Web Analytics Made Easy - Statcounter

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر گفت: طرح های مسکن مهر در سراسر کشور مطابق دستور رئیس جمهوری، تا پایان سال جاری تکمیل و بر اساس اولویت به متقاضیان واگذار خواهد شد.

احمد اصغری مهرآبادی روز دوشنبه در فرمانداری شهرستان آستارا افزود: بخش عمده مشکلات ما در مسکن مهر، مربوط به طرح هایی است که توسط تعاونی ها و به خصوص در حوزه مشاغل آزاد اجرا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، وی بیان کرد: در طرح هایی که بر اساس تفاهم نامه سه جانبه احداث می شود، با مشکلات کمتری مواجه هستیم و مشکلات تعاونی ها را در استان ها دسته بندی کرده ایم و درباره حدود 50 هزار واحد مشکل دار، در روزهای آینده تصمیمات نهایی اتخاذ خواهد شد.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر ادامه داد: وجود مشکل در احداث 2 میلیون و 300 هزار واحد مسکن مهر دور از انتظار نیست اما عزم دولت، برطرف کردن مشکلات و تسریع اجرای طرح هاست.

مهرآبادی با اشاره به اینکه رسیدگی به تخلفات مسکن مهر از طریق دستگاه قضایی پیگیری می شود، تصریح کرد: تحویل زمین برای ساخت، پیگیری تسهیلات بانکی و افزایش وام از 200 به 400 میلیون ریال توسط وزارت راه و شهرسازی طی 2 سال گذشته انجام شده است.

وی با بیان اینکه حدود 400 واحد مسکن مهر با پیشرفت فیزیکی بالای 80 درصد در آستارا آماده واگذاری است، اظهار کرد: باید کارگروه پیگیری مشکلات مسکن مهر این شهرستان تشکیل شود تا در کنار هیات تسویه، متقاضیان واقعی شناسایی شده و واحدهای خود را تحویل بگیرند.

وی با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی آمادگی کمک مالی برای تکمیل مسکن مهر را دارد، خاطرنشان کرد: تا پایان مهرماه طرح های مسکن مهر استان اردبیل خاتمه می یابد و 2 روز دیگر جشن اختتامیه طرح های مسکن مهر در استان یزد برگزار خواهد شد.

مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این جلسه گفت: همزمان با پیگیری های قضایی متخلفان مسکن مهر آستارا، باید پیشرفت فیزیکی واحدهای آنها نیز پیگیری شود.

محمدرضا داوودی با اشاره به اینکه برای پیگیری مسائل مسکن مهر آستارا پس از انحلال تعاونی ها، هیات تسویه تشکیل شد، افزود: بررسی مسائل مالی، احصاء اعضای تعاونی ها، پیگیری نتایج حسابرسی و برگزاری مجمع سالیانه از وظایف این هیات است.

وی با بیان اینکه حدود 400 متقاضی مازاد بر طرح 900 واحدی مسکن مهر آستارا وجود دارد، اضافه کرد: باید این موضوع به صورت جدی از طریق محاکم قضایی پیگیری شود.

داوودی ادامه داد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در هر کسب و کاری می تواند به عنوان وزارت میان بخشی، ورود و به تشکیل تعاونی اقدام کند و وظیفه وزراتخانه تنظیم ارکان تعاونی است و در پیگیری جزئیات تخصصی آن دخالت نمی کند.

مجتمع 900 واحدی مسکن مهر آستارا در زمینی به مساحت 3.2 هکتار، در 9 بلوک 10 و 11 طبقه با زیربنای هر واحد 90، 84 و 70 متر مربع در حال تکمیل است.

شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع است.

منبع: اقتصاد آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۳۳۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصلاح ۴۴ نقطه از گره‌های ترافیکی مشهد تا پایان سال جاری

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر مشهد با بیان اینکه تمام پروژه‌های بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری، امسال اجرایی خواهند شد، گفت: بیشترین حجم ترافیک مشهد در ۶۰ نقطه است که طبق برنامه‌ریزی، امسال ۴۴ نقطه از این ۶۰ نقطه اصلاح و ترافیک آنها برطرف می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، مجید نژادحسین در نشست بررسی عملکرد کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر مشهد به تشریح برخی سیاست‌گذاری‌ها، اقدامات و فعالیت‌های حوزه عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهر مشهد پرداخت و گفت: یکی از رویکردها و ملاحظات کمیسیون برای سال 1403، تعریف بودجه برای پروژه‌هایی است که دارای مطالعات هستند و کمترین تملک را دارند.

