Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- ورود اولین نسخه از پیکاپ جدید آمیکو به ایران،دانشمندان از هوا غذا تولید کردند، لپ تاپ سبک ویژه صاحبان مشاغل از راه رسید و ... از جمله اخباری است که بسته فناوری میزان امروز به آن پرداخته است.

به گزارش خبرنگارگروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، ورود اولین نسخه از پیکاپ جدید آمیکو به ایران،دانشمندان از هوا غذا تولید کردند، لپ تاپ سبک ویژه صاحبان مشاغل از راه رسید و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. از جمله اخباری است که بسته فناوری میزان امروز به آن پرداخته است.

جزئیات را در ادامه بخوانید...

ورود اولین نسخه از پیکاپ جدید آمیکو به ایران

زومیت:شرکت آمیکو که بیشتر با خودروهای تجاری و مخصوصاً کامیون‌های آن شناخته می‌شود؛ به‌زودی خودروی پیکاپ جدیدی روانه بازار کشورمان خواهد کرد. این وانت دوکابین که در واقع متعلق به شرکت Huanghai چین است؛ با پیشرانه میتسوبیشی و نام آمیکو به بازار عرضه خواهد شد.

خردادماه امسال، خبر عرضه‌ی پیکاپ جدید آمیکو به بازار اعلام شد؛ اما تاکنون خبر جدیدی در این زمینه منتشر نشده بود. به همین علت، شایعاتی مبنی بر مشکل شماره‌گذاری برای این خودرو به گوش می‌رسید، اما روز گذشته، تصویری منتشر شد که اولین محموله این خودرو را در مسیر تهران نشان می‌داد؛ عکسی که به‌نوعی امیدها برای عرضه هرچه زودتر این محصول و تنوع بخشیدن به بازار پیکاپ‌ها را بیشتر می‌کند.

پیکاپ آمیکو، مجهز به پیشرانه ۲.۴ لیتری ۴ سیلندر با استاندارد آلایندگی یورو ۵ از گروه خودروسازی میتسوبیشی است که می‌تواند ۱۴۳ اسب بخار قدرت و ۲۰۰ نیوتون‌متر گشتاور تولید کند. این خودرو توانایی جابجایی بار ناخالص ۳۱۰۰ کیلوگرم خواهد داشت و مصرف سوخت آن، ۱۰.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر اعلام شده است. این خودرو از هر دو سیستم ترمز ضد قفل (ABS) و پایداری الکتریکی (‌ESP) بهره می‌برد و چرخ‌های ۱۷ اینچ روی آن قرار گرفته است. وظیفه انتقال قوای محرکه در این پیکاپ بر عهده جعبه‌دنده‌ی ۳ حالته‌، همراه با دنده سنگین کمکی خواهد بود.

در بخش داخلی و کابین این خودرو، تجهیزات رفاهی و ایمنی مختلفی مانند دو عدد کیسه هوا برای سرنشینان جلو، تنظیم ۸ جهته صندلی، صندلی‌های چرم، آینه وسط ضد نور بالا، دوربین عقب و کنترل سیستم صوتی از روی فرمان تعبیه شده است. همچنین صفحه نمایشی روی داشبورد خودرو قرار دارد که وظیفه مسیریابی از طریق آن انجام خواهد شد.

شرکت آمیکو قصد دارد این خودرو را به‌صورت دوگانه‌سوز (بنزین و گاز) به بازار عرضه کند. هرچند این پیکاپ جدید بازار ایران، توانایی رقابت با پیکاپ‌های روز بازار مانند تویوتا هایلوکس را ندارد؛ اما با توجه به قیمت احتمالی زیر ۱۰۰ میلیون تومان آن، قطعا توجه علاقه‌مندان به خودروهای آفرود را به خود جلب خواهد کرد.

دانشمندان از هوا غذا تولید کردند

مهر: دانشمندان موفق شده اند با کمک دی اکسید کربن و الکتریسیته وعده های غذایی پروتئینی تهیه کنند. محققان امیدوارند با این غذا بتوانند روزی قحطی را از بین ببرند. این غذای پودری با استفاده از انرژی پانل های خورشیدی و دی اکسید کربن موجود در هوا تولید می شود. جالب آنکه این ماده در آزمایشگاه و با راکتورهای پروتئین با ظرفیت یک فنجان قهوه تولید شده است. راکتورهای مذکور در یک شبانه روز می توانند یک قاشق پروتئین تولید کنند.

در این شیوه از هیچ نوع سمی استفاده نمی شود، بلکه مقدار مشخصی کود یا ماده مغذی به کار می رود.

