهرستان گفت: اولین مرکز تخصصی نجوم و رصد استان در این شهرستان راه اندازی خواهد شد.

وی ارائه خدمات تخصصی علمی و آموزشی نجوم و رصد ویژه کودکان و نوجوانان را از اهداف راه‌اندازی این مرکز عنوان کرد.

فرماندار بروجن همچنین با اشاره به اختصاص زمین در شهر بلداجی، خواستار پیگیری و تسریع در راه‌اندازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این شهر شد.

کرمی با بیان اینکه نقش برنامه‌های کانون در اثربخشی و فرهنگ‌سازی حوزه کودک و نوجوان مشهود است؛ افزود: کانون پرورش فکری از ارکان مهم و قابل توجه در تربیت نسل آینده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899020

دیگر خبرها

  • آغاز ثبت نام آزمون زبان دکتری تخصصی دانشگاه پیام نور
  • نخستین مرکز تخصصی نجوم و رصد استان در شهرستان بروجن راه اندازی می‌شود
  • مصوبه مجلس درباره اموال مشمول مالیات بر عایدی
  • تکلیف مجلس به سازمان امور مالیاتی برای قبول هزینه‌های دارای صورتحساب الکترونیکی
  • تکالیف سازمان امور مالیاتی در باره صورتحساب الکترونیکی
  • سازوکار تعیین هزینه‌های قابل قبول مالیاتی مشخص شد
  • تجهیز ۲۴ آزاد راه به سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض
  • فعالیت سامانه نسخ الکترونیک بیمه سلامت پایدار شد
  • ۲۴ آزادراه به سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض مجهز شدند
  • مجهز شدن ۲۴ آزادراه به سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض