Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-27@12:34:36 GMT

نحوه کلیک کردن و افشای اسرار زندگی!

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۲۳۵۶۷۴

نحوه کلیک کردن و افشای اسرار زندگی!

دو محقق آلمانی می‌گویند که توانسته‌اند عادت یک قاضی به تماشای پورن و همین طور ماده مخدر محبوب یک سیاستمدار را فقط با بررسی الگوی کلیک آنها در اینترنت شناسایی کنند.
اسویا اکرت و آندرس دوس نتایج تحقیق خود را در کنفرانس هکرها که در لاس وگاس آمریکا برگزار شد مطرح کردند.این دو نفر انبوه اطلاعات مربوط به جستجوی اینترنتی سه میلیون آلمانی را از طریق شرکت‌هایی که آمار و اطلاعات کلیک کردن کاربران در اینترنت را جمع‌آوری می‌کنند به دست آورده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



آنها می‌گویند هر کاری که کاربران در اینترنت انجام می‌دهند با جزئیات ثبت و ضبط می‌شود و شرکت‌ها به سرعت این اطلاعات را گردآوری می‌کنند تا برای تبلیغات از آن استفاده کنند.

این دو پژوهشگر متوجه شدند که ۹۵ درصد این اطلاعات را افزونه (extension) ده مرورگر (Browser) معروف فراهم می‌کنند.خانم اکرت گفت: "کاری که این شرکت‌ها می‌کنند در اروپا غیرقانونی است اما این برایشان اهمیتی ندارد."

انتشار یافته‌های این دو پژوهشگر باعث شده در آلمان این موضوع مطرح شود که باید برای فعالیت شرکت‌هایی که اطلاعات جستجوی اینترنتی کاربران را جمع می‌کنند، محدودیت قائل شد.

به گفته آقای دوس مرتبط کردن این اطلاعات با افراد کار ساده‌ای است و دقیقا می‌توان فهمید که افراد کجا آنلاین شده‌اند، چه چیزهایی را در اینترنت جستجو کرده‌اند و چه چیزهایی خریده‌اند.

فیسبوک با اطلاعات شما چه می‌تواند بکند؟

این دو محقق اطلاعاتی را که کاربران از عادت‌های اینترنتی خود بجا می‌گذارند بر اساس فهرست سایت‌های و لینک‌هایی بازدید شده تجزیه و تحلیل کردند و بعد با بررسی فقط چند دومین، می‌توانستند کاربری را که یک جستجوی خاص را انجام داده به چند نفر محدود کنند تا سرانجام به کاربر مورد نظر برسند.

به گفته این دو محقق در بسیاری موارد تشخیص هویت فرد حتی از این هم ساده‌تر است چون اطلاعات مربوط به کلیک کاربران در خیلی موارد به صفحه آنها در شبکه‌های اجتماعی لینک می‌شود که بلافاصله هویت و حتی اطلاعات بیشتری را درباره فرد روشن می‌کند.

اطلاعاتی که عادت‌های اینترنتی افراد را فاش می‌کند می‌تواند لینک‌هایی باشد که در توئیتر همرسان می‌کنند، ویدئوهای که در یوتیوب تماشا می‌کنند، مطالب خبری که در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارند یا عکس چیزهایی را که خریده‌اند یا جاهایی را که رفته‌اند در این شبکه‌ها منتشر می‌کنند.

دو پژوهشگر می‌گویند اطلاعات کاربران که در فضای مجازی در اختیار همه قرار دارد روز به روز بیشتر می‌شود، بنابراین یافتن کاربر از روی الگوی کلیک روز به روز آسان‌تر می شود.

خانم اکرت می‌گوید اطلاعات به جا مانده از جستجوهای اینترنتی افراد، جزئیات خصوصی زندگی آنها را برملا می‌کند که می‌توان از آن سوء استفاده کرد؛ مثل این که دفترچه تلفنی داشته باشید که با نگاه کردن به اسم هر فرد، از هر کاری که او انجام داده باخیر شوید.

