Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله خاتمی در مراسم غبار روبی حرم مطهر امامزاده سید حمزه(ع) تبریز در جمع علما و روحانیون گفت:ما موظف به یاس زدایی و امیدآفرینی هستیم و نباید برنده انتخابات مغرور و بازنده آن مایوس شود و در نظام مردم سالاری باید کار و تلاش کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازائل ،آیت الله سید احمد خاتمی در مراسم غبار روبی حرم مطهر امامزاده سید حمزه(ع) تبریز در جمع علما و روحانیون گفت: امامزاده ها را دست کم نگیرید؛ اینها هم مجاهدند، هم مهاحر و هم شهیدند و هر کجا آمدند؛ در حد توانشان نورافشانی کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه با بیان اینکه جابحایی مسئولان و نخبگان یک امر کاملا طبیعی است؛ افزود: جابجایی نخبگان به معنی تغییر یک دولت نیست بلکه تغییر یک مسئولیت است؛ مسئولیت ها عوض می شود؛ اما مشی عوض نمی شود و مشی همانی است که رهبری تعیین کرده است.

تاختن به امام جمعه قبلی به بهانه حمایت از امام جمعه جدید و بالعکس؛ فتنه گری است

امام جمعه موقت تهران با اشاره به تغییر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، ابراز داشت: من نگران خطری هستم که یقین دارم با تدبیر شما این خطر اتفاق نمی افتد؛ ممکن است عده ای که دلسوز نیستند به حمایت از امام جمعه جدید تبریز بر امام جمعه سابق بتازند و عده ای هم به حمایت از حمایت از امام قبلی بر امام جمعه جدید بتازند؛ تردیدی نیست که این خیانت، فتنه گری و تفرقه است.

وی تاکید کرد: کیست که خدمات ۲۲ ساله آیت الله شبستری را فراموش کند؛ کیست که موضع قهرمانانه ایشان را در فتنه نبیند و کیست که اظهار ارادت حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم را به آیت الله شبستری نبیند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه آیت الله شبستری به درخواست خودشان کناره گیری کردند؛ افزود: من در جریان انتخاب نمایندگان ولی فقیه در استان ها هستم و رهبر انقلاب با حساسیت خاصی آنها را انتخاب می کنند و همه گزینه ها را مدنظر قرار می دهند.

روحانیت شناسنامه دین است و مراقب باشید خدشه دار نشود

وی در ادامه ضمن توصیه به روحانیون، گفت: روحانیت شناسنامه دین است و مراقب باشید این شناسنامه خدشه دار نشود و اگر کسی پایش را غلط بگذارد؛ پای روحانیت و اسلام حساب می شود و شکست روحانیت شکست اسلام است.

این مدرس حوزه های علمیه تصریح کرد: ذی طلبگی خود را حفظ کنیم و تحت تاثیر این القاهای دشمنان که می گویند روحانیت از چشم افتاده؛ قرار نگیرید.

روحانیت از چشم نیفتاده اما مردم بصیرت پیدا کرده اند

وی ادامه داد: اینکه می گویند روحانیت از چشم افتاده؛ دروغ است اما مردم بصیرت پیدا کردند و شاخص را ساده زیستی امام قرار می دهند و اگر ببینند یک طلبه قبل مسئولیت آه در بساط نداشته و اکنون آپارتمان ها و ماشین های آخر مدل زیر پایش دارد؛ حق دارند سوال برایشان ایجاد شود.

رفت و آمد یک روحانی با چهره بدنام اقتصادی به شان او ضربه می زند

آیت الله خاتمی ضمن تاکید بر تاثیرات اطرافیان بر آبرو و منزلت روحانیون، گفت: اطرافیان مهم هستند و رفت و آمد یک روحانی با یک چهره بدنام اقتصادی و اخلاقی به روحانیت ضربه می زند.

وی اذعان داشت: بیماری مشاییسم اختصاص به یک نفر ندارد و این بیماری ممکن است در خیلی ها باشد؛ و اینکه رهبر انقلاب با زبان خوش آقا می گوید کسی که در دفترت هست در شان شما نیست؛ برگردد و بگوید که من و او با او باهم می رویم!

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: یا اینکه یکی به ناحق لباس روحانیت می پوشد و دستگاه قضا وارد می شود و وی را دستگیر می کند و جنجال درست کنند؛ پس اینطور نیست که بگویید مشایی او بد بود و مشایی ما خوب است!