جوها پکا پیتکائن دانشمند ارشد مرکز تحقیقات فنی VTT در فنلاند می گوید: در اصل تمام مواد اولیه ما از هوا تولید می شوند. در آینده این فناوری را می تواند به صحراها و مناطق قحطی زده، انتقال داد.

به این ترتیب می توان در هر نقطه ای غذا تولید کرد. همچنین می توان آن را به عنوان خوراک دام نیز استفاده کرد.

جالب آنکه به گفته محققان فرایند تولید غذا از الکتریسیته ۱۰ برابر کارآمدتر از فتوسنتزها است.

لپ تاپ سبک ویژه صاحبان مشاغل از راه رسید

لپ تاپ Tecra X۴۰-D دارای نمایشگر ۱۴ اینچی است و نمایشگر لمسی مطلوبی دارد. صفحه کلید نرم و مناسب برای تایپ و امکان نصب کارت حافظه میکرو اس دی از جمله دیگر مزایای لپ تاپ یادشده است.

دو نقطه ضعف مهم این لپ تاپ عمر باتری نه چندان زیاد و لرزش تصاویر در برخی مواقع است. زاویه دید نمایشگر این لپ تاپ ۱۵۷ درجه است. شاسی منیزیم با طراحی لانه زنبوری بر استحکام بدنه لپ تاپ مذکور افزوده است.

وزن این لپ تاپ حدود ۱.۲۵ کیلوگرم است که باعث می شود حمل و نقل آن راحت باشد. ابعاد Tecra X۴۰-D توشیبا ۳۳۲ در ۲۲۸.۹ در ۱۶.۹ میلیمتر است.

دقت نمایشگر این لپ تاپ ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل بوده و امکانات امنیتی متنوعی از جمله دوربین مادون قرمز برای شناسایی چهره مالک دستگاه از طریق ابزار ویندوز هلو، حسگر اثر انگشت و... در آن گنجانده شده است.

لپ تاپ مذکور با پردازنده Core i۵-۷۲۰۰U شرکت اینتل، ۴ تا ۱۶ گیگابایت رم به انتخاب خریدار، پردازنده گرافیکی HD Graphics ۶۲۰ اینتل و ۱۲۸ تا ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی عرضه می شود.

این پریز با خانه هوشمند همخوان می شود

محققان به تازگی یک پریز هوشمند ساخته اند که کاربر خود را از شر انبوه سیم های گره خورده خلاص می کند. این پریز روی سیم کشی معمول ساختمان نصب می شود و خود را با فناوری های هوشمند خانه منطبق می کند.

می توان شارژرهای یو اس بی و حتی چراغ خواب را به این پریز نیز متصل کرد. این سیستم قابلیت اتصال به پرتکل شبکه های WiFi، Zwave یا ZigBee را دارد.

بنابراین تفاوتی ندارد دستگاه هوشمند کاربر به چه شبکه ای متصل می شود، این پریز هوشمند با همه آنها همخوان می شود. بنابراین می توان آن را برای تعداد زیادی از دستگاه های مختلف به کار برد، سپس شبکه مورد نظر را انتخاب کرد و تمام دستگاه های هوشمند خانه را با همین پریز کنترل کرد.

این پریز به کاربر نشان می دهد کدام دستگاه هوشمند بیش از بقیه الکتریسیته مصرف می کند. همچنین کاربر می تواند هنگامیکه در خانه نیست، دستگاه ها را برای خاموش ماندن تنظیم کند. جالب آنکه این دستگاه هرگونه حرکتی را هنگام نبود کاربر به او اطلاع می دهد. علاوه برآن دسترسی به الکسا و دستیارهای صوتی دیگر نیز ممکن است. می توان از آن به عنوان ردیاب گاز مونوکسید کربن نیز استفاده کرد.

برای استفاده از دستگاه کافی است کاربر آن را به برق متصل کند و سپس اپلیکیشن موبایل آن را باز کند.

خاموش و روشن کردن لامپ با یک پلک زدن

ایسنا:مهندسان حسگری ساخته‌اند که می‌توان آن را بر روی دسته عینک جاسازی کرد و از آن برای خاموش/روشن کردن چراغها یا تایپ کردن متن روی صفحه رایانه استفاده کرد.

حسگر ابداعی مهندسان موسسه فناوری جورجیا و آکادمی علوم چین حرکت پوست را هنگام پلک زدن شکار کرده و از آن برای روشن و خاموش کردن چراغ‌ها یا تایپ کردن متن بر روی صفحه رایانه استفاده می‌کند.

