Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴-جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ظهر امروز (دوشنبه) به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد.
اسحاق جهانگیری با اشاره به چالش‌های مختلف اقتصادی کشور و با تاکید بر اینکه حل این چالش‌ها با تعارف و رو در بایستی میسر نیست، گفت: مقابله با چالش‌های اصلی اقتصادی کشور نیازمند تصمیم گیری‌های قاطع و به موقع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون اول رییس جمهور همچنین با اشاره به تغییر نام ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی به ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، گفت: صرف تغییر نام و اطلاق عنوان فرماندهی نمی‌تواند در اجرای برنامه‌های اقتصاد مقاومتی موثر باشد بلکه مهم‌تر از عنوان فرماندهی اختیاراتی است که این ستاد باید از آن برخوردار باشد.
رییس ستاد فرماندهی اقصاد مقاومتی ادامه داد: اتخاذ تصمیمات راهگشا و قاطع، نیازمند اختیارات ویژه است و اگر ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی از اختیارات کافی برخوردار نباشد، برنامه‌های این ستاد می‌تواند در جلسات سایر شورا‌ها نظیر شورای اقتصاد نیز پیگیری شود.
وی با یادآوری اینکه دولت یازدهم تلاش وسیعی برای تحقق و اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی در پیش گرفت، تصریح کرد: دولت یازدهم تمرکزی جدی بر اجرای اقتصاد مقاومتی معطوف کرد و با اولویت بندی برنامه‌ها تلاش شد که اقتصاد کشور در برابر شوک‌های داخلی و خارجی مقاوم شود.
معاون اول رییس جمهور افزود: شاخص‌های اقتصادی نشان می‌دهد که عملکرد دولت یازدهم در سال ۹۵ عملکردی مثبت بوده و تداوم روند کاهشی تورم و افزایش رشد مثبت اقتصادی از جمله دستاوردهای اقتصادی در این چهار سال بوده است.
رییس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در ادامه با اشاره به گزارشات ارائه شده در جلسه امروز ستاد مبنی بر کاهش میزان صادرات غیرنفتی در چهار ماهه نخست سال جاری، تصریح کرد: در این گزارش دلایل کاهش صادرات غیرنفتی و موانع پیش روی توسعه صادرات نیز مطرح شد اما برای حل این موانع نیازمند اتخاذ تصمیمات جدی و راهگشا هستیم.
جهانگیری با تاکید بر اینکه موضوع حمایت از توسعه صادرات غیرنفتی امری مهم و ضروری برای کشور است، خاطر نشان کرد: اگر به دنبال اشتغال زایی و افزایش تولید هستیم، هیچ اقدامی مهم‌تر از آن نیست که زمینه را برای ورود کالاهای ایرانی به بازارهای بین المللی فراهم کنیم که تحقق این امر هم نیاز به حمایت از توسعه صادرات دارد و هم رفع موانع پیش روی صادر کنندگان را می‌طلبد.
معاون اول رییس جمهور با اشاره به تدوین بسته حمایتی جدید توسعه صادرات غیرنفتی برای سال ۹۶، گفت: در وزارت امور اقتصادی و دارایی هیاتی برای پیگیری این بسته ماموریت یافته‌اند و انتظار داریم که اتاق بازرگانی ایران و دبیرخانه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی نیز اجرای این بسته را با جدیت پیگیری کنند.
جهانگیری رفع موانع بانکی را از مهم‌ترین پیش نیاز‌ها برای توسعه صادرات و واردات کالا و تأمین منابع مالی خارجی دانست و خواستار تدوین و پیگیری جدی راهکارهای عملی برای حل تعاملات بانکی با کشورهای هدف صادراتی ایران شد.
در این جلسه که وزرای امور اقتصادی و دارایی، صنعت، معدن و تجارت، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، ارتباطات و فناوری اطلاعات، فرهنگ و ارشاد اسلامی، کشور، نیرو، نفت، روسای سازمان‌های برنامه و بودجه کشور، اداری و استخدامی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، معاون علمی و فناوری رییس جمهور، معاون رییس جمهور در امور اجرایی، معاون حقوقی رییس جمهور، رییس کل بانک مرکزی، مشاوره اقتصادی رییس جمهور، رییس اتاق بازرگانی ایران و رییس هیات عامل صندوق توسعه ملی نیز حضور داشتند، نماینده سازمان برنامه و بودجه گزارشی از تحولات صادرات غیرنفتی در سال جاری و پیش نویس بسته حمایت از توسعه صادرات غیرنفتی برای سال ۹۶ ارائه کرد و به تشریح تحولات صادرات غیرنفتی سال ۹۵، تحولات صادرات در ۴ ماهه نخست سال ۹۶ و دلایل افت میزان صادرات در این ۴ ماه پرداخت.
در این گزارش همچنین توضیحاتی در خصوص آخرین وضعیت تجارت خارجی کشور طی ۴ ماهه نخست سال ۹۶ ارائه شد و پیشنهادات کارگروه برون گرایی اقتصاد مقاومتی در قالب بسته حمایت از صادرات غیرنفتی برای سال ۹۶ مطرح گردید.
مهم‌ترین اقلام کاهش یافته صادرات غیرنفتی و مهم‌ترین اقلام افزایش واردات در سه ماهه نخست سال جاری و دلایل کاهش صادرات در برخی اقلام از دیگر موضوعاتی بود که در این جلسه مطرح شد و اعضای جلسه نظرات و پیشنهادات خود را در این خصوص مطرح کردند.
در ادامه گزارش سازمان برنامه و بودجه، بالا بودن قیمت تمام شده تولید، مشکل نقل و انتقالات بانکی، بالا بودن هزینه تامین مالی صادرات، بالا بودن هزینه حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و دریایی، رقابت ناسالم صادرکنندگان در برخی کشور‌ها و تنش‌های منطقه‌ای و از دست دادن بازارهای منطقه از جمله دلایل کاهش صادرات غیرنفتی در سال جاری مطرح شد.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۳۰۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰۰میلیون دلار پروژه توسط متخصصان ایرانی در سریلانکا اجرا شده است