وی افزود: همچنین جلسات مشترکی با شهرداران مناطق و مدیران عامل سازمان‌ها و غیره برگزار کردیم تا اولویت‌های آن‌ها در تعریف پروژه‌ها لحاظ شود و براساس آن، بتوانیم رسالت شورای شهر یعنی نظارت و مطالبه‌گری از آنها را تحقق ببخشیم.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر مشهد تاکید کرد: بودجه سال 1403 و پروژه‌های تعریف شده در آن، کاملا با نظر مدیریت شهری بوده است.

وی در ادامه به حوزه حمل‌ونقل عمومی شهر مشهد پرداخت و گفت: در این شهر، درحال حاضر هزار و 720 اتوبوس داریم که این عدد در شهر تهران، 2500 دستگاه، اصفهان 1150، شیراز 750 و تبریز 650 دستگاه است؛ اگر این عدد را نسبت به جمعیت ساکن بسنجیم، وضعیت مشهد در قیاس با سایر کلانشهرهای کشور، وضعیت بهتری است.

نژادحسین افزود: افزون بر این، مجوز خرید 450 دستگاه اتوبوس هم به شهرداری داده شده که امسال به چرخه خدمات‌رسانی اضافه می‌شوند.

وی در ادامه به بهای خدمات اتوبوسرانی در شهرهای مختلف هم اشاره کرد و گفت: در مشهد، بهای خدمات اتوبوس را از 1200 تومان به 1500 رساندیم؛ این درحالی است که بلیت اتوبوس در تهران، 4500 تومان است و درصد افزایش بهای خدمات در مشهد در قیاس با سایر کلانشهرهای کشور، کمتر است.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر مشهد تصریح کرد: خدمات‌رسانی اتوبوسرانی در مشهد، نسبت به سایر کلانشهرها، ارزان‌تر و از طرفی، تعداد ناوگان نیز، به نسبت جمعیت، بهتر از دیگران است.

نژاد حسین به رویکردهای عمرانی کمیسیون و شهرداری در دوره ششم مدیریت شهری پرداخت و گفت: در گام نخست، اهتمام خود را به تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمامی معطوف کردیم که دوره گذشته شروع شده بود چراکه این مهم را به نفع شهر و شهروندان می‌دانیم.

وی افزود: این رویکرد و نگاه قطعا در ادوار آتی نیز خواهد بود و آیندگان پروژه‌های دوره ششم که نیمه‌تمام مانده را تکمیل خواهند کرد.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر مشهد با بیان اینکه در کنار تکمیل تقاطع 4سطحی آزادگان، پروژه‌هایی چون احداث تقاطع غیرهمسطح شهید میرزایی در همین دوره اجرا و تکمیل شد، تصریح کرد: علاوه بر این، تعریض پل دهرود را داشتیم که با وجود واقع شدن در خارج از حریم شهر مشهد، در تعامل با فرمانداری و اداره کل راه و شهرسازی، اجرایی کردیم.

نژادحسین از اهتمام مدیریت شهری دوره ششم برای تکمیل پروژه خطوط مترو مشهد سخن گفت و افزود: تا پایان سال آینده، تکمیل حفاری خطوط 4گانه قطارشهری مشهد را خواهیم داشت.

وی گفت: در مرحله یک خط سوم مترو مشهد، اخیرا تصویب شد که ایستگاه‌های «بسیج»، «شارستان»، «تقاطع دانش» و غیره نیز تکمیل شود؛ پس از اینکه در شهریورماه، اتصال خط 2 و 3 مترو را خواهیم داشت، تا خردادماه سال آینده، خط یک مترو به خط 3 متصل می‌شود.

نژادحسین به پروژه پیاده‌روسازی سطح شهر اشاره کرد و گفت: میانگین پیاده‌روسازی در مشهد، سالانه 250 هزار مترمربع بوده که این عدد را در سال 1401 به 300 هزار مترمربع و سال 1402 به 450 هزار مترمربع افزایش دادیم.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر مشهد با بیان اینکه عمده این پیاده‌روسازی‌ها در حاشیه شهر صورت گرفته، گفت: امسال، دامنه این پیاده‌روسازی‌ها را افزایش دادیم و علاوه بر حاشیه شهر، مناطق 9 و یک و 11 را هم تحت پوشش قرار می‌دهیم.

