Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@10:44:37 GMT

جلوی گسترش ساخت و سازهای غیررسمی در بناب گرفته شد

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۲۳۲۵۸۸

جلوی گسترش ساخت و سازهای غیررسمی در بناب گرفته شد

فرماندار بناب گفت: بعد از گذر مدتی با تدابیری که انجام شد توانسته‌ایم جلوی گسترش ساخت و سازهای غیررسمی را بگیریم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بناب، ولی الله فرج‌الهی عصر امروز در جلسه کارگروه ساماندهی و نوسازی سکونت‌گاه‌های غیر رسمی شهرستان بناب با اشاره تعداد سکونت‌گاه‌های غیر رسمی اظهار کرد: بر اساس مطالعات انجام شده در شهرستان بناب 11 محله وجود دارد و تعداد زیادی از خانه‌های ساخته شده در این محلات به صورت غیر رسمی به وجود آمده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکهقسمت زیادی از این 11 محله‌ها، محلات روستایی بودند که توسط ساخت و سازهای بی‌رویه به شهر چسبیده‌اند افزود:اکنون بعد از گذر مدتی با تدابیری که انجام شد توانسته‌ایم جلوی گسترش ساخت و سازهای غیررسمی را بگیریم.

فرماندار بناب با اشاره به فعالیت‌های موفق ستاد سازماندهی ساخت‌ و سازهای غیررسمی شهرستان بناب، اذعان داشت: تحقیق برای بهبود ساخت و ساز در محلات انجام شد و در کل استان آذربایجان‌شرقی برای اولین بار مسیر گشایی در محلات غیر رسمی بناب انجام پذیرفت که باعث شدهاکنون در سایر محلات نیز اهالی آماده همکاری با ما شوند.

فرج‌الهی با اشاره به جذب بودجه برای ساماندهی سکونت‌گاه‌های غیر رسمی، بیان کرد: از بندهای مختلف بودجه بندی استانی و ملی، اعتباراتی برای ساماندهی سکونت‌گاه‌های غیر رسمی جذب کردیم که در راستای تداوم فعالیت‌های ساماندهی این سکونت‌گاه‌ها بسیار خوب و موفق خواهد بود.

وی با اشاره به اهمیت فرهنگ سازی‌های مورد نیاز در این سکونت‌گاه‌ها، خاطرنشان کرد: برای گسترش فرهنگ، آموزش و توانمندسازی اهالی محله‌های حاشیه نشین در نظر گرفته‌ایم کلاس‌هایی به صورت رایگان برگزار کنیم که هدف از این آموزش‌ها، مهارت آموزی و جلوگیری از اعتیاد و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است.

نماینده دولت در شهرستان بناب، تاکید کرد: موردی که اکنون در خواست داریم، توجه به سکونت‌گاه‌های غیر رسمی و نیاز اول این مناطق یعنی بازگشایی محلات است.

فرج‌الهی با اشاره به اقدامات دولت در این رابطه، گفت: در دولت تدبیر و امید اقدامات خوب و توجه ویژه‌ای برای این موضوع شده است و امید داریم این توجه بیش از پیش ادامه پیدا کند.

فرماندار بناب با بیان اینکه سازمان نظام مهندسی نیز در شهرستان بناب از کمک‌های خود دریغ نکرده است، گفت: طی سال گذشته نظام مهندسی 50 درصد تخفیف برای ساماندهی در سکونت‌گاه‌های غیر رسمی در نظر گرفته بود و همچنین شهرداری بناب نیز برای تسریع بخشیدن به این موضوع برای این سکونت‌گاه‌ها پروانه رایگان صادر می‌کرد که تقاضا داریم در این سال نیز از کمک‌های خود دریغ نکنند.

وی با اشاره به اختصاص 200میلیارد تومانی اعتبارات دولتی برای بهزیستی استان، گفت: باید بدانیم سهم شهرستان بناب از این مقدار چقدر است و میزان مبلغ مورد نیاز برای این شهرستان را جذب کنیم.

فرماندار بناب، گفت: در بحث توانمند سازی و آموزش در این محلات، گفتنی است مهاجرانی هستند که از شهرهای دیگر برای کار به شهرستان بناب آمده‌اند و زمانی‌که کار پیدا نمی‌کنند باعث ایجاد مشکلات اجتماعی می‌شوند لذاباید با ارائه تسهیلاتی برای اشتغال‌زایی، از این عزیزان حمایت شود.

عالی‌ترین مقام شهرستان بناب از اختصاص اعتبارات دولتی در حیطه‌های مختلف در شهرستان بناب خبر داد و گفت: 250 میلیون تومان برای زمین چمن ورزشی روباز، 250 میلیون تومان برای بهسازی مسیر کانال‌ها، یک میلیارد و 250 میلیون تومان برای نوسازی یک مدرسه 9 کلاسه و چندین طرح دیگر که در مجموع مبلغی قریب بر 5 میلیارد تومان، یعنی نزدیک به نصف اعتبارات استانی جذب بودجه کرده‌ایم.

وی با انتقاد از عدم ارایه گزارش از فعالیت صورت گرفته در شهرستان بناب، افزود: در خصوص اعلام عملکرد گزارش مشکلی اساسی داریم، با اینکه بارها تاکید کرده‌ایم عملکرد ستاد باز آفرینی را مستند سازی کنید ولی برخی مستندسازی‌های لازم را انجام نمی‌دهند.

وی در خاتمه افزود: در صدد جذب اعتبارات برای طرح‌های پیشگیری از پنج عامل آسیب زای اجتماعی هستیم.

انتهای پیام/

R7887/P1377/S6,47/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۳۲۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممکن است فاجعه بم تکرار شود !

به گزارش همشهری آنلاین،‌ محمد آئینی ظهر امروز در همایش بزرگداشت روز ملی شوراهای اسلامی که در سالن شیخ صدوق آستان حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) برگزار شد، با تاکید بر اینکه مردم در بافت فرسوده و سکونت‌گاه‌های غیررسمی حق حیات دارند و جان آن‌ها در خطر است، گفت: در ایران ۱۷۰ هزار هکتار بافت فرسوده، حاشیه‌ای و تاریخی و بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار سقف لرزان وجود دارد.

وی با بیان اینکه شوراها باید زبان گویای مردم باشند، افزود: در صورتی‌که جریان نوسازی مسکن در بافت‌های ناکارآمد و فرسوده کشور شتاب نگیرد، شاهد تکرار فاجعه‌ای مانند بم خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به برخی از حقوق مردم ساکن در بافت‌های فرسوده، خاطرنشان کرد: این شهروندان در وهله اول حق حیات دارند، باید حقوق آنان به رسمیت شناخته شده و به منظور نوسازی واحدهای مسکونی در سکونتگاه‌های غیررسمی، موانع صدور اسناد مالکیت به منظور فراهم شدن امکان دریافت تسهیلات برطرف شود.


آئینی با اشاره به نهضت سنددار کردن اراضی در سکونتگاه‌های غیررسمی، تصریح کرد: بهره‌مندی از امکانات شهری در حد متوسط محلات برخوردار شهری و فراهم کردن زیرساخت‌های خدمات آموزشی، فرهنگی، ورزشی، درمانی، بهداشتی اهمیت دارد.

وی با اشاره به بیش از ۶۰ درصد معابر در بافت‌های فرسوده شهری، خاکی هستند، ابراز امیدواری کرد: با همکاری وزارت راه و شهرسازی و تخصیص قیر، طی مدت باقیمانده از دولت، هیچ معبر خاکی در سکونتگاه‌های غیررسمی و بافت‌های فرسوده نداشته باشد.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در ادامه تأکید کرد: دستگاه‌های اجرایی وظیفه دارند متناسب با پراکنش جمعیت در این مناطق، خدمات و زیرساخت‌های لازم را تأمین کنند.

وی حق اشتغال را از دیگر حقوق ساکنان مناطق بافت فرسوده شهری برشمرد و گفت: باید با ارائه آموزش‌های شغلی، زمینه اشتغال‌زایی برای ساکنان این مناطق فراهم شود.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در پایان با تأکید بر ارائه تخفیف ۵۰ تا ۱۰۰ درصدی صدور پروانه ساخت‌وساز در مناطق فرسوده و ناکارآمد شهری خاطرنشان کرد: ارائه تسهیلات و امکانات و حمایت‌های نهضت ملی مسکن، حق تغییر کاربری طبقات همکف و صدور پروانه ساخت‌وساز برای واحدهای مسکونی با هر متراژ زمین، از اهرم‌های تشویقی دولت در بافت فرسوده است.

کد خبر 847896 منبع: تسنیم برچسب‌ها بافت‌ فرسوده خبر مهم

دیگر خبرها

  • مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری : ممکن است فاجعه بم تکرار شود !
  • تماس‌های غیررسمی پرسپولیس با سرمربی تیم‌ملی
  • ممکن است فاجعه بم تکرار شود !
  • شناسایی ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار سقف لرزان در بافت‌های فرسوده
  • دوقلوهای آواز ایرانی در شهر اصفهان به روی صحنه می‌روند
  • ساخت فضاهای آموزشی در مناطق محروم شهرستان دیر
  • تداوم عقب‌نشینی نرخ ارز در بازار غیر رسمی/ قیمت دلار به کانال ۵۰ هزار تومان بازمی‌گردد؟
  • تاکید بر مبارزه با ساخت و ساز‌های غیرمجاز دماوند
  • علت عدم ساخت بیمارستان در سلطان آباد شهرستان خوشاب
  • بازدید مدیرکل راه و شهرسازی استان از پروژه‌های نهضت ملی مسکن شهرستان تفتان