سخنگوی دولت خبر داد که رییس‌جمهور فردا به سریلانکا سفر خواهد کرد.

به گزارش امتداد، «علی بهادری جهرمی» سخنگوی دولت، امروز در نشست خبری خود با حضور خبرنگاران اظهار کرد: سالروز شکست آمریکا در عملیات طبس را گرامی می‌داریم. در عین حال جا دارد از مردم خوب سمنان برای استقبال از آقای رییس‌جمهور و هیأت همراه در سفر استانی هفته گذشته، تشکر کنم.

وی افزود: امروز رییس‌جمهور در سفر به پاکستان در جهت فعال کردن همه ظرفیت‌ها برای تحقق شعار سال و رشد دیپلماسی به سر می‌برد؛ امروز روز آخر سفر به پاکستان است و آقای رییسی فردا به دعوت رییس‌جمهور سریلانکا به سفر یک روزه به این کشور خواهد رفت که توافقات خوب و افتتاحی را شاهد خواهیم بود.

سخنگوی دولت در ادامه اظهار کرد: در سفر رییس‌جمهور به پاکستان، ۸ سند همکاری در حوزه‌های مختلف میان مقامات دو کشور امضا شد و افزایش سطح تبادلات اقتصادی و تجاری دو کشور برای رسیدن به ۱۰ میلیارد دلار، هدف‌گذاری شده است.

وی‌ادامه داد: همچنین در سفر سریلانکا نیز علاوه بر امضای تفاهم‌هایی در حوزه‌های کشاورزی، اقتصادی و تجاری، از ابرپروژه چندمنظوره دو سد و نیروگاه و انتقال آب که از سوی پیمانکاران ایرانی احداث شده است، افتتاح و بهره‌برداری خواهد شد؛ در سفرهای خارجی و برای تحقق شعار سال یعنی «جهش تولید» اقداماتی در دستور کار قرار می‌گیرد.

بهادری جهرمی افزود: از توانمندی‌های کشور ما، صادرات خدمات فنی مهندسی است که در گذشته شاهد صادرات پهپادهای کشاورزی، ربات‌های جراحی و… بودیم. به خاطر داشتن توانایی در صادرات خدمات فنی مهندسی، شاهد ساخت پروژه‌های انتقال آب، سدسازی و نیروگاه توسط متخصصان و نخبگان ایرانی در کشور سریلانکا هستیم که اجرا شده است و نمونه عینی از اثرگذاری نخبگان ایرانی در سایر کشورها محسوب می‌شود.

سخنگوی دولت افزود: این پروژه‌ها در سریلانکا به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار بوده است که بار مالی آن تماماً توسط دولت این کشور تأمین شده است که در سفر رییس‌جمهور افتتاح خواهد شد.

بهادری جهرمی با اشاره به اهمیت توجه به شعار سال گفت: معاون محترم اول رییس‌جمهور در روزهای اخیر برای سومین‌بار از ابتدای سال، با اعضای اتاق بازرگانی و نمایندگان بخش خصوصی در حوزه صنعت و معدن و کشاورزی جلسات مشترکی برگزار کرد؛ در این جلسات برای تحقق شعار سال و رفع چالش‌های فعالان اقتصادی، بحث و بررسی و تصمیم‌گیری به عمل آمد.

در حال تکمیل…

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از گلخانه ۳ هزار متری دهکده اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی ظرف ۶ ماه آینده
  • رییس اتاق اصفهان خواستار توجه به مَضرات اقتصادی تعطیلی پنجشنبه‌ها شد
  • برگزاری دوره منطقه‌ای توانگری تسهیل گران اقتصاد مقاومتی در لرستان
  • بررسی مشکلات صنایع شهرستان ساوه در سه سطح
  • ۵۰۰میلیون دلار پروژه توسط متخصصان ایرانی در سریلانکا اجرا شده است
  • ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به دنبال اثرگذاری در تولید است
  • گام‌های دولت برای افزایش صادرات غیرنفتی
  • دفاع بازرس جبهه پایداری از ریاست 4 ساله قالیباف بر مجلس /رئیس مجلس را متهم به تک روی می کنند / اعضای هیات رئیسه با تعارف کار می کردند
  • گام مردم در کشاورزی هوشمند/ راه میان‌بر مردمی‌سازی فناوری باز شد
  • تصویب دو طرح پژوهشی در شورای پژوهشی پژوهشکده بیمه