Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه اقتصادی: مي گويند دشوارترين سناريو، سناريوي يک کار تبليغي است. کالا بايد در چند ثانيه طلايي معرفي شود، حتی نبايد گذاشت مخاطب پلک بزند ... هنگامي که در روانشناسي اجتماعي، به بحث رهبري مي رسيم در آنجا صحبت از راههايي است که به وسيله آن با بهره جويي از هيجان افراد به کنترل افکار و دستکاري اعتقادات آنها پرداخته مي شود؛ در همين جاست که جادوي تبليغات به کار مي آيد و نظر و انديشه مخاطب را تعديل و کنترل مي کند و گاه تغيير مي دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در اين حال، برانگيختن هيجان، بر بافت منطقي ذهن اثر مي گذارد و با ايجاد اختلال در آن، شخص بدون آنکه متوجه باشد، در درستي و نادرستي يک چيز، تصميم هيجاني مي گيرد و مطابق با آن عمل مي کند و اين همان چيزي است که جادوگر تبليغات خواسته است.

به گزارش بولتن نیوز، تبلیغات به خودی خود وظیفه بازاریابی شرکت های بزرگ را برعهده دارند اما زمانیکه بازاریابی شکل لیبرال به خود بگیرد و چشم انداز ها، اقتصاد منهای اخلاق را طلب کند، هنجارهای بسیاری زیر پا گذاشته می شود و خطر به مرز بحران می رسد. بحرانی که با وجود مشخص بودن قوانین در حوزه تبلیغات در شبکه های ماهواره ای، صاحبان برندهای بزرگ داخلی باعث ایجاد آن بوده اند.



این روزها با بالاگرفتن تب سریال‌های ترکیه‌ای، وسوسه تبلیغات هم در بین این برنامه‌ها بیشتر شده و در نتیجه شاهد روانه‌شدن تبلیغات، به‌ویژه در حوزه بهداشت و مواد غذایی به شبکه‌های ماهواره‌ای هستیم. در ماه های اخیر متاسفانه برندهای متعبر ایرانی سر از شبکه های ضدایرانی مانند گروه شبکه های جم در آورده اند و در کنار مفاهیم غیر اخلاقی، نام شرکت های بزرگ ایرانی شنیده می شود!

براستی مشخص نیست چرا این سبک تقاضا در شرکت های ایرانی بالا رفته و در شبکه ای که مروج زنای محصنه، لواط، رابطه نامشروع زنان، شرب خمر، دروغ و دیگر گناهان کبیره است، باید در لابلای آنها نام شرکت های ایرانی به گوش برسد! از این رو ما وظیفه خود می دانیم که در اولین قدم برای تذکر جدی نام شرکت هایی که این خط قرمز را رد کرده اند به اطلاع عموم برسانیم.

برندهای معتبر ایرانی، اسپانسرهای شبکه جم!
یکی از اصول روانشناسي تبليغات، تاثیر عناصر پيام بر ناهشياری و نا خود آگاه ذهن بیننده است. در واقع یک تبلیغ در ناخود آگاه بیننده تاثیر می گذارد تا فرد را برای محصول تجاری نیازمند بسازد. این موضوع در بسیاری از موارد در اثر تکرار احساس تعلق در مخاطب ایجاد می کند.
حال تصور کنید برندهای معتبر و بزرگی را که مخاطب به آنها احساس علقه دارد، در گروه شبکه های غیر اخلاقی جم پخش شود و همان تعلق را در مخاطب ایجاد کند....
هم‌ذات‌پنداری یا همانندسازی اصطلاحی در روانکاوی است که در این مکانیسم دفاعی، فرد، هویّت یک موضوع را، تا حدی، با‌ موضوع دیگر تطبیق می دهد.
به نظر می رسد، این روش همان همآیندی است که برای ورزشکاران در زمین رغیب ایجاد می کنند. کشتی گیران برای آنکه بهتر بتوانند کشتی بگیرند تبلیغات کشور متبوعشان را در کنار زمین قرار می دهند.
گروه جم نیز با استفاده از همین اصل، برندهای معتبر ایرانی را به سمت خود جذب کرد تا مخاطب تصور کند این شبکه ها نیز مانند شبکه های داخلی هستند و به اصطلاح خودی به حساب می آیند! موضوعی که هم باعث فریب مخاطب داخلی شد و هم با عث تقویت شبکه های معاند.
در هر حال شرکتهای داخلی که تبلیغاتشان در شبکه های جم پخش می شود، به شرح زیر می باشند:


* شامپوی لطیفه
شامپوی لطیفه یکی از اولین برندهایی بود که در ماه های اخیر پایش به این شبکه ها باز شد. تبلیغات این محصول در پیک بازدید و در میان قسمت های حساس فاطماگل پخش شد! موضوعی که باعث شد در میان لطیفه های مردمی این آگهی ها به نوعی یادآور دردها و دادگاه های فاطماگل باشد!!
جالب اینجاست که در تیزر آگهی این محصول از زنی نیمه برهنه استفاده می شود و زبان آن ترکی استانبولی است.
شامپوی لطیفه یکی از محصولات "شرکت پاک رخ" است .