وی ضمن تاکید بر اینکه آبروی خود را به این و آن گره نزنیم؛ گفت: جایگاه خود را در نظر بگیریم و بدانیم که ارزش ندارد خود را فدای فرزندی که بیراهه رفته؛ بکنیم.

دشمن خرید فکر فرزندان روحانیت را فتح الفتوح خود می داند

وی با اشاره به اهمیت خانواده و رسیدگی به آن، خاطر نشان کرد: خانواده ها را دریابید چرا دشمن برای خود فتح الفتوح می داند که فکر پسر و دختر آخوندی را بخرد.

آیت الله خاتمی خطاب به روحانیون تصریح کرد: باید شبهه زدایی کنید؛ امروز دوره شبهه ها است و شبکه های اجتماعی کانون القای شبهه ها در مورد مسایل اعتقادی و سیاسی و اخلاقی و... است و در هیچ دوره ای شبهه افکنی به اندازه دوره ما نبوده است.

سم مباحث سیاسی امروز، یاس است

وی در ادامه سم مباحث سیاسی را یاس دانسته و گفت: اگر حزب اللهی ها به بهانه هایی همچون شکست در انتخابات یا مسائل دیگر، مایوس شوند و از میدان بیرون روند؛ نظام به مشکل می خورد.

امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: ما موظف به یاس زدایی و امیدآفرینی هستیم و نباید برنده انتخابات مغرور و بازنده آن مایوس شود و در نظام مردم سالاری باید کار و تلاش کرد.

آیت الله خاتمی در پایان تاکید کرد: روحانیون محراب و منبر را سنگر بدانند؛ متاسفانه برخی ها فکر می کنند هویت ما به پست دولتی گره خورده در حالی که هویت ما در منبر است و نباید آن را دست کم بگیریم و برای سخنرانی ها مطالعه کافی داشته باشیم و به سوالات مردم پاسخ دهیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۲۸۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هنگام خرید از فروشندگان دور گرد مراقب کپی اطلاعات کارت بانکی خود باشید

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ سرهنگ شاطری با توجه به اینکه طی روز‌های اخیر شاهد کلاهبرداری از طریق کپی کارت بانکی از حساب افراد بودیم، از شهروندان خواست هنگام خرید از فروشندگان دوره گرد که معمولا در ورودی و خروجی شهر‌ها هستند مراقب اطلاعات کارت بانکی خود باشند و رمز کارت را خودشان وارد کنند.
او افزود: اگر شهروندان با چنین مواردی برخورد کردند و اقدام به سرقت اطلاعات کارت بانکی شهروندان نموده و حساب بانکی آنها را خالی کرده و یا به فروشنده‌ای شک کردند، در کوتاه‌ترین زمان ممکن به دستگاه atm کارت بانکی خود رمز کارت خود را تغییر دهندو در صورت برداشت از حساب شان در اسرع وقت از طریق تلفن ۰۹۶۳۸۰ موضوع را با کارشناسان پلیس فتا در میان بگذارند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن، مجرم را شناسایی و پرونده آنها رسیدگی شود.

دیگر خبرها

  • آیت‌الله مهمان‌نواز یک روحانی ولایت‌مدار و بصیر بود
  • هنگام خرید از فروشندگان دور گرد مراقب کپی اطلاعات کارت بانکی خود باشید
  • (ویدیو) هشدار مهم سردار رادان به رؤسای پلیس؛ مراقب باشید!
  • مراقب باشید/ این داروها و خوراکی‌ها پلاکت خون را کاهش می‌دهند
  • اظهار امیدواری امام جمعه ورامین برای حضور پرشور مردم در انتخابات
  • مراقب نیش ها باشید!
  • آیت‌الله العظمی دوزدوزانی تبریزی: روحانیت فقط به عبا و عمامه نیست/ اشتباه عالِم مانند اشتباه فرد عادی نیست، عده‌ای را منحرف می کند/ روحانی واقعی برای تربیت دینی و انسانی باید تلاش و تبلیغ کند‌
  • هشدار به مشتریان طلا؛ مراقب این حقه باشید
  • مراقب برق گرفتگی در هوای بارانی باشید
  • منادی شفاف سازی در تولیت