Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-30@03:22:51 GMT

96، سال طلایی در افتتاح شبکه ریلی کشور است

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۲۲۹۶۵۵

96، سال طلایی در افتتاح شبکه ریلی کشور است

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست؛خیرالله خادمی روز دوشنبه در مراسم آغاز عملیات اجرایی پنج قطعه کریدور شمال - جنوب در کردستان افزود: هم اکنون سه هزار و 400 کیلومتر راه آهن در شبکه ریلی کشور در حال اجرا است.
به گفته وی، متوسط ساخت ریل در کشور حداکثر 200 کیلومتر در هر سال است که بهره برداری از 919 کیلومتر در سال جاری باعث رقم خوردن سالی پربار در این شبکه بوده و امسال حدود 280 کیلومتر در کشور ریل گذاری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: هم اکنون یک هزار و 260 کیلومتر طرح در شبکه آزادراهی کشور در حال احداث بوده و اجرای عملیات 300 کیلومتر دیگر نیز به زودی آغاز می شود.
خادمی، با بیان اینکه این طرح ها در قالب هشت طرح بزرگ مقیاس در حال احداث است افزود: 300 کیلومتر از یک هزار و 260 کیلومتر طرح شبکه آزادراهی در حال احداث سال 97 به بهره برداری می رسد.
به گفته وی، طرح های آزادراهی کشور برای 15 هزار نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی ایجاد کرده و بیش از پنج هزار ادوات راه سازی در این طرح ها بکارگیری شده است.

** سالانه 1200 کیلومتر بزرگراه در کشور احداث می شود
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در بخش بزرگراهی کشور نیز سالانه یک هزار و 200 کیلومتر بزرگراه به عنوان باند دوم مورد بهره برداری قرار می گیرد.
خادمی افزود: طی سال جاری در بخش آزادراهی 100 کیلومتر در غرب و 180 کیلومتر نیز در جنوب کشور به بهره برداری می رسد.

** کردستان سهم ویژه ای از خدمات توسعه راه ها را در دولت یازدهم کسب کرده است
وی با بیان اینکه کردستان در دولت یازدهم سهم ویژه ای از خدمات توسعه راه ها را کسب کرده است، گفت: در این دولت میزان شبکه بزرگراهی کردستان از 67 به 120 کیلومتر رسید.
به گفته وی، 316 کیلومتر کریدور شامل - جنوب کشور از کردستان عبور می کند که هم اکنون 149 کیلومتر آن در حال اجرا بوده و 117 کیلومتر آن نیز زیر بار ترافیک است.
وی افزود: عملیات اجرایی 74 کیلومتر این طرح، امروز در قالب پنج قطعه همزمان با سفر وزیر راه و شهرسازی آغاز شد.
وی گفت: هم اکنون حدود 49 کیلومتر از این کریدور باقی مانده که وزارت راه و شهرسازی به زودی 37 کیلومتر آن را پس از انجام اقدامات فنی به مناقصه می گذارد.
وی افزود: طرح های درحال احداث کریدور شمال - جنوب در کردستان در صورت تامین اعتبار به موقع طی چهار سال به بهره برداری می رسد.
قطعاتی که امروز عملیات اجرایی آن آغاز شده شامل باقی مانده عملیات اجرایی کریدور شماره 10 کشور (شمال - جنوب) شامل 75 کیلومتر بوده که 2 هزار و 250 میلیارد ریال برای اجرای آنها اعتبار پیش بینی شده و در محورهای کامیاران - سنندج، سنندج - دیواندره، دیواندره - سقز و سقز - بوکان قرار دارند.
بازدید از سه قطعه گردنه صلوات آباد (بزرگراه سنندج به همدان) از دیگر برنامه های سفر وزیر راه و شهرسازی به استان کردستان است که عملیات اجرایی این سه قطعه به طول 21 کیلومتر با 310 میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده در سفر گذشته وزیر راه و شهرسازی آغاز شده بود.
در این سفر 10 کیلومتر از قطعه پنج سنندج- دیواندره به بهره برداری می رسد که بخشی از کریدور شمال - جنوب کشور است که برای اجرای آن 200 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
آخوندی ضمن بازدید از سایر قطعات در حال احداث کریدور شمال - جنوب از مراحل ساخت فرودگاه سقز نیز بازدید می کند تا از نزدیک در جریان مشکلات آن قرار گرفته و نسبت به حل آن برنامه ریزی شود.
حضور در شورای هماهنگی مسکن و حمل و نقل کردستان از دیگر برنامه های وزیر راه و شهرسازی به استان کردستان است که این آیین نیز عصر دوشنبه در محل استانداری کردستان برگزار می شود.
استان کردستان در مجموع هفت هزار و 850 کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی دارد که 6 هزار کیلومتر آن راه روستایی و هزار و 850 کیلومتر آن راه اصلی و فرعی است.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۲۹۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایروبی ۱۴۰ کیلومتر از کانال شبکه آبیاری مغان