* چای شهرزاد
چای شهرزاد نیز یکی دیگر از محصولاتی است که در شبکه های جم تبلیغ می کند. در تبلیغ این محصول جمعی از زنان نیمه برهنه و مردان هندی هستند که از روی بی حوصلگی در یک پارتی نشسته اند و بعد از نوشیدن چای شهرزاد به صورت جمعی به رقص و پایکوبی می پردازند!!


چای شهرزاد یکی از محصولات شرکت چای شهرزاد است.

* تبلت دیمو
نام: شرکتارتباطات اروند
دیمو نام اولین تبلت ایرانی است. محصولی که روزی افتخاری برای تولید ملی بود متاسفانه برای تبلیغاتش دست به دامن شبکه های فاسد جم شده است.
تبلت دیمو یکی از محصولات شرکت ارتباطات اروند، است.


* آب معدنی دماوند
یکی دیگر از برندهای معروف ایرانی که در شبکه های جم تبلیغ کرده، شرکت آبهای معدنی دماوند است.



* خمیردندان صحت
یکی دیگر از محصولات معتبری که در شبکه ماهواره ای جم تبلیغ می کند، خمیر دندان صحت است. خمیردندان صحت یکی از محصولات، شرکت صنعتی و بازرگانی صحت است.




* ماکارونی پارسیلا
در میان تبلیغات مختلفی که در گروه شبکه های جم پخش می شود، تبلیغ ماکارونی پارسیلا نیز به نوبه خود جالب است! این محصول با گذشت یک ماه از سال جدید هنوز در حال تبریک گفتن به مناسبت سال نو است و به نظر می رسد جزو گروه هایی هست که تا آخر خرداد نیز سال نو را تبریک می گویند!! البته اینکه چرا از یک شبکه ضد فرهنگی به خانواده های ایرانی تبریک می گوید نیز مشخص نیست.
ماکارونی پارسیلا یکی از محصولات شرکت درخشان ماکارون پارس است.


* مواد غذایی انجمن
یکی دیگر از محصولاتی که در شبکه های جم تبلیغ می شود، شرکت مواد غذایی انجمن است. این شرکت علاوه بر تبلیغ های مختلف در شبکه های جم، اسپانسر اصلی یکی از برنامه های آشپزی این شبکه نیز هست!
محصولات انجمن وابسته به شرکت مواد غذایی انجمن است.


* سالن زیبایی مریم
جالب ترین و چالشی ترین تبلیغ از میان تبلیغات برندهای ایرانی در شبکه های ضد فرهنگی جم، تیزر تبلیغاتی سالن زیبایی مریم است. در بخشی از این کلیپ آدرس این سالن درج می شود و اینگونه به نظر می رسد که این مجموعه نهاد های امنیتی را به نوعی به سخره گرفته باشد!!


بازی در زمین دشمن
چند سالیست که دستورالعمل تبلیغات ماهواره ای توسط دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طی بیانیه ای به مضمون "ممنوعیت پخش تبلیغات کالاها و خدماتی که در ایران توزیع یا ارائه می شود"، منتشر شده است و در این بیانیه صراحتا تبلیغات در شبکه های ماهواره ای را غیر قانونی و خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد است.
بر همین اساس باید توجه داشت، با هر توجیهی که در نظر بگیریم، تقویت شبکه هایی که هدفشان نابود کردن نظام خانواده، ترویج فحشا و اباحه گری در خطوط قرمز اجتماعی فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی است؛ عقلا، عرفا و قانونا مجاز نیست و در واقع شریک بودن در هدف آنان است.
چگونه باورپذیر است شرکت ها و برندهای بزرگی که هدفشان تقویت اقتصاد ایران اسلامی است، خواسته یا ناخواسته در راهی قدم بر می دارند که چشم اندازش تخریب خانواده ایرانی است؟!
مگر غیر از این است که هزینه برای تبلیغات در این شبکه های فاسد، به نوعی همان "کمک مالی" مستقیم به دشمن است؟!
در پایان انتظار می رود، شرکت ها و برندهای معتبر ایرانی با دقت و تحلیل بیشتر و دقیق تر ماجرا را نگاه کنند تا دستمایه دشمن نشوند و همچنین مسوولین امنیتی با قوت بیشتری با متخلفین متعمد برخورد کند.
البته نیاز به تاکید نیست که اگر هر شرکت و یا برندی، در راستای همکاری با دشمنان مردم ایران قدم بردارد در خبر های متوالی رسوا خواهد شد همان طور که این خبر ها نیز ادامه دار خواهد بود.

منبع: بولتن نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bultannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بولتن نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۳۳۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور اسناد مالکیت برای ۴ میلیون مترمربع از اراضی ملی شهر مهاجران

به گزارش خبرنگار مهر، علی کرمی بعدازظهر پنجشنبه در نشست بررسی پرونده‌های حقوقی و قضائی شرکت عمران شهر جدید امیرکبیر و مهاجران، اظهار کرد: تاکنون برای ۵ میلیون مترمربع از زمین‌های بخش خصوصی و برای ۴ میلیون مترمربع از زمین‌های ملی شهر مهاجران، اسناد مالکیت صادر شده است.

وی بیان کرد: ۹۶ قطعه در محله دو، ۱۶۶ قطعه در محله چهار و ۹۰۰ قطعه در محله پنج شهر جدید امیر کبیر در قالب طرح جوانی جمعیت به متقاضیان واگذار شده است.

مسئول امور حقوقی و املاک شرکت عمران شهر جدید امیر کبیر و مهاجران استان مرکزی گفت: این شرکت همچنین ۲۰۰ قطعه زمین در شهر امیرکبیر به متقاضیان برای ساخت انفرادی مسکن برای ساخت قرار در نظر گرفته است.

کرمی گفت: شهر جدید امیرکبیر ۱۰۰ میلیون مترمربع وسعت دارد که سند تک برگ برای ۴۲ میلیون مترمربع از زمین‌های این شهر جدید صادر شده است.

وی افزود: همچنین ۱۲۰۰ فقره سند تک برگ رسمی مالکیت شش دانگ برای واحدهای مسکن مهر در شهرهای جدید امیرکبیر صادر شد که این مهم یکی از دستاوردهای دولت سیزدهم است.

مسئوول امور حقوقی و املاک شرکت عمران شهر جدید امیرکبیر و مهاجران گفت: در حریم شهری شهر جدید امیرکبیر، ۲۳ فقره سند تک برگ دریافت شد که ۱۸ فقره از این اسناد در محدود شهر و مربوط به ۱۸ محله‌ای که در طرح تفصیلی پیش بینی شده شهر جدید امیرکبیر است.

کرمی عنوان کرد: در یک سال گذشته، حدود ۵۰ پرونده حقوقی و کیفری با موضوعات متنوع دستور کار قرار گرفت که بیش از ۹۵ درصد پرونده‌های حقوقی و قضائی، به نفع این شرکت، منتج به صدور حکم قطعی شده است.

کرمی افزود: همچنین در حوزه پرونده‌های حقوقی و قضائی برای نمونه می‌توان به اخذ حکم محکومیت یک شرکت خصوصی به پرداخت مبلغ ۵۸ میلیارد تومان به نفع شرکت عمران شهر جدید امیرکبیر که قطعیت یافته و در حال اجرا است اشاره کرد.

مسؤول امور حقوقی و املاک شرکت عمران شهر جدید امیرکبیر و مهاجران گفت: همچنین در پرونده دیگری مطالبات اهالی یک روستا، جهت اثبات مالکیت حدود ۲۰۰ هکتار بوده که با همت وکلای شرکت و واحد حقوقی و املاک شرکت در نهایت حکم نسبت به ۱۰ هکتار از این اراضی صادر و نسبت به ۱۹۰ هکتار دیگر از این اراضی حکم به بی حقی اهالی آن روستا به نفع شرکت عمران شهر جدید امیرکبیر صادر و قطعی شد.

کد خبر 6088674

دیگر خبرها

  • مجمع تشخیص مصلحت نظام منشأ بزرگ فساد را می‌خشکاند؟!
  • درآمد میلیون دلاری شبکه‌های ماهواره‌ای از سینمای ایران! چرا و چگونه؟!
  • پشت پرده اسلام آوردن سرمربی پرتغالی سپاهان | پای ازدواج با بازیگر ایرانی در میان است | رازی که پیراهن خانم بازیگر فاش کرد (عکس)
  • از سینمای متفکر به فیلم های کمدی رسیدیم
  • تایید شد؛ طارمی به اینتر پیوست | افشای جزئیات قرارداد
  • تایید شد؛ طارمی به اینتر پیوست | افشای جزئیات قرداد
  • پشت پرده مسلمان شدن مورایس سرمربی سپاهان
  • پشت پرده «شیعه» شدن ژوزه مورایس؛ ازدواج با شیدا مقصودلو؟
  • شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا
  • صدور اسناد مالکیت برای ۴ میلیون مترمربع از اراضی ملی شهر مهاجران