Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@16:03:21 GMT

تلاش دشمن برای لطمه‌زدن به امنیت کشور

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۲۲۸۳۲۶

تلاش دشمن برای لطمه‌زدن به امنیت کشور

زاهدان - رئیس ستادکل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه سیستان و بلوچستان همواره مورد طمع دشمنان بوده، گفت: در شرایطی هستیم که دشمنان تلاش دارند به امنیت کشور لطمه بزنند.

به گزارش خبرگزاری مهر از زاهدان، به‌نقل از روابط‌عمومی نیروی انظامی سیستان و بلوچستان، سرلشکر محمد باقری در جلسه ستادکل نیروهای مسلح که در ستاد انتظامی سیستان و بلوچستان برگزار شد، اظهار داشت: لازم می‌دانم از تلاش‌های تک تک شما مدیران و فرماندهان، سربازان و همه عزیزانی که در امنیت استان فعالیت می‌کنند و امنیت را برای استان به ارمغان آورده‌اند تشکر و قدردانی کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس ستادکل نیروهای مسلح با اشاره به شرایط خاص زمانی و مکانی کشور، افزود: در شرایطی هستیم که دشمنان احساس شکست و عقب ماندگی دارند و تلاش دارند به امنیت کشور و مردم لطمه وارد کنند و منطقه سیستان و بلوچستان به لحاظ موقعیت خاص و دوری از مرکز و جفرافیای طولانی و تنوعات قومی و قبیله‌ای، همیشه مورد تهدید و طمع دشمنان بوده است.

وی تصریح کرد: مردم شریف استان با همه کاستی‌ها و معیشت جزو مرزداران قدیمی ایران بزرگ، متدین و مردمی هستند که پای نظام و رهبری ایستاده‌اند و حامی این مردم و نیروی انتظامی و مرزبانی هستند که با تلاش‌های شبانه‌روزی امنیت استان را ثابت و پایدار کرده‌اند.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح اظهار داشت: واقعیت این است که کشور ما چه به‌لحاظ طبیعی و چه به‌لحاظ انسانی دارای امتیازات خدادادی است و با برنامه‌ریزی خوب و دقیق خواهیم توانست کشور را به سمت و سوی پیشرفت و توسعه ببریم و مسئولان باید با تمام توان پشتیبان ولایت فقیه باشند و تلاش کنند.

سرلشکر باقری، ستادکل نیروهای مسلح را یک ستاد و نهاد سیاست‌گذار دانست و بیان کرد: ما براساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و طراحی‌های کلان کشور نیروهای مسلح را اداره می‌کنیم و بسیاری از مسائل و معضلات مطرح شده از سوی مسئولان استانی را مورد توجه و بررسی قرار داده تا در حد امکان در حل مشکلات به یاری شما بشتابیم.

وی یکی از مسائل و مشکلات را آموزش کارکنان انتظامی و مرزبانی دانست و گفت: آموزش یکی از مسائلی است که در درون نیروی انتظامی قابل حل است و باید از جهت کیفیت آموزش، توانایی و قدرت فرماندهی و بهره‌وری نیروی انسانی بهتر باشیم و آموزش افراد را در آموزشگاه‌ها با جدیت و اهتمام بیشتری انجام دهیم.

سرلشکر باقری تصریح کرد: یک فرمانده خوب و مدیر مقتدر، باید به امکانات درون سازمان و موجودی خود تکیه کند و به حل مشکلات بپردازد و با استفاده از ظرفیت‌ها و استعدادها ماموریت‌های محوله را به درستی انجام دهد.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح ماموریت تخصصی در این سرزمین خاص و عملیاتی را نیازمند نیروهای انسانی باثبات دانست و افزود: نوع ماموریت‌های نیروی انسانی و مرزبانی با آموزش‌های تخصصی متناسب با ماموریت‌ها و عملیاتی‌های منطقه تربیت و آماده شوند و این ثبات نیز وجود داشته باشد.

سرلشکر باقری خاطرنشان کرد: دوستان ما در انتظامی و مرزبانی باید مطمئن باشند که اینجانب در ستادکل نیروهای مسلح و در شرف‌یابی خدمت مقام معظم رهبری دائما پیگیر مسائل و مشکلات منطقه جنوب شرق و استان سیستان و بلوچستان هستیم.

