Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، معصومه ابتکار ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله امینی با اشاره به ارتقاء استاندارد واحدهای صنعتی اظهار کرد: این استانداردها را ارتقاء دادیم تا آلودگی واحدهای صنعتی کاهش پیدا کند، همچنین تمام طرح‌ها در دولت یازدهم مطالعه محیط زیست داشتند.

وی ادامه داد: در کتاب‌های درسی آموزش‌های محیط زیستی را قرار دادیم تا دانش آموزان به صورت نظری و عملی با این مسائل آشنا شوند، یکی از مولفه‌های الگوی زندگی ایرانی اسلامی، زندگی مسالمت آمیز با محیط زیست است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست افزود: در دانشگاه‌ها کارهای خوبی در زمینه آموزش محیط زیست انجام شده است. در مساله احیای تالاب‌ها از جمله دریاچه ارومیه و تالاب هورالعظیم برنامه‌های مدیریتی داشتیم و اگر این روند در دولت بعدی ادامه پیدا کند، وضعیت خوبی را در این زمینه خواهیم داشت.

ابتکار با اشاره به مشکل کمبود آب در جهان اظهار کرد: جهان با مشکل آب مواجه است و ایجاد تصفیه‌خانه‌ها برای تصفیه فاضلاب کار خوبی است. باید کار احداث تصفیه‌خانه‌های فاضلاب در دولت بعدی ادامه پیدا کند و هنوز در این زمینه عقب ماندگی داریم.

وی ادامه داد: به مناسبت میلاد امام رضا(ع) این روز را به عنوان روز محیط بان انتخاب کردیم، محیط بانان در خط مقدم دفاع از محیط زیست هستند و در مقابل تعرض به محیط زیست می‌ایستند. باید از جایگاه و تلاش محیط بانان قدردانی شود و مراسم قدردانی از محیط بانان در حرم حضرت معصومه(س) برگزار خواهد شد.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست افزود: دولت در چهار سال گذشته در زمینه محیط زیست کارهای خوبی انجام داد و 15 لایحه را در این خصوص به مجلس برد که برخی از این لوایح به تصویب مجلس رسید. لوایح دولت در خصوص مسائلی همچون حفاظت از تالاب‌ها و هوای پاک بود.

ابتکار با اشاره به سیاستگذاری دولت در زمینه محیط زیست کرد: سیاستگذاری خوبی در موضوعات مختلف انجام دادیم و اکنون برای هر بخش از محیط زیست برنامه علمی و دقیق داریم، همچنین برای تالاب‌ها و مناطق حفاظت شده و گونه‌های در معرض تهدید برنامه‌ریزی‌های دقیقی انجام شده است.

وی ادامه داد: برای مقابله با مشکل آلودگی هوا در نقاط مختلف کشور برنامه داریم و برای کاهش آلودگی واحدهای صنعتی تلاش می‌کنیم.

ابتکار با اشاره به مشکل گرد و غبار در منطقه اظهار کرد: تفاهم نامه ای در این خصوص با کشور عراق داشتیم، اما پس از حمله داعش به این کشور، دولت عراق نتوانست که به مساله گرد و غبار بپردازد و برخی از کانون‌های اصلی گرد و غبار در مرزهای عراق و سوریه به اشغال داعش درآمد.

وی ادامه داد: دولت عراق طی ماه‌های اخیر برای عملی کردن تفاهم‌نامه‌ها در خصوص گرد و غبار اعلام آمادگی کرد و ما به این کشور گفتیم که برای آموزش کارشناسان عراقی در زمینه روش‌های مقابله با گرد و غبار آمادگی داریم.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست با بیان اینکه میلیون‌ها هکتار از کانون‌های گرد و غبار در عراق وجود دارند افزود: قرار است که برگزاری دوره‌های آموزشی کارشناسان عراقی در زمینه مقابله با گرد و غبار از ماه آینده آغاز شود و این آموزش‌ها با کار عملی همراه خواهد بود. پس از پایان فتنه داعش و برقراری امنیت، زمینه برای مقابله با گرد و غبار فراهم است.