حسگر به کار رفته در این عینک در واقع یک مولد تریبوالکتریک بوده و به اندازه‌ای نازک است که می‌توان آن را روی دسته عینک جاسازی کرد. این حسگر از چند لایه پلیمری ساخته شده و این لایه‌ها پوشش فلزی دارند که به عنوان الکترود عمل می‌کند.

هر بار که کاربر پلک می‌زند، حرکت پوست او در کناره‌های چشم موجب می‌شود لایه‌های پلیمری فعال شده و یک سیگنال الکتریکی تولید کنند. با تکرار کردن تعمدی این پلک زدن‌ها، سیگنال از طریق یک سیم یا به طور بیسیم به رایانه منتقل می‌شود. زمانی که سیگنال ارسال شده از حد آستانه بالاتر باشد، بدین معناست که کاربر به دنبال خاموش و روشن کردن لامپ‌هاست.

تیم علمی به دنبال استفاده از این حسگر بر روی اعضای دیگر بدن است تا بتواند پتانسیل آن را در کارکردهای رباتیک هوشمند بررسی کند. همچنین می‌توان از این سیستم برای کمک به افرادی که به دلیل تصادف یا بیماری‌ محدودیت حرکتی دارند، استفاده کرد.

حسگر ابداعی دارای کاربردهای زیاد دیگری از جمله استفاده از حرکت عضلات دیگر یا کاربرد در سامانه‌هایی خواهد بود که نیازمند نظارت مستمر زیستی یا غیرزیستی هستند.

درمان بیماری‌های خود ایمنی با کرم‌های روده

حدود شش هفته طول می‌کشد تا کرم روده سراسر بدن انسان را بپیماید و به روده برسد؛ این کرم در روده کوچک ساکن می‌شود و برای بقای خود، خون آن را می‌مکد، با این حال، دانشمندان دانشگاه جیمز کوک استرالیا معتقدند داشتن تعداد کمی از این کرم ها در روده مزیت‌های خاص خود را دارد.

برای این که کرم‌های روده و موجودات دیگری که در این عضو زندگی می‌کنند، بتوانند در بدن انسان زنده بماند، باید التهاب روده را آرام کنند. محققان در حال بررسی این موضوع هستند که آیا کرم‌های روده قادرند بیماری‌های التهابی و خودایمنی ناشی از بیماری سلیاک گرفته تا اوتیسم و آلرژی‌ها را درمان کنند یا خیر.

در حال حاضر، ایده موجود در پس کرم درمانی این است که کرم‌های روده (helminths) در روده انسان و همراه وی تکامل یافته‌اند و برای دستگاه ایمنی فوایدی دارند.

این کرم ها هزاران سال است که همراه انسان‌ها بوده اند و در حال حاضر، حدود 24 درصد جمعیت دنیا به کرم‌های روده‌ آلوده هستند که از طریق خاک به بدن انسان منتقل می‌شوند. این کرم ها مستقیما از فردی به فرد دیگر منتقل نمی‌شوند بلکه تخم‌های آن‌ها از بدنشان خارج می‌شود و در نواحی دارای بهداشت پایین، خاک را آلوده می‌کنند. امروزه، شهروندان کشورهای ثروتمند به ندرت با کرم‌های انگلی دست و پنجه نرم می‌کنند.

با این حال، در این کشورها بیماری‌های مرتبط با سیستم ایمنی بدن بالا هستند و بیش از 23.5 میلیون آمریکایی با این بیماری‌ها دست به گریبانند. گفته می‌شود در بیماری‌های خودایمنی، سیستم عادی جامعه میکروبی روده به آسانی مختل می‌شود و این امر موجب بروز مشکلات زیادی در سلامتی می‌شود و تعدادی از دانشمندان بر این باورند نبود کرم‌های روده می‌تواند عاملی برای بروز این بیماری‌ها باشد.

این کرم‌ها برای اهداف پزشکی جذاب هستند زیرا سیستم ایمنی بدن را سرکوب نمی‌کنند بلکه به نوعی آن را تنظیم می‌کنند؛ این در حالی است که داروهای ضدالتهاب حال حاضر که برای درمان بیماری‌های خودایمنی به کار می‌روند، سیستم ایمنی را سرکوب می‌کنند و بیمار را در معرض خطر بالای ابتلا به عفونت‌ها و سرطان‌ها قرار می‌دهند.

وقتی محققان در مطالعه‌ای ترکیبی از پروتئین‌ها و مولکول‌های دیگر ترشح شده توسط کرم‌های روده را به بدن موش‌ها تزریق کردند، توانستند از بیماری‌های التهاب روده، آسم و آرتریت روماتوئید آنها جلوگیری کنند.

