Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@12:03:02 GMT

مراسم برائت از مشرکین در حج تمتع برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۲۲۹۸۲۴

مراسم برائت از مشرکین در حج تمتع برگزار می‌شود

سرپرست حجاج ایرانی با بیان اینکه طبق توافق با عربستان، اجتماعات و مراسمهای زائران ایرانی در هتلها و محل استقرار آنها بلامانع است، گفت: مشکلی بر سر برگزاری دعای کمیل و برائت از مشرکین نیست؛ مراسم برائت از مشرکین در خیمه‌های ما در عرفات برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید علی قاضی عسکر امروز در حاشیه مراسم بدرقه حجاج در جمع خبرنگاران درباره دلیل تعیین شعار امسال حج تمتع اظهار کرد: آنچه در شعار امسال مورد توجه قرار گرفته «معنویت اقتدار ملی و همبستگی اسلامی» است؛ موضوع معنویت را در فرمایشات رهبر معظم انقلاب مشاهده کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: زائران باید در مجموع سفر حج به تحضور در نمازهای جماعت، قرائت قرآن و رفتار صحیح دینی توجه کافی داشته باشند.

سرپرست حجاج ایرانی تصریح کرد: امروز ایران یک کشور مقتدر و با عزت محسوب می‌شود و حجاج باید این اقتدار را در رفتار و عمل خود حفظ کنند و سعی شود تا خدشه‌ای به آبروی ایران اسلامی وارد نیاید.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قاضی عسکر نکته دیگر شعار حج امسال را همبستگی اسلامی دانست و گفت: همبستگی بسیار حائز اهمیت است؛ مهمترین نکته را در این باره مقام معظم رهبری مطرح فرمودند و مسئله دفاع از قدس برای ما مهم است؛ همچنین طرح مسائل و مشکلات جهان اسلام در حج و چاره اندیشی برای آنان نیز اهمیت ویژه‌ای دارد.

وی افزود: زائران ایرانی در حج تمتع اعلام می‌کنند که ما گوشه‌ای از امت اسلامی هستیم و هدف ما اتحاد اسلامی است؛ حجاج ایرانی مسائل فرقه‌ای را هرگز در حج مطرح نکرده و نمی‌کنند و آنجا را محلی برای وحدت می‌دانند.

سرپرست حجاج ایرانی درباره اینکه آیا پیگیری فاجعه منا نیز در مراسم حج تمتع امسال انجام می‌گیرد یا خیر اظهار کرد: در مورد شهدای منا و مسجد‌الحرام گزارش کاملی را به رهبر معظم انقلاب ارائه کردیم البته کارهایی در این زمینه صورت گرفته است اما چون در موسم حج هم ارتباطاتی با مسئولان سعودی خواهیم داشت، قطعاً پیگیریها را ادامه خواهیم داد که امیدواریم امسال به نتیجه مناسبی درباره این پرونده برسیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قاضی عسکر درباره مراسم دعای کمیل و برائت از مشرکین نیز اظهار کرد: طبق توافقنامه هر‌گونه اجتماعات و مراسم در هتلها و محل استقرار زائران ایرانی بلامانع است بنابراین طبق این توافق هیچ مشکلی بر سر دعا و سایر مراسمها وجود ندارد.

وی تاکید کرد: حتی مراسم برائت از مشرکین نیز در داخل و اماکن حجاح یعنی در خیمه‌های ما در عرفات برگزار می‌شود و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

سرپرست حجاج ایرانی درباره اینکه چه تمهیداتی برای برگزاری بهتر حج امسال در نظر گرفته شده است، گفت: توجه به آموزش حجاج ایرانی، زمانبندی در عزیمت حجاج به مراسمها، وجود مچ‌بندهای الکترونیکی، حضور یاوران حجاج در کاروانها و برخی اقدامات مسئولان حج عربستان بخشهایی از اقدامات مورد توجه برای جلوگیری از حوادث بوده است.

انتهای پیام/

R1365/Psaadati/S2,23/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۲۹۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰۵۵ قزوینی به حج تمتع اعزام می‌شوند

مدیرکل حج و زیارت استان قزوین گفت: امسال از استان قزوین اعزام ۱۰۵۵ زائر به حج تمتع قطعی شده و ۳۰ نفر هم خدمه کاروان‌ها هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، بشیر سلیمی امروز _جمعه هفتم اردیبهشت_ در همایش متمرکز زائران بیت‌الله الحرام اظهار کرد: پس از ۹ سال انتظار دو روز پیش نخستین کاروان عمره‌گزاران به حج عازم شدند و در دعای پر فیض کمیل شرکت کردند.

وی افزود: امسال ۸ کاروان از استان قزوین به حج تمتع اعزام می‌شوند و سبد متنوعی با هزینه‌های متوسط و بالا در اعزام‌ها پیش‌بینی شده تا همه گروه‌ها بتوانند از این سفر معنوی بهره‌مند شوند؛ امسال از استان قزوین اعزام ۱۰۵۵ زائر به حج تمتع قطعی شده و ۳۰ نفر هم خدمه کاروان‌ها هستند.

مدیرکل حج و زیارت استان با یادآوری اینکه یک مجموعه اقامتی و هتل در مدینه منوره با ۶ گروه داریم که توسط استان قزوین مدیریت می‌شود و در ایام حج به زائران خدمت‌رسانی می‌کند، گفت: قرار شد ظرفیت حداکثری حج با شفافیت عرضه شود و در این راستا وقتی با یک روز اطلاع قبلی سایت باز شد، در چند دقیقه ثبت‌نام زائران انجام شد و شفافیت و عدالت توزیعی صورت گرفت.

سلیمی ادامه داد: درباره عتبات عالیات با توجه به جمعیت استان رتبه هشتم اعزام کشور را داریم و استان‌های غربی را هم پوشش می‌دهیم و شرکت‌های مجری را بیشتر می‌کنیم تا خدمت‌رسانی تسهیل شود.

وی با بیان اینکه استقبال دانشگاهیان از زیارت عتبات بیشتر شده است، تصریح کرد: امسال کوچک‌ترین زائر استان یک کودک ۴ ساله و کهنسال‌ترین فرد هم یک مادر ۸۷ ساله است و رده سنی در اعزام‌ها جوان‌تر شده است.

کد خبر 748065

دیگر خبرها

  • ۳۹ کاروان از گلستان برای مناسک حج تمتع اعزام می شوند
  • ۸۵ زائر گیلانی حج تمتع به عربستان اعزام شدند
  • ۸۵ گیلانی امروز به سرزمین وحی اعزام می شوند
  • میانگین سنی حجاج عازم حج تمتع ۵۷ سال است
  • ۱۰۵۵ قزوینی به حج تمتع اعزام می‌شوند
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • واکسیناسیون حجاج از امروز آغاز شد
  • نخستین کاروان حج عمره استان سمنان اعزام شد
  • چهار هزار معلم برای طرح معلم ماندگار توسط مردم معرفی شدند
  • معرفی چهار هزار معلم برای طرح معلم ماندگار