Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-02@03:01:47 GMT

آمریکا نیکلاس مادورو را تحریم کرد

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۲۳۵۷۸۴

آمریکا نیکلاس مادورو را تحریم کرد

به گزارش پارسینه، ژنرال هربرت مک مستر، مشاور امنیت ملی آمریکا، گفته است، انتخابات روز یکشنبه در ونزوئلا ضربه ای کاری به دمکراسی در منطقه بود.وی اضافه کرده است: نیکلاس مادورو نه تنها یک رهبر بد، بلکه اکنون یک دیکتاتور نیز است.
وزارت خزانه داری آمریکا نیز اعلام کرده است، کلیه دارایی‌های نیکلاس مادورو در خاک آمریکا توقیف و مسدود می‌شود و هیچ شهروند آمریکایی اجازه همکاری تجاری با وی را ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش رویترز، استیو منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا در بیانیه‌ای گفته است، با تحریم نیکلاس مادورو، آمریکا موضع خود را در قبال سیاست‌های حکومت وی شفاف اعلام کرد و حمایت از خواست مردم ونزوئلا را برای بازگشت به دمکراسی کامل در کشور نشان داد.

وزیر خزانه داری آمریکا می‌گوید، هر فردی که در «مجلس مؤسسان» جدید حضور یابد مورد تحریم قرار خواهد گرفت.براساس انتخابات روز یکشنبه مجلس موسسانی تشکیل خواهد شد که می تواند قانون اساسی ونزوئلا را بازنویسی کند.

انتخابات روز یکشنبه اما اعتراضات گسترده‌ای را در پی داشته است و دولت برای مقابله با این اعتراضات از روز یک‌شنبه ده‌ها هزار سرباز را به خیابان‌ها فرستاده است. گزارش‌ها حاکی است که در جریان سرکوب اعتراض‌های مربوط به رأی‌گیری روز یک‌شنبه، دست‌کم ۱۰ نفر کشته و چندین تن نیز زخمی شدند.

به گزارش رویترز، دولت دونالد ترامپ احتمالا تحریم‌های بیشتری علیه مقام‌های بلندپایه حکومت ونزوئلا اعمال خواهد کرد.مقام‌های برگزارکننده رأی‌گیری می‌گویند، هشت میلیون و ۱۰۰ هزار نفر ، یعنی حدود ۴۱ درصد از واجدان شرایط در این رأی‌گیری شرکت کرده‌اند. این در حالی است که مخالفان که این رأی‌گیری را تحریم کرده‌اند، می‌گویند تنها دو و نیم میلیون نفر در آن شرکت کرده‌اند.

روزنامه بریتانیایی ایندیپندنت روز یک‌شنبه نوشت که یک نهاد تحلیلگر «مستقل و خوش‌سابقه» آمار شرکت‌کنندگان در این رأی‌گیری را سه میلیون و ۶۰۰ هزار نفر برآورد می‌کند.

حزب حاکم سوسیالیست ونزوئلا «پیروزی» خود را جشن گرفته و نیکلاس مادورو روز یک‌شنبه در مرکز کاراکاس در میان صدها تن از هواداران خود در رأی‌گیری اعلام پیروزی کرد و گفت که دولتش به نظر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، در مورد این رأی‌گیری «هیچ وقعی نمی‌نهد.»

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۳۵۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مادورو سرکوب تظاهرات دانشجویان آمریکایی را محکوم کرد

رئیس‌جمهور ونزوئلا سرکوب تظاهرات دانشجویان آمریکایی توسط نیروهای پلیس این کشور را محکوم کرد.

به گزارش ایسنا، نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا خاطرنشان کرد: ما سرکوب جوانان آمریکایی توسط نیروهای پلیس این کشور را که برای محکوم کردن نسل‌کشی علیه فلسطینیان بیرون آمده‌اند، محکوم می‌کنیم.

براساس گزارش شبکه خبری المیادین، رئیس‌جمهور ونزوئلا همچنین تاکید کرد: احترام کامل خود را به جوانان آمریکایی اعلام می‌کنیم. آنها در مبارزه خود برای برقراری صلح مستحق احترام هستند.

مادورو از جوانان سراسر جهان خواست تا به خیابان‌ها بیایند و نسل‌کشی علیه ملت فلسطین را محکوم کنند.

دانشجویان آمریکایی ۱۸ آوریل جاری در محوطه دانشگاه کلمبیا در شهر نیویورک برای اعلام مخالفت خود با جنگ علیه نوار غزه تجمع کرده و از مدیران دانشگاه خود خواستند همکاری‌های آکادمیک‌شان با دانشگاه‌های رژیم صهیونیستی را متوقف کرده و سرمایه‌های خود را از شرکت‌هایی که حامی اشغال اراضی فلسطینی هستند، خارج کنند.

پس از مداخله نیروهای پلیس و بازداشت ده‌ها دانشجوی آمریکایی، خشم در دانشگاه‌های این کشور گسترش یافته و تظاهرات به ده‌ها دانشگاه دیگر در ایالت‌های مختلف این کشور رسید.

در ادامه جنبش دانشجویی بی‌سابقه‌ای در حمایت از فلسطین در دانشگاه‌های آمریکایی به دانشگاه‌های کشورهایی چون فرانسه، انگلیس و آلمان کشیده شد و همگی آنها اکنون شاهد برگزاری تظاهرات‌هایی در حمایت از ساکنان غزه و درخواست برای توقف جنگ در این منطقه و تحریم شرکت‌هایی هستند که سلاح در اختیار رژیم صهیونیستی قرار می‌دهند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حضور جیمی کرگر در دیوار زرد هواداران دورتموند و خوشحالی شدید از به ثمر رسیدن گل نیکلاس فولکروگ / فیلم
  • گل نیکلاس فولکروگ به پاری سن ژرمن (دورتموند 1-0 پاری سن ژرمن)
  • انتقاد کره شمالی از تحریم‌های اخیر آمریکا علیه ایران
  • آمریکا تحریم‌ها علیه ۱۰ بانک بزرگ روسیه را کاهش داد
  • موبایل پرچمدار هواوی تحریم‌های تراشه آمریکا را دور زد
  • مادورو سرکوب تظاهرات دانشجویان آمریکایی را محکوم کرد
  • اصابت موشک کره‌شمالی به اوکراین؟
  • واکنش رئیس‌جمهور ونزوئلا به سرکوب دانشجویان آمریکا
  • مادورو: سرکوب جوانان دانشجو در آمریکا را محکوم می‌کنیم
  • تحمیل ضرر به کی‌اف‌سی آمریکا در مالزی برای حمایت از غزه