ابتکار با اشاره به گسترش گرد و غبار در جهان اظهار کرد: در کشورهای مختلف جهان گرد و غبار افزایش پیدا کرده و در این خصوص کنفرانس‌های جهانی برگزار شده است و تنها راه حل مقابله با گرد و غبار تنها استفاده از مالچ نیست.

وی ادامه داد: ترکیه سدهای بزرگی را بر روی رودخانه‌های دجله و فرات زده است و این امر رودخانه‌ها و تالاب‌های عراق و سوریه را خشک می‌کند.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست در پایان خاطرنشان کرد: با وجود پیگیری‌هایی که در گذشته با عربستان داشتیم، این کشور هیچ همکاری در زمینه مقابله با گرد و غبار با ایران نداشته است.

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۲۸۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سلامت زیست بوم خلیج فارس شرط پایداری در منطقه خواهد بود

به گزارش خبرگزاری مهر، در متن پیام علی سلاجقه آمده است: خلیج فارس به لحاظ راهبردی، ملی و زیستی یکی از مهم‌ترین دروازه‌های ورود ایران به جهان است و اهمیت این مساله برای تمامی هموطنان، سیاستگذاران و تصمیم سازان در نظام مقدس جمهوری اسلامی واضح و مبرهن است. خلیج همیشه فارس اصلی‌ترین نماد برای تمامیت ارضی کشورمان می‌باشد و همه ایرانیان برای حفظ و نگهداری از این میراث گرانبهای روزگار کهن جان در طبق اخلاص نهاده اند.

دهم اردیبهشت، روز ملی «خلیج همیشه فارس» را در سایه توجهات حضرت ولیعصر (عج) در حالی جشن می‌گیریم که این منطقه هم به لحاظ استراتژیک در کانون توجهات و ریل گذاری توسعه مطابق با منویات اخیر رهبر معظم انقلاب (مدظله) در خصوص توسعه دریامحور همراه با حفظ و ارتقا زیستگاه‌های بی بدیل قرار گرفته است و دولت مردمی انقلابی هم با تمام توان جهت قرارگیری در این مسیر تلاش می‌کند، و هم به لحاظ زیستی یکی از پرتاب و توانترین زیست بوم‌های دریایی در برابر تغییراتی است که به دست انسان‌ها به آن تحمیل شده است.

به عنوان خادم کوچک ملت در بخش محیط زیست دولت مردمی- انقلابی ضمن تبریک این روز به تمامی دریادلان عزیز و شهیدان پَر کشیده به اوج آسمان زیبایی سرزمین اسلامی مان که در قعر خلیج همیشه فارس با عزت آرمیده اند، میهن دوستان و هموطنان عزیز یادآور می‌شوم که سلامت زیست بوم خلیج فارس ضامن اصلی پایداری اقتصادی، امنیتی، انرژی و ثبات نه در منطقه بلکه در جهان خواهد بود و ما در دیده بانی از محیط زیست این ارزشمندترین و مهمترین خلیج جهان، خلیج همیشه فارس ذره‌ای قصور نخواهیم کرد. نام کهن سرزمین عزیزم ایران اسلامی به پهنه و تارک خلیج همیشه فارس سربلند و پرافتخار باد. به امید ظهور.

کد خبر 6091980

دیگر خبرها

  • بروز مشکلات تنفسی در خوزستان در پی گرد و غبار
  • حمله خرس به دامدار ایلامی در پی ورود به زیستگاه
  • سلامت زیست بوم خلیج فارس شرط پایداری در منطقه خواهد بود
  • تقویت همکاری ایران و عراق برای مقابله با پدیده گرد و غبار
  • مبارزه حشدالشعبی با داعش + فیلم
  • جایزه ملی محیط زیست برای دانشجوی دانشگاه صنعتی بهبهان
  • وصول عوارض آلایندگی محیط‌زیست در استان سمنان پیگیری شود
  • وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه تاکید کرد
  • تأکید وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه
  • تاکید وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه