Web Analytics Made Easy - Statcounter

فاز نخست تصفیه‌خانه شهرستان اسلامشهر با حضور وزیر نیرو، رییس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور و جمعی از مسئولان کشوری و محلی به بهره‌برداری ‌رسید. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، حمید چیتچیان وزیر نیرو در آیین بهره‌برداری از این تصفیه‌خانه، با بیان اینکه در دولت یازدهم، چهل تصفیه‌خانه فاضلاب به بهره‌برداری رسیده است، گفت: در این مدت، ده مدول تصفیه خانه فاضلاب در نه شهر استان تهران ساخته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر نیرو اضافه کرد: با ساخت این تعداد تصفیه خانه در کشور، ظرفیت تصفیه فاضلاب در کشور، یک و یک دهم میلیون مترمکعب افزایش یافته است.وی گفت: در حال حاضر ظرفیت تصفیه فاضلاب کشور چهار میلیون و صد و پنجاه هزار متر مکعب است که بیش از چهل و شش درصد جمعیت کشور را تحت پوشش قرار داده است.وزیر نیرو با اشاره به افزایش دو برابری ظرفیت تصفیه فاضلاب استان تهران در دولت یازدهم افزود: در آغاز کار دولت یازدهم، حدود پانصد هزار مترمکعب فاضلاب در استان تهران تصفیه می شد که این میزان، در حال حاضر به نزدیک یک میلیون مترمکعب رسیده است.چیتچیان همچنین از افتتاح دو تصفیه‌خانه دیگر در چند روز آینده خبر داد.معصومه ابتکار نیز با قدردانی از اهتمام دولت در توجه به تصفیه فاضلاب کشور، گفت: با اقدامات دولت در ساخت تصفیه‌خانه های فاضلاب، ما به چشم انداز تصفیه پنجاه درصدی فاضلاب کشور نزدیک شده ایم.ابوالفضل صدراییه مدیرعامل آبفای جنوب غربی استان تهران گفت: عملیات این پروژه در زمینی به مساحت هفت هکتار و مطالعات لازم با افق ساخت و تجهیز تصفیه‌خانه در سه مدول با تحت پوشش قرار دادن جمعیتی معادل ششصد و شصت هزار نفر طراحی شده است.وی افزود: در حال حاضر مدول نخست این طرح برای تحت پوشش قرار دادن جمعیتی به میزان دویست و بیست هزار نفر احداث و در ادامه با تکمیل شدن تجهیزات فنی موردنیاز بخش‌های دیگر آن نیز آماده خواهد شد.قرار است این تصفیه خانه، بیست و دو هزار مترمکعب فاضلاب اسلامشهر را در شبانه روز، تصفیه کند‌این تصفیه خانه در فاز نخست، هشت میلیون مترمکعب پساب تولید میکند که این پساب، به مصرف فضای سبز و کشاورزی جنوب اسلامشهر می رسد.صدرائیه با اشاره به اینکه احداث این طرح با استفاده از اعتبارات جاری و عمرانی و همچنین اعتبارات ملی و سفر رئیس‌جمهوری عملیاتی شده عنوان کرد: نوع فرآیند تصفیه‌خانه به صورت هوادهی گسترده به شکل لجنِ فعال با قابلیت حذف نیتروژن است، که فاضلاب تصفیه شده با هدف کنترل و تصفیه روان آب‌های صنعتی و فاضلاب به منظور حفاظت از محیط‌زیست در جهت مصارف کشاورزی و بازگردانی فاضلاب تصفیه شده به چرخه طبیعت مورد استفاده قرار می‌گیرد.مدیرعامل آبفای جنوب غربی استان تهران اضافه کرد: با استفاده از این طرح عملیات جمع‌آوری، انتقال و تصفیه فاضلاب شهرهای اسلامشهر، شهرک امام حسین(ع)، شهر واوان و مسکن مهر استراتوس و شهرک امام خمینی(ره) انجام می‌پذیرد که عملیات لوله‌گذاری و خطوط انتقال فاضلاب این شهرها نیز انجام شده و به اتمام رسیده است.برای جمع آوری و انتقال فاضلاب مناطق مختلف اسلامشهر به تصفیه خانه، بیش از پانصد کیلومتر لوله گذاری شده است.برای ساخت و راه اندازی تصفیه‌خانه اسلامشهر و شبکه‌های جمع آوری فاضلاب شهری، صد و پنجاه میلیارد تومان هزینه شده است. دانلود

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۲۹۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه آبرسانی به شهر ارکواز ملکشاهی امسال تکمیل می شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمد محمدی ظهر دوشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیران عامل آبفای استان ایلام بیان کرد: یکی از مهمترین خدمات زیرساختی، زیرساخت‌های آب و فاضلاب است.