همچنین تیم تحقیقاتی دیگری در دانشگاه دوک آمریکا نشان داده‌ زمانی که نوزادان موش به طور مادرزادی دارای کرم ‌های روده بودند، مغزهای آن‌ها در مقابل التهاب ناشی از نقاط دیگر بدنشان ایمن بودند. دانشمندان تصور می‌کنند ممکن است این کرم‌ها در نهایت به درمان اختلالات اضطراب، سردردهای میگرنی و افسردگی کمک کنند چون تصور می‌شود التهاب در بروز بسیاری از این بیماری‌های ایفای نقش می‌کند.

آن‌ها همچنین تصور می‌کنند کرم‌های روده در ممانعت از واکنش بیش فعال سیستم ایمنی عمل می‌کنند و نه متوقف کردن واکنش آن، بنابراین این موجودات نویدی برای درمان آلرژی‌های فصلی خواهند بود.

با این حال، هنوز تا تایید این ایده‌ها راه طولانی در پیش است چون محققان باید مشخص کنند آیا ساخت دارو با الهام از کرم‌ها یا تولید داروهای حاوی ترکیبات کرم روده، شیوه ای کارآمد خواهد بود یا خیر و این که کدام گونه از آن‌ها و چه تعداد از آن‌ها سودمند خواهند بود.

چین بزرگترین جهان مجازی را خلق کرد

ایران اکونومیست: گروهی از دانشمندان چینی با کمک سریعترین ابر رایانه دنیا بزرگترین جهان مجازی را ایجاد کردند و آن را «تمرین اولیه» ماشین Sunway TaihuLight نامگذاری کردند. این ابررایانه با استفاده از ۱۰ میلیون هسته CPU این شبیه سازی را انجام داده است.

به هرحال این ماشین خلق و گسترش اولیه جهان در میلیون ها سال قبل را شبیه سازی کرد. جهان مجازی ساخته شده ۵ برابر شبیه سازی محققان دانشگاه زوریخ است که در ماه ژوئن رونمایی شد.

شبیه سازی جهان به ستاره شناسان کمک می کند در مناطق مختلف فضا جستجوهایی انجام دهند.

نسل آتی ابررایانه ها ۱۰ برابر قدرتمندتر از Sunway TaihuLight خواهند بود که در ۲۰۱۹ میلادی آماده می شوند.

انتهای پیام/

خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۳۱۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه امسال چهارمحال و بختیاری ایجاد ۱۲۹۵۱ فرصت شغلی است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان چهارمحال و بختیاری گفت: در حوزه اشتغال برنامه امسال ایجاد ۱۲ هزار و ۹۵۱ فرصت شغلی در استان است که طی این برنامه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در اولویت هستند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، محسن مولوی امروز در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه با اشاره به بزرگداشت هفته کار و کارگر اظهار داشت: از پنجم تا 11 اردیبهشت ماه هفته کار و کارگر نامیده شده که شعار امسال این هفته مشارکت کارگر، جهش تولید و ایران قوی است.

وی گفت: امسال در هفته کار و کارگر 50 عنوان برنامه در استان برگزار می‌شود که هدف بزرگداشت و تکریم مقام ارزشمند کارگران است. سال قبل بیش از 7857 بازرسی از کارگاه‌های مشمول قانون کار داشتیم که موضوع ایمنی و پرداخت دستمزد کارگران مهم‌ترین موضوع این بازرسی‌ها بود، همچنین بیش از 245 دوره آموزشی در این رابطه برای بیش از دو هزار کارگر انجام شد.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: برای صیانت از نیروی کار هیئت‌های تشخیص و حل اختلاف تشکیل شده که در سال قبل بیش از 2480 پرونده در سطح استان حل و فصل شد که بیشترین شکایات مربوط به موضوع مابه‌التفاوت حقوق و حق بیمه بود که 30 درصد مسائل حل و فصل شدند. تعداد 408 شرکت خدماتی در استان فعال هستند و تمامی آنها مکلف به انجام طرح طبقه‌بندی مشاغل هستند و شرکتی که این کار را انجام ندهد رد صلاحیت می‌‌شود، در سال قبل 77 مورد گواهی‌نامه تأیید صلاحیت صادر شد.

