Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس هیئت‌امنای موسسه فقهی و موضوع شناسی حوزه علمیه قم گفت: باید در حوزه‌های علمیه بابی برای مسئله محیط زیست و مباحث علمی و فقهی درباره این مسئله باز شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت‌الاسلام محمدحسین فلاح زاده عصر امروز در همایش تجلیل از محیط بانان نمونه کشوری که در سالن شهید مطهری ساختمان اداری آستانه برگزار شد، با تأکید بر اینکه آموزه‌های دینی هم قوانین مدونی برای حفاظت از محیط زیست دارد و هم وظایفی را برای مردم تعریف کرده است، اظهار داشت: متأسفانه با همه توجهات مسئله محیط زیست مورد غفلت واقع‌شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس هیئت‌امنای موسسه فقهی و موضوع شناسی حوزه علمیه قم به نظر اسلام درباره محیط زیست اشاره کرد و افزود: محیط زیست در دودسته طبیعی و اجتماعی تعریف می‌شود،

وی با اشاره به اینکه وظایف سازمانی محیط زیست به مسائل محیط زیست طبیعی برمی‌گردد اما آحاد مردم در ارتباط با محیط زیست اجتماعی نقش دارند، تصریح کرد: امربه‌معروف و نهی از منکر در حفظ محیط زیست اجتماعی برای مردم تعریف‌شده است.

فلاح زاده بابیان اینکه فضایی با تمام شرایط فیزیکی، بیولوژیکی، اجتماعی، سیاسی و... تعریفی است که در قانون از محیط زیست شده است، گفت: باید در حوزه‌های علمیه بابی برای مسئله محیط زیست و مباحث علمی و فقهی درباره این مسئله باز شود.

رئیس هیئت‌امنای موسسه فقهی و موضوع شناسی حوزه علمیه قم ادامه داد: دین همه افراد جامعه را نسبت به مسئله محیط زیست حساس کرده است تا بی‌تفاوت به محیط اطراف خود نباشند.

وی هوا، آب، موجودات زنده و زمین را پایه‌های اصلی و ارکان محیط زیست برشمرد و اظهار داشت: اسلام انسان‌ها را از آلوده کردن آب‌وخاک منع کرده و پرهیز از اسراف آب موضوعی است که اسلام بر آن تأکید دارد.

فلاح زاده بر مسئله درختکاری از نگاه اسلام تأکید کرد و ادامه داد: در اسلام کاشت درخت مستحب و قطع درخت مکروه است، از نگاه اسلام باید رسیدگی به درختان باید مثل رسیدگی به حیوانات موردتوجه باشد.

رئیس هیئت‌امنای موسسه فقهی و موضوع‌شناسی حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه در اسلام کاشت درخت در زمره باقیات‌الصالحات به‌شمار می‌آید، خاطرنشان کرد: کشاورزی در اسلام به‌عنوان بهترین کار تولیدی محسوب می‌شود به‌نظر می‌رسد چون کشاورز از منابع آبی به‌درستی استفاده می‌کند و مانع تخریب زمین می‌شوند که متعاقب آن هوا هم آلوده نمی‌شود از همین رو می‌توان کشاورزان را هم در زمره محیط‌بان بدانیم.

انتهای پیام/

R7854/P41362/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۳۰۵۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از معلمان حامی محیط‌زیست در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، مدیرکل محیط زیست استان گفت: معلمان حامی محیط زیست در آگاهی بخشی به دانش‌آموزان و فرهنگ سازی مدیریت پسماند خانگی و نحوه بازیافت زباله‌ها نقش به سزایی دارند.
در این مراسم راهکار‌هایی برای پاک نگه داشتن زمین، تفکیک، بازیافت، عدم استفاده از ظروف پلاستیکی ارائه شد.

دیگر خبرها

  • طلابی که اقدام به تشخیص نیازهای جامعه و حل مسئله می کنند حمایت می شوند
  • لکه‌های صنعتی غرب البرز به شهرک صنعتی تبدیل شود
  • نهضت علمی امروز میراث پرافتخار مکتب امام صادق(ع) است
  • قدردانی از معلمان حامی محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری
  • تجلیل از معلمان حامی محیط‌زیست در چهارمحال و بختیاری
  • مسئله فلسطین، چالش مشترک جهان اسلام است
  • ببینید | یک باتری می‌تواند جنگل را به آتش بکشد
  • دوره شیخ صدوق دوره انتقال از عصر حضور ائمه (ع) به دوره غیبت
  • دوره شیخ صدوق دوره انتقال از عصر حضور ائمه(ع) به دوره غیبت
  • شیخ صدوق بیش از هزار سال پرچمدار مکتب امام صادق(ع) و سایر اهل بیت(ع) بوده است