Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا به نقل از آسوشیتدپرس، جایزه فرانکا سوزانی که به یاد سردبیر مجله ووگ ایتالیا که ماه دسامبر درگذشت ایجاد شده، یکم سپتامبر به جولین مور اهدا می‌شود.

در جشنواره فیلم ونیز جولین مور این جایزه را از دست کالین فرت بازیگر انگلیسی در لیدو و در جایی دریافت می‌کند که سال پیش پسر سوزانی مستندی با عنوان «فرانکا: آشفتگی و خلاقیت» را به نمایش درآورده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هیات داوران این جایزه متشکل از نام‌های تاثیرگذار در صنعت مد ایتالیا و فیلم است که دوناتلا ورساچی، پیرپائولو پیکولی، کارلو کاپاسا و دیگو دلا واله از جمله آنها هستند.

هیات داوری در مصاحبه‌ای مطبوعاتی از جولین مور به عنوان زنی با همان قدرت و تاثیرگذاری که فرانکا بود یاد کرد و وی را برای ترکیبی از جذابیت در هنر و قدرت در زندگی مدنی و ارتباطات اجتماعی تحسین کرد.

جولین مور که ۲ سال پیش جایزه اسکار را برای بازی در فیلم «هنوز آلیس» دریافت کرد، بازیگر ۵۶ ساله آمریکایی است. او از دهه ۱۹۹۰ وارد عرصه بازیگری شد و بازیگر سینمای مستقل و نیز هالیوود است.

وی که ۴ نامزدی اسکار در کارنامه دارد، پس از پایان تحصیل در رشته تئاتر در دانشگاه بوستون، کارش را با مجموعه نقش‌هایی در تلویزیون آغاز کرد.

جدیدترین فیلم وی « آیکون حومه شهر» ساخته جرج کلونی است که در کنار مت دیمون در آن بازی کرده است. این فیلم برای بخش رقابتی هفتاد و چهارمین جشنواره فیلم ونیز انتخاب شده است.

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۲۹۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره دریای سرخ به فیلم ایرانی جایزه داد

به گزارش ایسنا، فیلم کوتاه «چمدان» ساخته سامان حسین پور و آکو زند کریمی جایزه بهترین فیلم کوتاه جشنواره بین المللی دریای سرخ عربستان را دریافت کرد.

امسال جایزه بهترین فیلم سینمایی بخش رقابتی به «در شعله ها» ساخته ضرار کهن محصول پاکستان و کانادا رسید که نماینده سینمای پاکستان در اسکار فیلم بین المللی است.

در سایر بخش‌ها، جایزه دوم بهترین فیلم به «جاسی عزیز» ساخته ترسم سینگ محصول مشترک هند/کانادا/آمریکا اعطا شد و فیلم «معلم» ساخته فرح نابولسی فلسطینی جایزه داوران و جایزه بهترین بازیگر مرد را برای صالح بکری دریافت کرد.

جایزه بهترین کارگردانی جشنواره هم به نصیب شوکیر خولیموف ازبکستانی برای فیلم «یکشنبه» رسید و مونا هوا جایزه بهترین بازیگر زن را برای فیلم «انشاالله پسر» ساخته امجد ال رشید اردنی به خود اختصاص داد.

امسال فیلم سینمایی «رکسانا» ساخته جدید پرویز شهبازی نماینده سینمای ایران در بخش مسابقه اصلی این رویداد سینمایی بود و «تایتانیک، نسخه مناسب خانواده های ایرانی» ساخته فرنوش صمدی و «چمدان» ساخته سامان حسین پور و آکو زند کریمی در بخش مسابقه فیلم های کوتاه حضور داشت.

همچنین فیلم سینمایی «کاپیتان» ساخته محمد حمزه ای و انیمیشن «سه بزغاله کونگپو» ساخته فرزاد دالوند و کیانوش دالوند محصول مشترک ایران و چین در بخش خانواده و کودکان و سریال «آکتور» به کارگردانی نیما جاویدی هم در بخش سریال‌های این رویداد سینمایی به نمایش گذاشته شد. 

همچنین فیلم «آخرین برف» به کارگرانی امیرحسین عسگری نیز در بخش فیلم‌های محبوب جشنواره دریای سرخ به روی پرده رفت.

دیگر خبرها

  • «با قید محرمانگی» از اوبرهاوزن جایزه گرفت
  • «نیویورک تایمز» و «واشینگتن پست» برندگان پولیتزر/ خبرنگاران جان‌باخته در غزه تجلیل شدند
  • جشنواره دریای سرخ به فیلم ایرانی جایزه داد
  • جایزه اصلی هات‌داکس به «انقلاب» رسید
  • بازیگر ارباب حلقه‌ها درگذشت
  • بازیگر تایتانیک و ارباب حلقه‌ها درگذشت
  • اسکار آلمان برندگانش را شناخت/ «مردن» لولای ۲۰۲۴ را برد
  • سینما به روایت سینما/ دیوار میان پایتخت و شهرستان با «آپاراتچی» فروریخت
  • فیلمی که دیوار میان پایتخت و شهرستان را از بین برد
  • یک جایزه دیگر برای مل بروکس/ پیبادی تجلیل می‌کند