سردار حسین رحیمی، فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه اساسی‌ترین راهبرد انتظامی استان را اجرای فرمان فرمانده معظم کل قوا خواند و افزود: ما سعی کردیم در اقدامات خود، فرامین مقام معظم راهبری را به‌عنوان محور برنامه‌ها قرار دهیم و از سوی دیگر با تعامل، همدلی، وحدت و برادری با همه دستگاه‌ها ماموریت‌ها را انجام دهیم.

وی توجه به مدیریت جهادی را از دیگر راهبردهای مهم نیروی انتظامی استان خواند و بیان کرد: با توجه به رویکرد جهادی و استفاده از اقدامات آفندی وقوع جرایم را کاهش و میزان کشفیات را افزایش دهیم و نیروی انتظامی در استان، نیرویی آفندی و توانمند است.

رحیمی، انسان‌محوری در درون سازمان و مردم‌محوری و جامعه‌محوری در برون‌سازمان را راهبردهای اجرایی پلیس خواند و گفت: با گسترش این رویکرد در مجموعه نیروی انتظامی، ضمن افزایش میزان عملکرد نیروی انتظامی، مشارکت و همکاری مردم با نیروی انتظامی ارتقا یافته است.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان با اشاره به توجه ویژه به اشراف اطلاعاتی در اجرای ماموریت‌ها، گفت: رویکرد ما در اجرای ماموریت‌ها، توجه 90 درصدی بر کار اطلاعاتی و 10 درصدی بر حوزه عملیات است. توجه به صیانت کارکنان یکی دیگر از موضوعات مهم است و در 3 سال گذشته هر سال میزان تخلفات کارکنان کمتر شد.

رحیمی در حوزه اقدامات پیشگیری بیان کرد: کاهش حداکثری بین وقوع و کشف جرائم در حوزه پیشگیری و تمرکز به کشف جرایم و دستگیری مجرمان از دیگر اقدامات نیروی انتظامی استان بوده به‌گونه‌ای که ما توانسته‌ایم کشف 51 درصدی جرائم را به بالای 90 درصد ارتقاء داده و میزان کشفیات مواد مخدر را از 41 تن به 122 تن برسانیم.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۲۸۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می‌شود

 ناخدا دوم علی خزائی، فرمانده پایگاه دریایی پسابندر نیروی دریایی ارتش، با اشاره به اقدامات این پایگاه در کمک به سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان، گفت: در پی بارندگی در جنوب شرق کشور و خسارات وارد شده به شهرستان دشتیاری و روستا‌های اطراف، نیروی دریایی ارتش، برابر اوامر سلسله مراتب فرماندهی و با هدف کمک به مردم سیل‌زده در این مناطق به امدادرسانی و تامین نیاز‌های اساسی مردم پرداخت.

فرمانده پایگاه دریایی پسابندر نیروی دریایی ارتش ادامه داد: پایگاه نیروی دریایی پسابندر با تمام توان و تجهیزات خود و با همکاری دیگر نهاد‌ها و سازمان ها، نسبت به تهیه کالا‌های اساسی مورد نیاز اقدام کرد و امروز در دومین مرحله، این کالا‌ها در بین مردم شهرستان دشتیاری و روستا‌های اطراف تقسیم شد.

ناخدا دوم خزائی، همچنین از استمرار آمادگی نیروی دریایی ارتش برای امداد به سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان خبر داد و خاطرنشان کرد: تا زمانی که مشکل سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان رفع نشود کارکنان نیروی دریایی راهبردی ارتش آماده خدمت‌رسانی به این عزیزان هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • احساس امنیت، پایداری واحدهای اقتصادی را به‌دنبال دارد
  • یکپارچگی نیروهای مسلح موجب یاس و ناامیدی دشمن است
  • موافقت با جدول توزیع اعتبارات نیروهای مسلح در بودجه سال ۱۴۰۳
  • دو ناوشکن آمریکایی را با تعدادی پهپاد هدف قرار دادیم
  • رشد بیش از ۴ برابری آمار جذب و پذیرش نیروی انسانی در آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان
  • روسیه: ۹۱۵ نیروی ارتش اوکراین کشته شدند
  • همدلی نیروهای مسلح مثال‌زدنی است
  • تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می‌شود
  • تداوم کمک‌رسانی نیروی دریایی ارتش به مناطق سیل‌زده در سیستان و بلوچستان
  • یزدی ها کمترین تعداد پرونده قضائی نیروهای مسلح کشور را دارند