Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@03:26:52 GMT

افزایش 8 درصدی خون‌گیری در خوزستان در سال جاری

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۲۲۶۸۴۰

مدیرکل انتقال خون خوزستان از افزایش 8 درصدی خون‌گیری در سطح استان خوزستان و 13 درصدی در شهرستان اهواز در سال جاری خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر عبدالحسین قاسم‌زاده امروز (9 مردادماه) در سازمان انتقال خون خوزستان با اشاره به سالروز تاسیس سازمان انتقال خون ایران و روز ملی اهدای خون در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اولین اهدای خون در سطح کشور در سال 1303 و در استان خوزستان در شهرستان مسجدسلیمان انجام شد و پس از آن در سال 1351 بنا بر پیشنهاد دکتر پزشکیان اولین مرکز خون‌گیری در بیمارستان گلستان اهواز راه‌اندازی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که سازمان انتقال خون ایران در سال 1353 تاسیس شد، افزود: به دنبال آن در سال 1354 ایجاد اولین مرکز سازمان انتقال خون خوزستان پیشنهاد شد و در سال 1357مرکز انتقال خون خوزستان جنب بیمارستان رازی در ساختمان شماره 2 امانیه مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

قاسم‌زاده تصریح کرد: ساختمان مرکز انتقال خون خوزستان در آن زمان یک ساختمان چوبی بود که در آن المان‌هایی نصب کرده بودند و سهمیه 200 کیسه خون از تهران به این مرکز فرستاده می‌شد.

مدیرکل انتقال خون خوزستان ادامه داد: متعاقبا در سال‌های بعد پایگاه‌های دیگری در سطح شهرستان‌های آبادان، بهبهان، ایذه و مسجدسلیمان راه‌اندازی شد و عملا شبکه خون‌رسانی در سطح استان خوزستان فعال شد.

وی بیان کرد: در زمان جنگ تحمیلی مراکز انتقال خون خوزستان نقش خود را در خون‌رسانی به جبهه‌های جنگ به خوبی ایفا کرده‌اند و این امر موجب ترویج فرهنگ اهدا خون شده است.

قاسم‌زاده با بیان این‌که ترویج فرهنگ‌سازی اهدا خون نتیجه خوبی را به دنبال داشته به طوری که امسال افزایش 8 درصدی خون‌گیری در سطح استان و 13 درصدی در شهرستان اهواز را شاهد بوده‌ایم، اظهار کرد: شاهد تولید سالانه بیش از 120 هزار واحد خونی و 270 هزار واحد فراورده خونی در مراکز انتقال خون سطح استان خوزستان هستیم و این مراکز کلیه بیمارستان‌های خوزستان را پوشش می‌دهند.

مدیرکل انتقال خون خوزستان با اشاره به مشکلات سازمان انتقال خون عنوان کرد: همانند سایر سازمان‌ها در بحث تامین منابع مالی و تامین نیروی انسانی با مشکلات جدی مواجه هستیم ولی با وجود این مشکلات موفق شدیم استانداردهای روز اروپایی از جمله کشورهای فرانسه، آلمان و اخیرا اتریش را دریافت کنیم.

وی افزود: همین امر موجب شد که بتوانیم فراورده‌های مازاد مانند پلاسما را به این کشورها ارسال کنیم که پس از تبدیل به داروهای مورد نیاز مجددا به کشور برمی‌گردند و در اختیار بیماران قرار می‌گیرند.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۲۶۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش سه درجه ای دما در آبادان و خرمشهر

محمد سبزه زاری مدیر سازمان هواشناسی خوزستان گفت: آسمان امروز آبادان و خرمشهر ابری است و دمای هوا در این شهر‌ها روی نقشه هواشناسی ۲۶ درجه را نشان می‌دهد که یه درجه بیشتر از دیروز است.

به گفته مدیر سازمان هواشناسی خوزستان در حال حاضر نم نسبی هوا ۷۴ درصد و دید افقی هفت هزار متر است.

او گفت: بیشترین دمای ثبت شده در آبادان و خرمشهر طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۹ درجه و کمترین میزان دمای ثبت شده در این مدت زمانی ۲۲ درجه گزارش شده است.

این مسئول گفت: سرعت وزش باد در آبادان و خرمشهر چهار متر بر ثانیه و ۱۴ کیلومتر بر ساعت است.

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • افزایش ۲۵ درصدی شرکت‌کنندگان در آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن
  • افزایش ۲۵۳ درصدی تناژ ترانزیت ورودی به پایانه مرزی پرویزخان
  • افزایش سه درجه ای دما در آبادان و خرمشهر
  • افزایش ۴۸ درصدی تجارت خارجی در فروردین
  • افزایش ۴۸ درصدی تجارت خارجی در فروردین/ تراز تجاری مثبت ماند
  • احتمال سیلاب و ریزش کوه در محورهای کوهستانی خوزستان/ پیش‌بینی افزایش ۱۵ درصدی تردد
  • افزایش یک‌هزار کیلومتری طول خطوط لوله انتقال نفت در سال جاری
  • جهش ۲۵۳ درصدی تناژ ترانزیت ورودی به پایانه مرزی پرویزخان
  • جهش ۲۵۳ درصدی تناژ ترانزیت ورودی به پایانه مرزی پرویزخان کرمانشاه
  • افزایش ۵۳ درصدی خرید گندم در خوزستان ‌