محمدی با تاکید بر اینکه به رغم تلاش‌های صورت گرفته، هنوز فاصله زیادی با ایده آل ها داریم، تصریح کرد: در حوزه زیرساختی و در بحث شبکه توزیع، دچار فرسودگی هستیم به گونه‌ای که علاوه بر پرت آب، خدمات رسانی را علی الخصوص در فصل گرما با مشکل مواجه می‌کند.

مدیرعامل آبفای استان اظهار داشت: با پشتیبانی شرکت مهندسی آبفای کشور، حمایت‌های استاندار و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی بتوانیم مشکلات زیرساختی را مرتفع نماییم.

محمدی در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت شرکت اشاره نمود و یادآور شد: پروژه‌ها و برنامه ریزی های خوبی در جهت خدمت رسانی هرچه بهتر، طراحی و در حال اجرا هستند که امیدواریم با تزریق به موقع اعتبارات بتوانیم شاهد افتتاح پیش از موعد آنها در راستای ارائه خدمات در خور هم استانی‌های گرامی باشیم.

وی در خصوص پروژه آبرسانی به شهر ارکواز ملکشاهی گفت: این پروژه با حدود ۱۱ سال قدمت هنوز به بهره برداری نرسیده هر چند اقدامات خوبی انجام شده است از جمله خطوط انتقال، برق رسانی و مخازن احداث شده و در این پروژه فقط احداث تصفیه خانه آب مانده است که با توجه به اینکه ابن پروژه مشکل اعتباری ندارد امسال شاهد بهره‌برداری آن خواهیم بود.

مدیرعامل آبفای استان در خصوص پروژه‌های جهاد آبرسانی اظهار داشت: در سال جاری در قالب این پروژه، ۶۹ روستا تعریف شده که از این تعداد تاکنون ۴ روستا تکمیل و به بهره برداری رسیده است که با اجرای کامل این پروژه، مشکل کم آبی یا تنش آبی روستاها مرتفع خواهد شد.

محمدی، سقایی زائرین اباعبدالله را افتخار مردم استان برشمرد و تصریح کرد: در این خصوص نیازمند نگاه و اعتبارات ویژه هستیم چراکه فاضلاب شهرستان مهران جوابگوی جمعیت ۳۰۰ هزار نفری در روز نخواهد بود که برای تصفیه خانه فاضلاب مهران نیازمند بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار هستیم.

وی در خصوص زیرساخت‌های مسکن ملی گفت: اقدامات خاصی انجام شده اما به دلیل محدودیت منابع نیازمند اعتبارات ملی هستیم تا در اجرای این پروژه با مشکل مواجه نشویم.

در ابتدای این مراسم، محمدسبحان حسنی معاون سیاسی و امنیتی استانداری ایلام گفت: کارهای خوبی در حوزه تامین آب صورت گرفته اما مشکلاتی در شبکه‌های فرسوده به ویژه در شهر ایلام وجود دارد که نیازمند تامین اعتبارات است.

همچنین قاسمی معاون بهره برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور به عنوان دیگر سخنران این مراسم گفت: قبول مسئولیت در شرکت‌های آب و فاضلاب یک نوع ایثار است.

وی ادامه داد: موفقیت حاصل نمی‌شود جز با تلاش و کوشش و همکاری و همیاری همه نیروها که می‌طلبد اقداماتی از قبیل هوشمند سازی شبکه. کاهش آب بدون درامد در شهرها و مخصوصاً در روستاها، پهنه بندی و زون بندی، نشت یابی شبکه و فرهنگ سازی مدیریت مصرف آب را سرلوحه برنامه‌های خود به عنوان مدیریت تقاضا قرار دهیم.

لازم به ذکر است پرویز ناصری مدیرعامل سابق آبفای استان در ابتدای این مراسم ضمن تبریک به محمدی، گزارشی از عملکرد دوره تصدی خود را ارائه کرد.

کد خبر 6092226

دیگر خبرها

  • جهاد آبرسانی در ۶۹ روستای ایلام از ابتدای سال جاری آغاز شده است
  • پروژه آبرسانی به شهر ارکواز ملکشاهی امسال تکمیل می شود
  • ۱۳ حلقه چاه در کرج حفر و وارد مدار بهره برداری شد
  • ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است
  • افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب کارخانه فرآوری کشمش در ملایر
  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • افزایش چهار برابری دبی تصفیه خانه فاضلاب یزد با ورود روان آب‌ها
  • میانگین بهره مندی مازندران از فاضلاب بهداشتی ۲۱ درصد است
  • افزوده شدن ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس
  • انتصاب مدیرعامل جدید شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی