Web Analytics Made Easy - Statcounter

زنجان-استاندار زنجان با اشاره به جایگاه بازار تاریخی زنجان، گفت: بافت معماری بازار زنجان باید حفظ شود.

به گزارش خبرنگار مهر، اسداله درویش امیری ظهر دوشنبه در حاشیه بازدید از بازار تاریخی زنجان، با بیان اینکه اصالت بازار تاریخی زنجان بر حفظ سراها و مساجد قدیمی آن است، اظهار کرد: اقدامات مرمتی باید با رعایت نکات فنی و ایمنی انجام شود و پاسداشت تاریخی و هویتی آن مورد تاکید باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بازار تاریخی زنجان محل کسب و کار بازاریان است، افزود: این بازار برای استان زنجان و کشور فضای تاریخی مهم محسوب می شود و متعلق به هویت ملی و استان است که برای نگهداشت آن باید توجه لازم صورت گیرد.

استاندار زنجان خواستار ساماندهی تاسیسات بازار زنجان شد و تاکید کرد: ایجاد کاناال های تاسیساتی برای ساماندهی این بخش ادامه پیدا کند و همکاری بین مسئولان و بازاریان جهت برطرف شدن مشکلات بازار افزایش یابد.

درویش امیری پیشنهاد داد مسئولان شهرستان و مدیر کل میراث استان به همراه بازاریان بازدیدی از بازارهای موفق کشور در مرمت و طرح های توسعه آن ها داشته باشند و بر ضرورت برگزاری جلسات مشترک همراه با حضور مسئولان آبفا و شرکت گاز تاکید کرد.

وی وضعیت نظافت در بازار را نامناسب عنوان کرد و گفت: شهرداری زنجان با طرح های زباله ای مطابق با بافت بازار نسبت به تجهیز سطل زباله اقدام کند و همچنین برنامه ای برای ساماندهی سدمعبر در داخل بازار تدوین شود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۳۰۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۱۰۷ میلیاردی پروژه دفع آب‌های سطحی در بافت تاریخی یزد

شهردار بافت تاریخی یزد با اشاره به اجرای ۱۰۷ میلیاردی پروژه دفع آب‌های سطحی در بافت تاریخی یزد گفت: اتصال فاضلاب‌های خانگی به قنات‌های متروکه اصلی‌ترین عامل فرونشست در شهر یزد است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی شهرداری بافت تاریخی یزد، علیرضا نقوی با اشاره به انتشار مطالب نادرستی در فضای مجازی مبنی بر انتقال شبکه دفع آب‌های سطحی به قنات‌های متروکه سطح شهر و فرونشست‌ها اظهار کرد: منطقه بافت تاریخی در سال گذشته با هزینه ۱۰۷ میلیارد ریال، پروژه دفع آب‌های سطحی از بلوار دهم فروردین تا رودخانه مرکزی را اجرا کرد که خوشبختانه امسال هیچیک از خیابان‌های مسیر دچار آبگرفتگی نبود و روان آب‌ها به رودخانه مرکزی هدایت شد و خبر منتشر شده مبنی بر هدایت روان آب‌ها به قنات‌های متروکه صحت ندارد.

وی به فرونشست‌هایی که پس از بارندگی‌های اخیر ایجاد شد پرداخت و افزود: در تقاطع ایرانشهر حفره ایجاد شده در مسیر پوکه متروکه‌ای بود که عمده دلیل آن اتصال فاضلاب خانگی و واحدهای صنفی اطراف به مسیر قنات بوده که متأسفانه بارها نسبت به تخلف این قبیل اقدامات شهروندان تذکر داده شد و همشهریان بر اصلاح آن اقدام نکردند و ضروری است تا شرکت آب و فاضلاب هم به این مهم تاکید بیشتری داشته باشند.

شهردار بافت تاریخی یزد ضمن تأکید بر اصلاح مسیر فاضلاب‌های خانگی از سوی شهروندان گفت: بخشی از کسبه و ساکنین اقدام به اتصال لوله‌های فاضلاب خانگی به مسیرهای پوکه قنات می‌کنند که این کار علاوه بر تخلف و جرم بودن آن، منجر به این قبیل فرونشست‌ها در سطح معابر که باعث بروز خسارات جبران‌ناپذیر و جانی خواهد شد.

به گزارش ایمنا، برای جلوگیری از اینگونه مخاطرات، همکاری بیشتر دستگاه‌های خدمت‌رسان در آموزش‌های بیشتر به شهروندان را می‌طلبد.

کد خبر 751179

دیگر خبرها

  • اجرای ۱۰۷ میلیاردی پروژه دفع آب‌های سطحی در بافت تاریخی یزد
  • ضرورت توجه به معماری و شهرسازی ایرانی ـ اسلامی 
  • تصویب مطالعات طرح ویژه تفصیلی بافت تاریخی شهر ارومیه
  • بسته تشویقی ویژه بافت‌های فرسوده شهر اصفهان اعلام شد
  • بافت‌های فرسوده شهری، فرصتی برای توسعه گردشگری
  • بازپیرایی و مرمت محله تاریخی حسینیه اعظم سمنان
  • مرمت پل خاتون کرج آغاز شد
  • مرمت خانه‌های تاریخی اردبیل امسال تعیین تکلیف می‌شود
  • عمارت «شجاع‌السلطنه» بهار در دو قدمی تخریب
  • از سند ثبت ملی بافت تاریخی روستای بیابانک رونمایی شد