Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-18@18:12:36 GMT

کابینه متاثر از سهم‎خواهی کارآمد نخواهد بود

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۲۲۸۰۱۳

محمدجواد جمالی عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی درباره چینش کابینه دوازدهم و سهم‌خواهی برخی افراد و گروه‎ها از آن گفت: مردم به رئیس جمهور و برنامه های او رای دادند؛ بنابراین خود رئیس دولت اگرل ازم بداند با گروه های مختلف سیاسی مشورت می کند تا بتواند از میان آرا و نظرات و افرادی که معرفی می شوند، بهترین را انتخاب کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم فسا ادامه داد: کشور ما امروز با مشکلات بسیاری روبه‌رو است. از مشکالات اقتصادی گرفته تا مسائل زیست محیطی و چالش های بین المللی. همه اینها ما را در یک شرایط ویژه قرار داده است. در این میان اگر قرار باشد فشاری بیاوریم تا افراد نزدیک به خود را وارد کابینه کنیم، به صلاح نیست. البته اگر تقاضایی از طرف رئیس جمهور بود باید اجابت کرد؛ چراکه در نهایت قرار است این افراد با دولت کار کنند.او افزود: نباید فراموش کرد که اگر کسی با فشار وارد کابینه شود، شایستگی لازم را ندارد؛ چرا که افراد شایسته نیاز ندارند که فشاری وجود داشته باشد تا در کابینه به کار گرفته شوند. جمالی گفت: مشکلات عمده ای که ما امروز با آن مواجه هستیم از همین سهم‎خواهی‎ها نشات گرفته است؛ چراکه همه می خواهند از گروه های خود افرادی را به کابینه بفرستند و در این میان شایسته سالاری به فراموشی سپرده می شود.این نماینده مجلس با اشاره به صحبت های علی لاریجانی گفت: همانطور که رئیس مجلس هم گفت ما جایگاه واقعی خود را هنوز در عرصه بین المللی به دست نیاورده ایم و لازم است از این تنگ نظری ها فاصله بگیریم تا امکان برای پیشرفت فراهم شود.او درباره ضرورت مشورت دولت با مجلس برای چینش کابینه نیز گفت: ضروت مشورت در مورد کابینه را باید رئیس جمهور مشخص کند. اگر مجلس نظری داشته باشد، تصمیم آخر را در صحن اتخاذ می کند. من معتقدم کابینه با یک تعامل تعیین خواهد شد. ضمن آنکه طبق اطلاعاتی که دارم رئیس جمهور لیست هایی را از فراکسیون های مختلف مجلس گرفته است.جمالی در پاسخ به این سوال که چقدر به کابینه دوازدهم خوشبین است؟، گفت: اگر فشار و سهم خواهی وجود داشته باشد و کابینه تحت تاثیر سهم خواهی ها چیده شود، نمی توان امیدی به آن داشت. اما اگر مبنا به‌جای بده بستان‌های سیاسی، شایسته سالاری باشد؛ قطعا می توان تضمین کرد کابینه ای کارآمد شکل بگیرد.او در پایان تاکید کرد: هماهنگی در دولت و میان وزارتخانه ها از موضوعات مهمی است که باید بر آن تاکید شود؛ وزارتخانه ها معمولا نزدیکی‌هایی به یکدیگر دارند. مانند وزارت بهداشت و درمان با کار و رفاه اجتماعی که لازم است به صورت هماهنگ در یک راستا حرکت کنند. اگر غیر از این باشد ما شاهد مشکلاتی خواهیم بود که چندی پیش بر سر بیمه‌ها رخ داد و هزینه زیادی هم به بار آورد.

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۲۸۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی هلال احمر کرمان به بیش ۱۵۰۰ نفر متاثر از سیل

رضا فلاح گفت: در پی وقوع باران‌های شدید، سیل آسا و آبگرفتگی در نقاط مختلف استان کرمان نیرو‌های امدادی هلال احمر از روز‌های اخیر تا کنون یک هزار و ۵۱۷ نفر متاثر از سیل امدادرسانی کردند.

وی با اشاره به خدمات رسانی جمعیت هلال احمر در ۵۵ شهر و روستا افزود: ۱۱۱ نفر توسط هلال احمر نیز اسکان داده شدند.

وی به حضور ١۳۳ نیروی امدادی در قالب ٢۹ تیم در مناطق سیل زده اشاره کرد و گفت: تا کنون بسته‌های غذایی، پتو، چادر و موکت به مقدار لازم در مناطق متاثر از سیل توسط هلال احمر توزیع شده است.

لازم به ذکر است تا کنون شهرستان‌های رودبارجنوب، منوجان، قلعه گنج، جیرفت، عنبرآباد، کهنوج، سیرجان، رابر، ریگان، بافت و ساردوئیه تحت تاثیر حوادث جوی قرار گرفته اند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • ۵ وزیر دولت در صفِ اول «اصلاح کابینه» از نگاه محمودزاده /رئیسی با این وزرای ضعیف و ناکارآمد نمی تواند کاری از پیش ببرد
  • «کارآمدترین» و «ناکارآمدترین» عضو کابینه دولت رئیسی در راستای «حمایت از تولید»
  • امدادرسانی هلال احمر کرمان به بیش ۱۵۰۰ نفر متاثر از سیل
  • امدادرسانی هلال احمر به ۲۵۰ نفر گرفتار در سیل استان کرمان
  • اعتراف رئیس اسبق ستاد کل ارتش اسرائیل به شکست در نوار غزه
  • مردم رکن قوی و کارآمد نظارتی دیوان محاسبات هستند
  • برپایی ۳ اردوگاه اسکان اضطراری در سیستان و بلوچستان در پی وقوع سیل
  • مجلس جدید قوانینی را وضع کند که تحولات اقتصادی را به دنبال داشته باشد
  • طرح‌های عمرانی با حضور وزرا در شهرستان‌های سمنان افتتاح می‌شود
  • طرح های عمرانی با حضور وزرا در شهرستان های سمنان افتتاح می شود