نژادحسین به یکی از مصوبات شورای شهر درخصوص فراهم آوردن امکان تهاتر قیر، سیمان و میلگرد و ماشین‌آلات این حوزه اشاره کرد و افزود: به واسطه همین مصوبه، امروز شرایط خوبی به لحاظ قیر داریم و هدفگذاری آسفالت 4 میلیون مترمربع از معابر شهر را برای سال 1403 انجام شده است.

وی گفت: معابر برای آسفالت مشخص شده‌اند و براساس نیازسنجی و طبق نقشه‌های GIS آسفالت می‌شوند.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر مشهد اشاره‌ای به برخی پروژه‌های عمرانی شهر داشت و افزود: در 3 ماه آتی، شاهد بهره‌برداری از پروژه‌های مختلف و متعددی خواهیم بود؛ از جمله این پروژه‌ها می‌توان به تعریض پل‌های سرخس و شهید باهنر، تقاطع شهید هریری و دسترسی‌های سوم و چهارم تقاطع غیرهمسطح مصلی اشاره داشت.

پروژه‌های زودبازده محور دیگر صحبت‌های نژادحسین در این جلسه بود و درباره آن گفت: در مرحله اول پروژه‌های زودبازده، 74 محله داشتیم که این عدد در مرحله دوم، به 80 محله افزایش یافت و در مجموع 2 هزار میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های زودبازده یک و دو هزینه کردیم.

وی با بیان اینکه 22 بهمن‌ماه امسال، ایستگاه سلامت در خط 2 مترو مشهد به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: علاوه بر این، برای سال 1403 پروژه‌های متعددی چون دوربرگردان‌های بزرگراه پیامبر اعظم(ص)، تقاطع غیرهمسطح شاهنامه، تقاطع غیرهمسطح مشهد-طرقبه-شاندیز، دوربرگردان‌های غیرهمسطح هاشمی رفسنجانی، پارکینگ ضلع غربی پارک ملت و غیره نیز پیش‌بینی شده و اعتبار به آن تخصیص داده‌ایم.

نژادحسین افزود: درخصوص دوچرخه‌های اشتراکی نیز، امسال 700 دوچرخه به شبکه بایدو اضافه می‌شود تا تعداد دوچرخه‌های بایدو به 1700 دستگاه افزایش یابد؛ علاوه بر این، تجهیزات ایستگاه‌ها و مسیرها نیز تکمیل می‌شود.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد مقدس تصریح کرد: براساس گزارش سازمان ترافیک، بیشترین حجم ترافیک در 60 نقطه شهری وجود دارد که این نقاط با اصلاحات هندسی قابلیت حل و فصل شدن دارند؛ با برنامه‌ریزی صورت گرفته، امسال 44 نقطه از مجموع 60 نقطه اعلامی، اصلاح هندسی می‌شوند.

نژادحسین در پایان، به لزوم خارج شدن بلوار نماز از بن‌بست بودن تاکید کرد و گفت: ایجاد تونل و اتصال بلوار نماز به میدان نمایشگاه و انتهای بلوار شهید برونسی از جمله پروژه‌هایی است که در دوره بعد مدیریت شهری باید دنبال شود.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • اصلاح ۴۴ نقطه از گره‌های ترافیکی مشهد تا پایان سال جاری
  • تسریع در اتمام پروژه آزادراه ارومیه تبریز در دستور کار قرار دارد
  • مسکن؛ مهم‌ترین اولویت‌ سفر دور دوم رئیس‌جمهور به قم است
  • صدور حکم توقیف اموال دو تن از مدیران اسبق تعاونی مسکن مهر دماوند
  • اولویت اول ما توسعه روستایی است
  • قطار ۵ستاره تابستان امسال به همدان می‌رسد
  • پیگیری یک دغدغه/تجهیز زمین ورزشی روستای گوروی بشاگرد در ایستگاه آخر + فیلم
  • تعاونی‌های قم ۲۰ درصد طرح نهضت ملی را می‌سازند
  • تعاونی های قم ۲۰ درصد طرح نهضت ملی را می سازند
  • تکمیل زنجیره‌های تولید، محور توسعه استان اردبیل است