وی گفت: تعداد 220 تشکل کارگری فعال در استان داریم که 190 تشکل کارگری و 30 مورد تشکل کارفرمایان است. در سال قبل به 1267نفر مقرری بیمه بیکاری به میزان 106 میلیارد تومان پرداخت شد که نسبت به سال 1401 میزان 18 درصد کاهش پرداخت مقرری داشتیم. در حوزه اشتغال برنامه امسال ایجاد 12 هزار و 951 فرصت شغلی در استان است که طی این برنامه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در اولویت هستند.

مولوی با بیان اینکه بیشترین دستگاه‌هایی که در سال قبل بار اشتغال را بر دوش داشتند کمیته امداد امام خمینی(ره)، جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت بودند و ارگان‌های دیگر در رتبه‌های بعد قرار داشتند، مطرح کرد: کلیه اشتغال ایجاد ایجاد شده در سامانه رصد باید ثبت شود در سال قبل بازدیدهای میدانی بررسی شد که 82 درصد اطلاعات درست بود و در سال جاری نیز نظارت قوی‌تر انجام می‌شود. سامانه جست‌وجوی شغل سال قبل انجام شد و 4000 نفر در این سامانه ثبت نام کردند که 534 نفر از این طریق شاغل شدند. در استان 55 مرکز کاریابی و مرکز مشاوره کارآفرینی وجود دارد که 10 مورد در سال گذشته راه‌اندازی شد.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد:  در حوزه پرداخت تسهیلات سال قبل 1100میلیارد تومان تسهیلات با سود 4 تا 6 درصد به 11 هزار نفر در قالب تسهیلات مشاغل خانگی، تبصره 16، تسهیلات روستایی و عشایری و تعهد بین اداره کار تعاون و رفاه اجتماعی با صندوق کارآفرینی امید پرداخت شد که بیشترین پرداخت تسهیلات مربوط به تبصره 16 بود و 6183 مجوز رایگان مشاغل خانگی صادر شد.

وی با اشاره به اینکه نرخ بیکاری در سال 1403در استان باید تک رقمی شود، گفت: نرخ بیکاری در سال 1402 در استان 10.67 بود که این عدد در زمستان به 9 درصد رسید در حالی که در سال 1401 نرخ بیکاری 13.5 درصد بود. طرح کالا برگ الکترونیک در قالب فجرانه از بهمن ماه شروع شد و سومین مرحله آن تا 20 اردیبهشت ماه ادامه دارد و اتفاقاتی می‌افتد که این طرح تمدید شود. از ابتدای طرح تاکنون 278 هزار خانوار از این طرح استفاده کردند و 180 میلیارد تومان پول وارد بازار شد. همچنین 3200 فروشگاه فعال در استان در طرح کالابرگ داریم.

وی عنوان کرد: تعداد 309 هزار خانوار در چهارمحال و بختیاری وجود دارد که 296 هزار خانوار هر ماه یارانه می‌گیرند که 107 هزار خانوار در سه دهک اول و 189 هزار خانوار در دهک‌های 4 تا 9 قرار دارند در کل در هر ماه 315 میلیارد تومان یارانه به مردم استان پرداخت می‌شود و 13 هزار و 363 نفر در دهک 10 قرار دارند که یارانه نمی‌گیرند.

مولوی با اشاره به مصوبات دور دوم سفر ریاست جمهور به استان گفت: اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی در این سفر 5 مصوبه گرفت که 11 پروژه دارد که همه در حوزه ورزش کارگری هستند و در حوزه سرمایه‌گذاری نیز دو تفاهم‌نامه مربوط به این اداره کل بود.

انتهای پیام/7540/

دیگر خبرها

  • علی ربیعی: تعطیلی روز شنبه توطئه نیست /بستن فضای مجازی چه خاصیتی دارد؟ وقتی خودتان هم در شبکه های مجازی هستید و تیک آبی و خاکستری می گیرید
  • ‌سختی کار پزشکی قانونی فرسودگی شغلی ایجاد می‌کند
  • شما ایرانی‌ها پادشاه جهان اسلام و شیر خاورمیانه هستید + فیلم
  • صعوبت کار پزشکی قانونی فرسودگی شغلی ایجاد می‌کند
  • سختی کار پزشکی قانونی فرسودگی شغلی ایجاد می‌کند
  • ایجاد ۴۰ هزار فرصت شغلی در استان کرمانشاه
  • برنامه امسال چهارمحال و بختیاری ایجاد ۱۲۹۵۱ فرصت شغلی است
  • طنز در فضای مجازی با اقتصاد پیوند خورده است
  • واکنش وزیرخارجه به تصمیم اروپا علیه ایران
  • ایجاد بزرگترین رویشگاه طبیعی البرز به همت اهالی هیو