سید عباس مینایی در بازدید از کانال‌های شبکه بهره برداری آب مغان اظهار کرد: در سال جدید عملیات لایروبی زهکشی باکس یک به طول ۱۶ کیلومتر با بر آورد هزینه تقریبی ۱۵۰ میلیارد ریال شروع شده و در حال اجرا است.

او افزود: با توجه به مشکلاتی که ممکن بود در برداشت آب و هدایت آب به کانال مغان داشته باشیم، شرکت بهره برداری و زهکشی مغان فرآیند رسوب برداری را آغاز کرد.

مدیر امور منابع آب مغان همچنین به اقداماتی نظیر جاده سازی و شن ریزی (جاده سرویس) به طول ۳۳ کیلومتر، گریدر زنی به طول ۲۵ کیلومتر و عملیات خاکی از قبیل کانال انحرافی رگلاتور ۲، زهکش زیرزمینی پمپاژ ۳، کالورت ۱۵ کیلومتر ۱۹ به مساحت ۳۸۰ هزار متر مکعب اشاره کرد و گفت: برنامه‌ها و طرح‌های در دست اجرا با هدف اصلاح شبکه و در راستای رضایت‌مندی بهره‌برداران و کشاورزان اجرا می‌شود.

مینایی با اشاره به کمبود آب در منطقه مغان تصریح کرد: از کشاورزان درخواست داریم که در راستای بهبود وضعیت توزیع و تحویل آب نهایت همکاری و همیاری را با عوامل شبکه داشته باشند.

او خاطرنشان کرد: امیدواریم امسال تنش آبی سال‌های قبل تکرار نشود و تمام توان خود را به کار خواهیم بست تا آبیاری را به نفع زارعین مدیریت کنیم.

مدیر امور منابع آب مغان با اشاره به همکاری تنگاتنگ امور منابع آب مغان با سایر دستگاه‌های متولی، بیان کرد: در راستای رعایت الگوی کشت و جلوگیری از کشت محصولات پرآب بر، هرگونه قرارداد آبیاری و توزیع آب به زارعین منوط به معرفی‌نامه کتبی جهادکشاورزی با درج عنوان نوع کشت است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • کریدور ریلی خواف - هرات، گرفتار تحریم‌های داخلی است
  • ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است
  • لایروبی ۱۴۰ کیلومتر از کانال شبکه آبیاری مغان
  • نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج افتتاح شد
  • راه آهن، لکوموتیو کنسرسیوم را توقیف کرده است؛ افغانستان به دنبال استفاده از کریدور لاجورد
  • مزایای راه‌اندازی مسیر ریلی افغانستان- قزاقستان و امکان اتصال آن به ایران
  • راه‌آهن، لکوموتیو کنسرسیوم را توقیف کرده است/ افغانستان به‌دنبال استفاده از کریدور لاجورد
  • «فوربز» بررسی کرد؛ اهمیت استفاده از هوش مصنوعی در حمل و نقل ریلی​
  • (تصاویر) شاهکار طراح ایرانی در نمایشگاه خودرو پکن
  • قطار پیشرفت در ایستگاه همدان