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۳۵۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت روزآمدسازی دانش و اطلاعات مدیران مناطق نفت‌خیز جنوب

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با تأکید بر ضرورت روزآمدسازی دانش و اطلاعات مدیران مناطق نفت‌خیز جنوب، گفت: اگر دانش افراد در کسوت‌های مختلف روزآمد نشود همچون آب و سرابی خواهند بود که پس از مدتی به‌دلیل سیالیت نداشتن علمی از بین خواهد رفت.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، علیرضا دانشی در حاشیه نخستین روز از برگزاری دوره آموزشی اقتصاد انرژی ویژه مدیران ارشد سازمان، بیان کرد: موظف و مکلفیم به عنوان شرکتی صنعتی و بزرگ در کشور و منطقه، پیرامون روزآمدسازی اطلاعات خود اقدام‌های لازم و مؤثر را انجام دهیم.

وی افزود: اهمیت کسب علم برای مناطق نفت‌خیز جنوب به‌دلیل گستردگی حوزه عملیات و تنوع مأموریت‌ها بیش از دیگر دستگاه‌هاست، از وجهی دیگر این مجموعه بنگاهی اقتصادی نیز به شمار می‌آید و باید براساس منطق اداره شود.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب بر ضرورت اهتمام مدیران و کارکنان در علم آموزی تأکید کرد و گفت: دین و شریعت برای طلب علم جایگاهی ویژه‌ قائل است، به‌طوری که در آموزه‌های قرآنی نیز ارزش انسان به دانش او ذکر شده است.

دانشی تصریح کرد: انتظار می‌رود که مدیریت منابع انسانی در شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با اهتمامی ویژه و تلاشی مضاعف برای برگزاری دوره‌های آموزشی مدیران و کارکنان تلاش کند.

مرکز توانمندسازی مدیران و کارکنان راه‌اندازی می‌شود

در ادامه این نشست، ابوالقاسم حبیبی‌پور با بیان اینکه در نظر داریم که دانش مدیران را به موازات کارکنان صنعت نفت ارتقا دهیم، بیان کرد: سرانه آموزش مدیران نیازمند بهبود است از این رو برای مجموعه آموزش برنامه‌ریزی جدی شده است تا این سرانه به حداکثر برسد.

وی از راه‌اندازی مرکز توانمندسازی مدیران و کارکنان در آینده نزدیک خبر داد و گفت: رایزنی‌های اولیه به‌منظور راه‌اندازی این مرکز در تهران انجام شده است و با تاکید مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز طی امسال اقدام‌های لازم برای راه‌اندازی این مجموعه آموزشی کلید خواهد خورد.

مدیر منابع انسانی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در پایان با تاکید بر ضرورت حضور فعال مدیران در دوره‌های آموزشی تصریح کرد: بقا و رشد هر سازمان به مدیران وابسته است، از این رو روزآمدسازی اطلاعات آنها تضمین کننده موفقیت مجموعه تحت مدیریت آنها خواهد بود.

دیگر خبرها

  • اطلاعات پروژه جدید بهمن دیزل
  • افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک + اسامی
  • افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک / یک میلیارد دلار برای مدیران خودرو! + اسامی
  • افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک با وجود وعده بانک مرکزی
  • اکوسیستم جدید «چری» صنعت خودرو را متحول می‌کند؟
  • انتشار آگهی در سکوهای اینترنتی به شرط ثبت‌نام در سامانه املاک و اسکان
  • تعلل کویرتایر در تحویل فروش های اینترنتی
  • ضرورت روزآمدسازی دانش و اطلاعات مدیران مناطق نفت‌خیز جنوب
  • هکر حرفه ای حساب‌های بانکی اشنویه دستگیر شد
  • افشای هویت شرکای رائفی‌پور؛ پول موسسه او از کجا تامین می‌شود؟